• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-26 22:14:11 följande:
    Lejån- Men gud vad alla gillar Empire, är det bara jag som inte passar i den. Ser ut som en alkoholist som inte har sovit på 3 dagar, så jag skippar den, men den är sååå snygg!!Glam choc, vad är det för färg?? Kajalpennan, det är väl den olivgröna metalliska?!!
    Meeen vet du, om man gillar färgen så kan man lägga den på locket men rama in med riktigt svartsvart! Kolsvart kajal och celebration t.ex. i globlinjen. Lägga mer svart än lila. Så gör jag när jag vill ha en färg som jag "egentligen" inte passar i. Då blir resultatet annorlunda.

Om någon undrar varför man skulle vilja ha en färg man inte passar i så är det så att man kanske har något annat i outfiten som man vill matcha skuggan med.
  • Linny

Tillbaka! Fick handla med rabatt trots att det var inställt som sagt. Köpte x-ray, ögonbrynsfixering, ögonbrynsskugga. Sedan tänkte jag köpa glamchoc men den var slut!!!
    Gulliga tjejen som jobbade tyckte synd om mig och gav mig lite i en provburk gratis. *glad*

• Billy och Jag

Vilken färg är glamchoc? Letade lite men visste ju inte vilken färg jag skulle leta efter.. hehe.. Och vad för sort är det?

Jag är heeeelnöjd!! Köpte en cover all mix, inte provat ännu.. Men testade lite med den gula på kinden och der såg mindre rött ut just där när jag kom in efter hundpromenaden

Sen så köpte jag choco do´r och old gold.. SÅÅÅ snygga ihop!! Hel såld! Och nu köpte jag Sparkling beach pennan som jag tycker är så fin.. Men jag vet inte alls när den ska komma till användning eller om jag passar i den.. tips!? Köpte den ändå.. den vart ju gratis med rabatten..

Fick också en nesisär (stavas??) och en microshadow, sepia tror jag den hette.. vet inte riktigt när den ska användas.. men hittar nog på nått.. och ett lipgloss.. Riktigt bra gåva.. Och jag är ganska så säker på att de är värt mer än 125 kr som det stod på lappen.. bara skuggan kostar ju 125

Hur har det gått för er andra?! Eller nu kanske är och shoppar nu

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • 02 05

hej tjejer..

har ni tips på en bra ögonbrynspenna som sitter bra?
    Tycker alla jag provar, billiga som dyra märken, inte sitter tillräckligt bra, om man kramas eller rpar klia sig försvinner det lite för lätt.. Tips?

• Linny

0205: Jag köpte ögonbrynsskugga idag. Vet att det ska vara bra..

Va, fick ni gåvor?! Det fick inte jag Eller jo, jag fick ju faktiskt gratis prov på glam choc.

Nu har jag lagt in dagens sminkning (den sista) och gårdagens (den näst sista). Blev lite glad idag för tjejen på M.U.S sa att hon tyckte min ögonskugga var fin och undrade vilka färger det var. Kanske ville hon sälja mer, men jag blev ändå glad för komplimangen.

• April Mamma
    Linny skrev 2007-09-27 19:50:03 följande:
    0205: Jag köpte ögonbrynsskugga idag. Vet att det ska vara bra..Va, fick ni gåvor?! Det fick inte jag Eller jo, jag fick ju faktiskt gratis prov på glam choc.Nu har jag lagt in dagens sminkning (den sista) och gårdagens (den näst sista). Blev lite glad idag för tjejen på M.U.S sa att hon tyckte min ögonskugga var fin och undrade vilka färger det var. Kanske ville hon sälja mer, men jag blev ändå glad för komplimangen.
    Klart att du ska ta åt dig! Du sminkar jättefint!

Jag skrev kontrakt på en makeupartist skola i går, så i januari 2008 smäller det, då ska jag komma med bra tips Så länge så kikar jag in på era!
  • Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-27 19:06:47 följande:
    Vilken färg är glamchoc? Letade lite men visste ju inte vilken färg jag skulle leta efter.. hehe.. Och vad för sort är det?Jag är heeeelnöjd!! Köpte en cover all mix, inte provat ännu.. Men testade lite med den gula på kinden och der såg mindre rött ut just där när jag kom in efter hundpromenaden Sen så köpte jag choco do´r och old gold.. SÅÅÅ snygga ihop!! Hel såld! Och nu köpte jag Sparkling beach pennan som jag tycker är så fin.. Men jag vet inte alls när den ska komma till användning eller om jag passar i den.. tips!? Köpte den ändå.. den vart ju gratis med rabatten.. Fick också en nesisär (stavas??) och en microshadow, sepia tror jag den hette.. vet inte riktigt när den ska användas.. men hittar nog på nått.. och ett lipgloss.. Riktigt bra gåva.. Och jag är ganska så säker på att de är värt mer än 125 kr som det stod på lappen.. bara skuggan kostar ju 125 Hur har det gått för er andra?! Eller nu kanske är och shoppar nu
    LSS- Jag skriver ner alla skuggor, eyeliner, eyedust det pratas om här, sen går jag in på MUS och frågar expediten. Hon måste tycka att jag är mysko*asg*
    Fridapida skrev 2007-09-27 17:22:44 följande:
    MajesticUndrade du om hur jag fick den så orange? Jag trycker på den o inte gnuggar. Det är när man gnuggar som det blir mer rosa.
    Fridapida- Jo, det var jag som undrade om Shangri-la, ska träna att inte gnugga på den !!
    Linny skrev 2007-09-27 18:51:48 följande:
    Tillbaka! Fick handla med rabatt trots att det var inställt som sagt. Köpte x-ray, ögonbrynsfixering, ögonbrynsskugga. Sedan tänkte jag köpa glamchoc men den var slut!!! Gulliga tjejen som jobbade tyckte synd om mig och gav mig lite i en provburk gratis. *glad*
    Linny- Stackare som inte hann köpa Glamchoc!! Är den sååå bra?? Klubbkväll på MUS blev flyttad till på lördag*bläää*
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • emby87
    Fridapida skrev 2007-09-27 17:28:25 följande:
    Mineralsmink innehåller inte olja. I.d. går att köpa på stora Åhlens o NK, även på vissa skönhetsalonger. Det är foundation i löspuderform, de har även ett puder att ha över som heter Mineral Veil.
    I.d vad är det för märke? Har ingen aning faktist :/

Tack iaf
  • Linny

Lonestarstate: Glamchoc är mörkt guldig med mörkbrun underton i. Så snygg! Liknar inka jättemycket men en djupare färg.

Ja det är jättesynd om mig som inte fick köpa. Men tack vara en schysst expedit så fick jag ett gratisprov. Men jag fick ingen sk. "gåva". Det hade varit kul!

Jag gillade faktiskt sminkningen jag gjorde idag. Jag trivs i den. Och vad jag kan se så borde jag kunna ha blå/blålila färger oavsett vad förra MUS-tjejen sa. Så jag köpte x-ray. Den var assnygg ihop med empire faktiskt!

• Billy och Jag

Linny:Jag tycker du är skitsnygg i blått..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!