• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • April Mamma
    Honey1982 skrev 2007-09-25 21:37:24 följande:
    Jag går ju Make Up Stores utbildning nu, i Göteborg .Armbandet gillar inte jag heller.. det är alldeles för pråligt!!
    Tycker du att utb. är bra? Hur många är det per "klass"?

Lär man sig även "teatersminkningar" osv?
  • Linny

Någon som hunnit ta sig en titt på mina två sista sminkningar? Vad har jag gjort fel?

• maddie3
    Maadde skrev 2007-09-25 19:51:38 följande:
    Förresten tjejer, säg till om ni vill se alla mina make bilder så lägger jag till er i min adressbok så ser ni
    hej jag vill gärna se dina make bilder Skrattande
  • April Mamma
    Linny skrev 2007-09-25 21:57:46 följande:
    Någon som hunnit ta sig en titt på mina två sista sminkningar? Vad har jag gjort fel?
    Hittar inga fel alls.. Du är jätte duktig på att få till det...Verkligen snygga sminkningar!
    Min favvo är en av dina festsminkningar som går i blå/turkos. Ska försöka att få till nått liknade på lördag då det e party...
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-25 21:57:46 följande:
    Jag tycker att du ska sluta vara så självkritisk. Du gör inget fel, ser jättebra ut. Men fortsätt visa dina sminkningar, alltid kul att få se.
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-25 22:46:58 följande:
    Jag tycker att du ska sluta vara så självkritisk. Du gör inget fel, ser jättebra ut. Men fortsätt visa dina sminkningar, alltid kul att få se.
    Linny- I agree !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Ni är jättegulliga Men finns det inget att förbättra? Jag tycker jag har lärt mig mycket här, men har långt kvar till att kunna sminka som tex. Fridapida. Så jag blir jätteglad om ni kan hitta förbättringsområden.

Idag kör jag grönt igen (ja jag gillar grönt). Tar någon ljus skugga (vet inte vilken än) och sedan mina nya skuggor Tart och Dirt-e-girl.

• neoaliya

maadde: Snälla, jag vill jättegärna titta på dina sminkningar

• Maadde
    Lejån skrev 2007-09-25 20:31:48 följande:
    Maadde: Jag vill också jättegärna se dina sminkningar!! Coolt att du jobbar i Täby, jobbar du där ofta? Tänkte om man sett dig.
    Lägger till dig & Glam nu, så bara att kika på
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    elma skrev 2007-09-25 21:12:31 följande:
    maadde: jag vill också se sminkningarna
    Oki en till som är välkommen in
    Mamma till Elias 051102
Svar på tråden Smink Smink Smink!