• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Maadde

Glam: Armbandet tycker jag är så där, lite svår såld. Skulle själv tyvärr inte köpa de som kund tror jag. Gillar äden nya ögonfrans fästaren Använder lös fransar jätte ofta!

April Mamma: Som sgat jag gick MUS utbildnigen & jobbar ju både för MUS & L'oreal & de innefattar ju även Maybelline & Nivea Beute så tycker att jag fått god  produkt känne dom trotts detta. Sen kan man ju alltid plugga på andra märken & lägga märke till kunde responer.

Mamma till Elias 051102
  • lata kocken Johanna

madde - jag vill gäääärna se!

• April Mamma
    Glam skrev 2007-09-25 19:53:42 följande:
    Maadde : Åh.. vill haaaa!! JO jag tror också sport foundation blir en hit, vill också ha Stay in shape, hoppas att den är bra.Vad tycker du om berlock armbandet? April Mamma : Ja jag gick 10v utbildning, jag gick dagtid.Sen så har jag gått en intensiv kurs via makeupstore på 11dagar.Art of makeupschool ska tydligen vara riktigt bra har en kompis som har gått där och hon tyckte det var kanon, har hört bra om Mariart också, googla runt o kika det finns en hel del olika skolor
    Tack för informationen!

Jag har kikat runt en hel del...och fastnat för 2 skolor hitills.

Ska kika lite mer...
  • Jennnie
    Maadde skrev 2007-09-25 19:51:38 följande:
    Förresten tjejer, säg till om ni vill se alla mina make bilder så lägger jag till er i min adressbok så ser ni
    Åhhh jag vill också se

Kram Jennie
  • Glam

Maadde : jag tycker också att armbandet är sådär, men jag längtar till halsbandet, gotta have it.
    Jag vill jättegärna se dina make bilder

• Fluffguf
    Maadde skrev 2007-09-25 19:51:38 följande:
    Förresten tjejer, säg till om ni vill se alla mina make bilder så lägger jag till er i min adressbok så ser ni
    Jag vill gärna se!
  • Linny

Madde: Jag vill jättgärna se!
    Ja nu såg jag att du jobbade i Täby. Tänkte gå dit på torsdag

• Stella07

jag är ju nykomling på denna sida har suttit lite i dag och kollat de sidor som jag fick rekomenderat av några för att beställa id från usa, jag kör med foundation sen undrar jag om det finns mer id produkter som ni gillar och varför

andra bra tips välkommnas som jag har letat efter bra primer, har provat lumene men det är lite konstig, så gärna mer tips

Våran bebis kommer till oss 23 nov
  • Lejån

Maadde:
    Jag vill också jättegärna se dina sminkningar!!
    Coolt att du jobbar i Täby, jobbar du där ofta? Tänkte om man sett dig.

• lata kocken Johanna
    Stella07 skrev 2007-09-25 20:27:48 följande:
    jag är ju nykomling på denna sida har suttit lite i dag och kollat de sidor som jag fick rekomenderat av några för att beställa id från usa, jag kör med foundation sen undrar jag om det finns mer id produkter som ni gillar och varför andra bra tips välkommnas som jag har letat efter bra primer, har provat lumene men det är lite konstig, så gärna mer tips
    Använder inte ID eftersom jag inte tål vismut

men glee är en himla snygg färg på blush

vill tipsa om att det finns andra mineralmärken som inte innehåller vismut, är minst lika bra och kostar mkt mindre
Svar på tråden Smink Smink Smink!