• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3
    Hej igen
    Jag puffar på min fråga igen hihi

Jag vill ha tips på bra makeup skolor i Stockholm eller runt om Stockholmsområdet. Jag har nu tänkt att ta tag i saken o gå en sån skola, har alltid drömt om det o vill nu förverkliga den än gång för alla.
  • maddie3

Hej jag igen, vad jag tjatar tänker ni.....men hoppas nån av er kan tipsa.

Nån som kan rekommendera en lila färg, ska gå på MUS klubbkväll imorgon. Ser så framemot den.....räknar timmarna!

• Fridapida
    maddie3 skrev 2007-09-26 17:45:05 följande:
    Hej jag igen, vad jag tjatar tänker ni.....men hoppas nån av er kan tipsa.Nån som kan rekommendera en lila färg, ska gå på MUS klubbkväll imorgon. Ser så framemot den.....räknar timmarna!
    Jag gillar empire & devil dust.
  • Fridapida

Jag vet inte vem det var som undrade över Shangri-la... men nu har jag lagt ut en bild på när jag har lagt den ihop med en svart skugga. Fick inte med hakan på bilden så jag ser lite konstig ut.

• Billy och Jag

Fridapida: Vilken svart skugga är det du använder?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-26 18:05:29 följande:
    Jag vet inte vem det var som undrade över Shangri-la... men nu har jag lagt ut en bild på när jag har lagt den ihop med en svart skugga. Fick inte med hakan på bilden så jag ser lite konstig ut.
    Fridapida- Det var jag som undrade över Shangri-la*ska kika in sen*
    Lone Star State skrev 2007-09-26 18:27:14 följande:
    Fridapida: Vilken svart skugga är det du använder?
    LSS- Kan det vara eyedust celebration den svarta?!!
    Fridapida skrev 2007-09-26 18:04:14 följande:
    Jag gillar empire & devil dust.
    Är det bara jag som inte passar i lila, ser ut som blåtiror, jag ser mysko ut !!

Anyway, idag har jag köpt ACO gelen, den ska prövas imorrn?!!

Vad ska man håll utkik efter på MUS klubbkvällen?? Jag är jättekär i min eyedust Inka, och ReBirth (den är från FACE förvisso, men ack såååå snygg)
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Madde: Jag ser inget Ser mindre nu än imorse, bara standard o där ligger inget.

Är sugen på Glam choc och x-ray. Men försäljaren på TÄby MUS sa till mig sist att jag inte skulle ha blåaktiga färger för att jag hade så varma färger i mig självt Jag har rosa grundton i hyn, blont hår och ljust blå-grå ögon (med lite andra stänk i) Var är jag varm i färgerna?!?! Är det nåt jag inte har förstått?

• emby87

Någon som kan svara på vars det finns Oljefria foundations? Har MUS det? Finns det på typ Kicks och sådanda affärer?

Har skrivit innan här också och fått bra svar.. Vad är bäst att ha för puder till det? Märke och affär helst.
    Det är ju som en stooor djungel där ute bland alla märken...

• Fluffguf

Linny: nu har jag ju inte sett dig i verkligheten, men vad jag har sett av bilderna så verkar du ha typiskt svenska kalla färger! Jag tycker att du passar jättebra i de kalla färgerna som du har bilder på.
    Jag är nog mer åt det varna hållet, men jag är sugen på att testa blått ändå. Efter att ha fått mina skuggor från pl kan jag knappt vänta med att beställa fler! Jag vill ha alla färger

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-26 18:05:29 följande:
    Fridapida- SNYGGT, jag måste få jobba lite med Shangri-la, den är lite krävande !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!