• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3

Hej
    Orkade inte skriva igår var helt färdig efter klubbkvällen Glad

Jag köpte eyeprimern, high tech lighter Milkyway, en tuff necessär o glitter eyeliner Neverending som ska utgå ur sortimentet.

Köpte tidigare igår två skuggor från i.d true gold o devotion. De var super snygga att blanda. Säljaren trodde de inte passa ihop men vi testa o vad snygga de var ihop. Så säljaren tacka för ett nytt tips på partysminkning, kul att man kunde hjälpa amatör som man är hihihi.

Ha en bra dag

• Hallontrollet

wiie vi hade make up store (är det de ni kallar mus?) i stan.

får gå ner och kolla sedan kanske :)
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • elma

maddie3: true gold är assnygg att blanda med lite vatten och göra ganska tunn och lägga över skuggan man lagt redan lagt på ögonlocket, blir lite "festligt".

• Linny

Hallontrollet: Här kan du  se hur man arbetar med olika färger

">

=

Personligen gillar jag allt från denna tjej! HOn lägger visserligen ofta mörkt underst (känns mysko) men det blir snyggt!

">

">

">

• elma

och jag kan tipsa om den här tjejen:

www.youtube.com/results

tycker hon är jätteduktig!
    överhuvudtaget älskar jag alla tips man kan få på youtuce, helt fantastiskt.

• Linny

elma: Ja hon verkar jätteduktig. Jag önskar bara att man såg närmare och i bättre ljus

• Maadde
    Linny skrev 2007-09-28 09:34:12 följande:
    Hallontrollet: Här kan du  se hur man arbetar med olika fä

gillar jag allt från denna tjej! HOn lägger visserligen ofta mörkt underst (känns mysko) men det blir snyggt!

Jag tycker hon använder de blå på tok för högt upp på ögat, de är då det blir den dära blåklockan. Hon borde dragit ner själva färgen, alltså de mörkare & highlightern är lite för vit för min smak.

Färgkombinationerna påminner väldigt mycket om Mus Splach, Amazon & Power vilka som är mina favoriter
    Mamma till Elias 051102
  • Linny

Madde: Jo det håller jag med om. Men jag gillar att hon ofta förklarar ordentligt och har så roliga färger.

Jag kan inte se dina bilder Kan jag få göra det?

• elma

grrr, min kamera och jag är inte vänner, har försökt ta bilder varje morgon, men det är så dåligt ljus i badrummet(gult) och ute är det nästan mörkt kl.6 på morgonen....suck och stön!

Linny: Det var du som använder "flocked sponge" till mineralfoundation? Tycker du det är bra? Använder du den fuktig eller torr?

• 02 05

Jag har ögonbrynsskugga från shisedo men tycker inte den sitter bättre än en penna...

Linny skrev 2007-09-27 19:50:03 följande:
    0205: Jag köpte ögonbrynsskugga idag. Vet att det ska vara bra..Va, fick ni gåvor?! Det fick inte jag Eller jo, jag fick ju faktiskt gratis prov på glam choc.Nu har jag lagt in dagens sminkning (den sista) och gårdagens (den näst sista). Blev lite glad idag för tjejen på M.U.S sa att hon tyckte min ögonskugga var fin och undrade vilka färger det var. Kanske ville hon sälja mer, men jag blev ändå glad för komplimangen.
Svar på tråden Smink Smink Smink!