• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Nathalie009
    Knott skrev 2007-11-26 09:21:51 följande:
    De har säkert några, men kanske inte alla varianter. Kolla efter de som har långt grått skaft, det är de som är av äkta hår. Sedan har de ju ännu billigare syntetpenslar såklart, men det gör faktiskt skillnad med äkta hår!!
    okej tavck så jättemkt för tipset:)
  • Nathalie009

Men märker man jätte stor skillnad me en eye primer, så mkt att d verigen e nödvändigt att köpa..

Ska nämliogen köpa en möörk svart ögonskugga som ja vill ska hålla men vet inte den kasnke e såpass mörka tt den sitter iaf utan primer, vet inte..

• maddie3

Knott
    Grattis till bebis i magen,vad roligt. Tack för tipset från DV ang mascaror, är i behov av en men ekonomin är lite begränsad nu till jul :(

konichiwa girl
    Vad kul med bröllop :), Grattis!

Vad studerar du till????? Är nyfiken i en strut :)
    Jag själv studerar till ssk, tuff utbildning. Just nu är jag mammaledig men i januari ska jag börja igen.

• k girl

Nathalie: Jag tycker att det gör skillnad med primer. I och för sig är den jag har använt alldeles för kladdig (från isadora, tror jag, nu har jag köpt lumenes som känns jätteskön på handen i alla fall), men faktiskt så håller makeupen bättre. Ögonskugga har en tendens att lägga sig i vecken på mina ögonlock.

maddie: Jag pluggar till kulturjournalist! Nu har jag bara en termin kvar lite drygt, vilket känns skönt - jag och fästmannen vill ju som komma igång med vårt gemensamma liv.

• Knott

maddie3: tack, ja det känns jättekul att göra det här igen och det ska bli spännande att se hur vår tjej tacklar storasysterrollen! Hoppas du hittar nån bra och prisvärd mascara. Jag är själv lite nyfiken på Rimmels eftersom den kom 1:a, har nog aldrig provat deras mascaror!

Nathalie: jag tycker också att det gör jättestor skillnad med eye primer faktiskt. Men det är säkert lite olika vad man har för hud också, men på mig hamnar skuggan i vecken efter ett tag om jag inte har primern. Dessutom tycker jag att det blir lättare att lägga på skuggan, underlaget blir jämnare och mattare. Vissa kör ju bara foundation och ev. puder på ögonlocken innan de lägger skugga och tycker att det funkar, men det räcker inte för mig i alla fall.

• Hallontrollet

JAg kör på Lumenes eye primer och tycker den är kanon!

Skuggorna sitter där dom skall :)
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Izze

UD eyeprimer är toppen. Fick tips om den i denna tråd!! Tack ska ni ha!!

• Majestic
    Nathalie009 skrev 2007-11-26 09:02:54 följande:
    Hmm okay. Va säger ni andre om den då?
    Jag tycker inte MUS eyeprimer är bra, skuggan lägger sig i vecken ändå!!

Gillar UDPP mycket bättre!!
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-26 08:19:06 följande:
    Linny: Tack! Det är i maj, pingsthelgen. Därefter far vi på bröllopsresa till Toscana för att äta och dricka gott, om allt går som det ska. Jo, jag har funderat på i.d.s produkter, men det känns lite pricey (för foundation + bra borste) med tanke på att jag är student utan studiemedel..
    Jag kör EM www.everydayminerals.com Du kan beställa testkit gratis därifrån..
  • Linny

Urban Decays Potion primer (UDPP) rocks!!!!!! Skuggorna sitter hela dagen och kvällen, och samlar sig inte i veck. Vissa skuggor fäster inte ens bra utan primer.

Svar på tråden Smink Smink Smink!