• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-26 15:07:15 följande:
    det beror sig lite på vad du ska ha på dig också.. du kan ju ta in lite av nån matchande färg eller nåt glitter. annars tycker jag att du definitivt ska sota med svart till de fransarna.
    Det blir nog rätt mkt svart i klädseln så det vore kul med ngn färg som också lyser upp på ögonen. Men om jag sotar med svart så krävs det en rätt kraftig färg i globlinjen också väl? och så en ljus highlighter som glittrar en del? Eller Generad??
  • k girl

Hur många av er brukar använda någon "askungekräm" typ Beauty Flash Balm från Clarins? Är det värt pengarna, och är det meningsfullt om man ändå använder en primer?

• Knott

konichiwa girl: jag använder Estée Lauders Idéalist, den har ungefär samma funktion (ger jämnare hudton och struktur, minskar synbart porer). Jag tycker att det är tillräckligt och använder inte någon separat primer (utom speciella till ögon och läppar då).

• 02 05

Skriver under på det!

Linny skrev 2007-11-26 12:53:32 följande:
    Urban Decays Potion primer (UDPP) rocks!!!!!! Skuggorna sitter hela dagen och kvällen, och samlar sig inte i veck. Vissa skuggor fäster inte ens bra utan primer.
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-26 16:40:21 följande:
    Hur många av er brukar använda någon "askungekräm" typ Beauty Flash Balm från Clarins? Är det värt pengarna, och är det meningsfullt om man ändå använder en primer?
    Vet inte vad det är för något... Jag använder Face ansiktsprimer.
  • Fridapida

Jag kunde inte låta bli! Nu så har jag bställt en roots no 7 jag med. Åh... jag hade verkligen inte råd... Men jag vill, jag vill, jag vill! Och nu är den beställd.

• Indianica
    k girl skrev 2007-11-26 16:40:21 följande:
    Har haft den....jag skulle inte använda den samtidigt som en primer...den är liksom en primer...som ger lyster och ska strama upp lite...om den stramar så mkt vet jag inte, har inte så mkt att strama till Men den gav lite lyster och doftade gott, man kan ha den som ansiktsmask också. Jag tyckte dock den såg lite fet ut på min redan lite feta hud så jag har slutat använda den. Vanlig primer passar mig bättre. Vill jag ha mer lyster kör jag hellre med lite clear radiance och/eller touche eclat eller dylikt + vanlig primer då.
  • k girl

blush.se - men där är den tyvärr slut. Fan att jag inte kollade upp det innan jag köpte Lumens, den är ju bara femtio kronor dyrare...

• Mrs Vader
    k girl skrev 2007-11-27 09:05:17 följande:
    blush.se - men där är den tyvärr slut. Fan att jag inte kollade upp det innan jag köpte Lumens, den är ju bara femtio kronor dyrare...
    Tackar. Denna Beauty Flash Balm från Clarins då? Ska man ha den efter man smort sig med sin vanliga kräm eller använder man den istället?
Svar på tråden Smink Smink Smink!