• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Såg nu var du skrev det. Jag gillar lila, mitt favoritdust just nu är lila! Tipsade om det i början.
    Om du gillar lila så tycker jag att du bör kolla upp det. Väldigt lätt att sota med.

• MajaMaria79

Aha vad bra att du såg det. Jag jag är nog lila-addict. Undrar om man kan ha för många lila färger jag tror inte det. Och som sagt så har kryolan en jättefin penna att kombinera med.

Men jag behöver nog lite ny input. Jag gillar grönt också. Eller egentligen alla starka färger som inte är röda/orange. Men det kanske bara är jag som är feg, de är kanske också coola.

Majestic, jag vet att de syns dåligt. Ska ta och lägga upp lite nya. Kanske i morgon.
    Majestic är dessutom en av mina favoritfärger från MUS

Närma dig köket och kärleken med djärvhet...
  • Fridapida
    MajaMaria79 skrev 2007-09-20 22:01:10 följande:
    Aha vad bra att du såg det. Jag jag är nog lila-addict. Undrar om man kan ha för många lila färger jag tror inte det. Och som sagt så har kryolan en jättefin penna att kombinera med.Men jag behöver nog lite ny input. Jag gillar grönt också. Eller egentligen alla starka färger som inte är röda/orange. Men det kanske bara är jag som är feg, de är kanske också coola.Majestic, jag vet att de syns dåligt. Ska ta och lägga upp lite nya. Kanske i morgon.Majestic är dessutom en av mina favoritfärger från MUS
    Här kommer du få MASSOR av input! Jag ligger vaken på nätterna o fantiserar om allt jag vill köpa (som student stannar det ofta där...).
    Blå ögon framhävs av guld o brons, vad gillar du sådana färger? Jag älskar eyedust, mycket färg! MUS har massa snygga eyedust, i alla färger. Jag gillar att blanda lila o guld, t.ex. lounge o empire.
  • Yoyna
    MajaMaria79 skrev 2007-09-20 22:01:10 följande:
    Jag gillar grönt också. Eller egentligen alla starka färger som inte är röda/orange. Men det kanske bara är jag som är feg, de är kanske också coola.
    Jag älskar grönt! En av mina bästa sminkningar -all time- gick från guldgult genom grönt till turkost!

Sen har jag sminkat orange oxå, och rött men då har det varit Halloween!
  • emby87

Hoppas in i tråden ! Jag ska på en avskedsmiddag på lördag och vill ha en snygg ögonmakeup. Som du TS/ni andra ser på bilden är jag rätt mörk i mig själv. Har väldigt bruna ögon osv.
    Någon som har något tips på hur jag ska sminka mina ögon så dom liksom lyser upp?

Det där blev kanske en konstig frågeformulering...

• emby87

Jag kanske ska tillägga att jag har dessa skuggor från makeupstore sen innan:
    Lila - Dino (Eyedust)
    Guld - Lounge (Eyedust)
    Guld - Valley (Cybershadow)
    Svart - Pollution (Microshadow)
    Vit - Racnh (Microshadow)

• Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-20 21:44:33 följande:
    Var ligger det i GBG?
    ska nog dit imon så jag kan skicka adressen till dig sen för jag vet inte vad gatan heter men det ligger väldigt centralt.
  • SnuttanSnuttan

Tusen tack för era beskrivningar - suger åt mig era tips som en svamp

Tänkte nu höra om nån vet en bra sida på nätet man kan köpa smink ifrån ?

Läs gärna min fina blogg ninninusens.blogg.se/ - fråga mig om lösen o anvnamn först bara
  • Fridapida
    Yoyna skrev 2007-09-20 22:13:06 följande:
    Jag älskar grönt! En av mina bästa sminkningar -all time- gick från guldgult genom grönt till turkost! Sen har jag sminkat orange oxå, och rött men då har det varit Halloween!
    Det finns ett par oranga på MUS som är råsnygga! Lite svåra för bleka blondiner som jag, men passar de med mörkare färger. De jag tänker på är väl mer rödoranga.
    Men... jag kan tänka sig att man kan använda de oranga ihop med celebration. Sota med det svarta o ha orange i överkanten och sudda ut, låta den svarta "fade'a" ut i orange... hmmm var det någon som förstog?
  • Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-20 22:28:23 följande:
    Jag kanske ska tillägga att jag har dessa skuggor från makeupstore sen innan:Lila - Dino (Eyedust)Guld - Lounge (Eyedust)Guld - Valley (Cybershadow)Svart - Pollution (Microshadow)Vit - Racnh (Microshadow)
    Jag är osäker på hur Dino blir på riktigt... men den är lite rödlila kanske? Svårt att se på hemsidan.
    En kvällsmakeup på dina färger... hmm
    Tycker du om att sota? I så fall tycker jag att du ska börja med att lägga svart utmed fransraden och var generös. Sudda o sudda till en fin form. Lägg lounge i slutet på det svarta och sudda ut lite.
    Eller:
    Lägg Dino på ögonlocket, lägg Pollution som ett V med spetsen i yttre ögonvrån, i globlinjen utmed fransraden. Har du svart eyeliner? Annars går det att blanda den svarta skuggan med lite vatten och lägg med en smal pensel.
    Eller:
    Lägg lounge på globlinjen, lägg Valley i globlinbjen och sudda den uppåt-utåt. Lägg sedan den svarta på samma sätt som ovan.

Några idéer...
Svar på tråden Smink Smink Smink!