• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • April Mamma
    SnuttanSnuttan skrev 2007-09-20 15:52:18 följande:
    April mamma : har du något produktnamn på dom ? *nyfiken* TUSEN tack för ditt tips!
    Basen från Lumene heter: Beauty base, Face makeup base. En rätt liten vit tub med blå text. Kostar runt 100 kr. Man tar bara en liten klick så den räcker rätt länge.

Foundations från Maxfactor heter Age Renew. Kostar ca 150 kr.

Har för mig att den från Lancôme heter Color Ideal..den kostar ju lite mer än Maxfactor dock

Hade även en bra från Body shop förut..kommer inte i håg namnet.

Men jag kan rekomendera att testa Age R från Maxf.
  • Fridapida

Jag har lagt ut en bild på en sminkning. Var så snälla och försök att förbise att min hud ser hemsk ut. Jag har fått värsta utslagen o infekterade finnar. Ska till läkaren (igen) på måndag. Inte kul... mycket stress i sommar, är så lättpåverkad.

Ljust på ögonlocket är Chanel 95 sparkling satin (palett med 4 färger), den aprikosa.
    I globlinjen och uppåt FACE Matte eyeshadow Solros, en ljus orange.
    I globlinjen samt lagt i yttre ögonvrån och lite utmed fransraden MUS cybershadow Valley, en bronsig skugga.
    För att markera globlinjen samt som eyeliner en svart skugga med lite glitter i från samma Chanel-palett som ovan.

En enkel och varm dagsmejk. Passar bra att ha med en bronzer som rouge.

• mrs holiday

Jag har också Color Ideal från Lancome, trivs jättebra med den. Färgen är väldigt naturlig i mitt ansikte och så känns den knappt när man har den. Jag gillar inte foundation man känner av hela tiden, så man går och tänker på att man har smink...

• Fridapida
    SnuttanSnuttan skrev 2007-09-20 15:33:59 följande:
    Nån som kan tipsa om en bra foundation ? Som gör huden slät o fin ? Nåt underlag innan man lägger på foundation ?*såå tacksam för hjälp
    Under foundationen kan du inte ha en primer som slätar ut huden samt ger lyster. Jag har en från FACE, lätt och prisvärd 300 kr.
  • SnuttanSnuttan

Fridapida: Vilken insperation. Jättefina bilder ju!

Ingen som kan tipsa om en bra mascara ? *e så glad jag hittade denna tråden*

Läs gärna min fina blogg ninninusens.blogg.se/ - fråga mig om lösen o anvnamn först bara
  • Fluffguf

Frida: Jättesnyggt! Jag älskar dina sminkningar!

• Kajsan

Nu har jag gjort en storbeställning på everydayminerals.
    Känns finfint!

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-20 18:49:34 följande:
    Jag har lagt ut en bild på en sminkning. Var så snälla och försök att förbise att min hud ser hemsk ut. Jag har fått värsta utslagen o infekterade finnar. Ska till läkaren (igen) på måndag. Inte kul... mycket stress i sommar, är så lättpåverkad.Ljust på ögonlocket är Chanel 95 sparkling satin (palett med 4 färger), den aprikosa.I globlinjen och uppåt FACE Matte eyeshadow Solros, en ljus orange.I globlinjen samt lagt i yttre ögonvrån och lite utmed fransraden MUS cybershadow Valley, en bronsig skugga.För att markera globlinjen samt som eyeliner en svart skugga med lite glitter i från samma Chanel-palett som ovan.En enkel och varm dagsmejk. Passar bra att ha med en bronzer som rouge.
    Fridapida- SNYGGT, me like mucho !!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!