• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Emby: Jag har tyvärr ingen aning vilka som är oljefria och inte. Hoppas du får svar från någon!

• maddie3

Glam/
    har nu kollat dina tips på skolor. Tack! Ska googla lite o se vad jag hittar Skrattande

Lone star state/
    jag ska kolla in empire o devils dust

Tack tjejer för tipsen på lila skuggor. Längtar sååå dant fram tills jag får gå på klubbkvällen. Har funderingar på att köpa eyeprimern oxå, men den fanns både som clear o tinted!

Någon som har dessa eller ngn av dem. Vilken är bäst??

Till er som ska gå på MUS klubbkväll.....HA EN KANONKVÄLL FÖR DET SKA JAG HA, HIHIHI

• elma

Godmorgon alla!

Nu ska jag slänga ut ett påstående
    Kollade för nån vecka sen på en mac-video på youtube ( en tutorial ang. concealers) och hon sa att det var bättre att använda en aprikos/salmon/beige-aktig concealer än en gul under ögonen för att blått(påsarna under ögonen ) + gul concealer = grönt. Jag har testat och exprimenterat, har en gul undereye concealer och en bisque(i.d) som är lite mer aprikos och det stämmer faktiskt....jag tyckte att den aprikosa blev bättre än den gula. Sen hittade jag mer info här:

www.themineralmakeup.com/battle-of-the-undereye-concealers-peachsalmon-vs-yellow/09/25/2007/

och sen kan jag verkligen rekommendera att använda en microfibertrasa till att tvätta sig med....funkar ypperligt och känns jätteskönt!

• elma

fluffguff: Rean är slut, men snart är det halloween och då blir det nog rea igen...brukar vara så. Håll koll på sidan bara.

• Glam

Linny : våran clubkväll börjar 19.00 och jag ska jobba ikväll

• Lejån

Majestic:
    Glam är mörkbrunguldig typ. Och jepp, det är den olivgrönmetallic pennan.

Fick en rabattkupong på 20% på MUS igår och jag har sån ångest över att jag vill handla. *haha* Jag behöver ju verkligen inget men det finns ju så mkt fint!!

• Maadde

Godmorgon!

Jag kommer oxå finnas på plats på klubbkvällen ikväll Hoppas några kommer! Kram kram

Mamma till Elias 051102
  • Linny

Jag ska till Täby på klubbkväll, men nu när jag ringde dit sa de att den blivit inställd pga för få anmälda!! Tjejen jag pratade med lovade dock att jag kunde få handla till 20 procents rabatt om jag kom in. Det var ju snällt, men ändå konstigt att det inte blev något..

• Honey1982

kul att så många ska gå på klubbkvällen .
    vi på Make Up Store i Jönköping hoppas förstås också på mycket folk.
    ska strax påbörja sminkningen.

kan tipsa om nya glittereyelinern Aqua, ljust turkos och sååå fin

• angel1981

Hej! Det verkar vara som många av er har koll på MUS, så jag hoppas någon av er kan hjälpa mig:) Är deras matt foundation oljefri? Har någon av er provat den? Om ni har, var den bra?

Svar på tråden Smink Smink Smink!