• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Nu har jag lagt in några bilder på mina nya ögonskuggor. Jag är supernöjd verkligen! Helt underbara färger och de flesta var lätta att jobba med. Men bilderna gör dem inte riktigt rättvisa, det blev sååå mycket snyggare live, mjukt fint skimmer!

• Maadde
    Honey1982 skrev 2007-09-25 15:33:26 följande:
    helloo... har du hittat hit också nu? hinner inte skriva så mycket mer den här veckan, har ett fullspäckat veckoslut. på torsdag är det ju klubbkväll på MUS vilket för min del innebär att jobba, på fredag har jag en modefotografering hela dagen och i helgen blir det två modevisningar.så det blir mycket sminkande för min del .idag har vi gjort 40 tals-sminkningar i skolan, så gryymt snyggt! 
    Hihi.. Bättre sent än aldrig

Ska oxå jobba på klubbkvällen på torsdag fast här i vår butik.
    TIPS!! Hårvården ska ju utgå, vissa produkter har ju till & med. Passa på att göra reklam för dessa. SKa jobba hårt för att våra kunder ska bli medvetna om att de finns

Silkdropsen är faktiskt jätte bra!!!

Kram kram
    Mamma till Elias 051102
  • Jennnie

Frågar er experter, om jag ska köpa en highlighter under ögonbrynet när jag har ögonskugga, ska man köpa en som går i vitt eller en som går lite i gult/guld? Vilket är snyggast och varför?

Kram Jennie

• Glam

Maadde : Vilken MUS butik jobbar du i? Jag jobbar också på MUS :D

• April Mamma
    Jennnie skrev 2007-09-25 17:09:36 följande:
    Frågar er experter, om jag ska köpa en highlighter under ögonbrynet när jag har ögonskugga, ska man köpa en som går i vitt eller en som går lite i gult/guld? Vilket är snyggast och varför? Kram Jennie
    Jag tycker att vit highl. är finast, det ger ju ett piggare intryck med vitt än en gul/guld ton.
  • Fluffguf
    Jennnie skrev 2007-09-25 17:09:36 följande:
    Frågar er experter, om jag ska köpa en highlighter under ögonbrynet när jag har ögonskugga, ska man köpa en som går i vitt eller en som går lite i gult/guld? Vilket är snyggast och varför? Kram Jennie
    Det beror lite på vilka andra färger du har i din sminkning. Själv sminkar jag mig mest i brunt/rosa, så jag har en rosa highlighter för det mesta.
  • Jennnie

Tack för era svar, provade med att beställa en vit nu, kanske ska prova en rosa då, eftersom jag har tänkt att använda brunt eller rosa med lite lila kanske....

Kram Jennie

• April Mamma

Någon som har gått makeuputbildningen via Mus, eller på Makeupstudion och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• lata kocken Johanna

02 05 skrev 2007-09-25 10:45:23 följande:

Hej tjejer..*lägger tråden i favoriterSkulle behöva er hjälp.Jag har varken tid eller ork att lägga särskilt lång tid på smink på vardagarna, men vill ända ha en snygg grund.Hjälp mig o hitta Det please!Vill ha ett puder eller kräm eller foundation (spelar ingen roll bara det blir snyggt o passar mig).Det behöver inte täcka helt, men ska jämna ut o ge lite färg.Använder Loreals True Match Minerals nu men får tyvärr mileor av det. Fick lära mig igår att det kan bero på att det är bismuth i sminket?Innan hade jag Kanebos puder men jag blir lätt torr i huden på vintern o då passar den inte, blir inte snyggt med de torra partierna.Jag vill alltså ha en grej som gör allt, vill inte ha massa olika moment. Vad rekommenderar ni?Blev rekommenderad Tikei´s mineralfoundation, vad tror ni?(sorry för romanen)
    har redan svarat i en annan tråd

men Everyday minerals eller Meow är mina favoriter
    ffa eftersom de finns avpassade för torr hy - Tikeis passar fetare hy...

min make tar kanske fem minuter - om jag har bråttom max två
    borstar på liiiite foundation
    lägger på lite mer på de ställen det behövs med en concealerborste
    en aning blush - oftast apple eller siesta
    sen ögonskugga och mascara
Svar på tråden Smink Smink Smink!