• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-09-27 22:10:01 följande:
    Linny: ÅHH vad du är duktig på att lägga ögonskuggor.. DU bara MÅSTE förklara hur du gör :P Sedan jag fick barn har inte vikten vart som den ska och jag har inte trivts med mig själv. Men nu har jag börjar äta GI och känner att ja vill sminka mig fint. Behöver alla tips i världen från ALLA er enormt duktiga.. Det får inte vara allt för dyrt smink då jag är mamma ledig.. KRAM på er, hoppas på massa tips som får mig att känna mig sötare nu.
    Jag tycker faktiskt att make up stora har hyfsade priser..

Här kommer du kunna få många fina tips
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Hallontrollet

LSS: Jag behöver alla tips i världen :)

- mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Linny

Majestic: Ja det tyckte jag att den var. Jag provade dem bredvid varandra och Glam choc har lite mörkare bas i sig. Hur ska jag förklara.. De mörkare har ju ofta mer krossad ögonskugga i sig än vad de ljusa dusten har. Så upplever jag det i alla fall. Denna är något mörkare i glitterdelen men den blir också lite sotigare när man jobbar med den.

Hallontrollet: Oj, tack! Men ska du få bra tips så ska du be tex. Glam, Maddie eller Fridapida (eller någon av de andra som jobbar med detta). Jag är glad amatör som lärt mig mycket av folk här inne. Jag kan inte alls beskriva hur jag gör egentligen. Jag duttar och pillar

Skämt åsido. Grunden kan jag säga, men Fridapida är sedan expert på att förklara jäkligt bra!

Jag har lärt mig att man börjar med (efter att basen har lagts i ansiktet) en primer på ögonlocket. Sedan en ljus skugga längst in (i ögonvrån mot näsan). På mitten av ögonlocket lägger du sedan en mellanmörk skugga. Som ett V längst ut i ögonvrån, utmed fransraden och upp i globlinjen lägger du sedan den mörkaste. Använd pensel och dutta dit skuggan. Använd absolut inte såna där äckliga skumpinnar man får med vissa billigare skuggor. Sedan tar jag en större pensel och suddar ihop så det inte blir några skarpa linjer.

Det är i stort hur jag gör. Men som sagt; häng kvar här. Jag har lärt mig (nästan) allt jag kan här

• Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-27 22:17:48 följande:
    Jag tycker faktiskt att make up stora har hyfsade priser.. Här kommer du kunna få många fina tips
    LSS- Jag tycker också MUS har hyfsade priser !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Majestic: Puss på dig med då

Hallontrollet: Om du vill köpa massa roliga skuggor och experimentera med så titta här:

www.pureluxecosmetics.com

Jag har köpt 50 skuggor (samples) därifrån och det har gått på mindre än 400 spänn

• Hallontrollet

Shit va svårt det låter..

Ingen som har bilder på typ steg-för-steg hur man gör :P
    De hade ju vart guld värt...
    Här lär jag stanna kvar för att försöka lära mig
  • Glam

Är nu hemkommen, jobbade på clubkvällen idag, shit va människor det var där, o alla ville vara blå/lila

• Hallontrollet

Den sidan ser TOK bra ut men jag fattar NOLLLLL är säämst på engelska..

Linny skrev 2007-09-27 22:21:25 följande:
    Majestic: Puss på dig med då Hallontrollet: Om du vill köpa massa roliga skuggor och experimentera med så titta här:www.pureluxecosmetics.comJag har köpt 50 skuggor (samples) därifrån och det har gått på mindre än 400 spänn
  • Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-09-27 22:18:37 följande:
    LSS: Jag behöver alla tips i världen :)
    Du verkar ju ha fin hy, som det ser ut på bilderna.. Det tycker jag gör allt mycket lättare.. Kika på linnys och Fridapidas sminkningar och inspireras Det ser svårare ut än vad det är (underskattar er inte tjejer  ) Men med lite träning och rätt verktyg och produkter så går det som en dans..

Innan jag började använda MUS skuggor så tyckte jag vet var mycket svårare att få det snyggt... Men en bra pensel och några fina skuggor är en bra början.. Sen är du ändå fast.. lovar! haha.. det är dyrt att vara aktiv i den här tråden
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Hallontrolle: Hmm ja då är det ju svårare. Men du kan ju se vad varje färg heter..

På size (i rullmenyerna) väljer du sedan den rutan som heter sample 1/8 tsp, eller nåt sånt. Där väljer du den färgen du vill ha.. Varje kostar en dollar.

Svar på tråden Smink Smink Smink!