• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

elma: Men lägg in ändå!! Du behöver ju inte ta i badrummet heller. Ta någon annanstanns där det är bättre ljus kanske.
    Jo jag använder everydayminerals sponge. Använder den torr. Visste inte att man kunde använda den fuktig. Jag tycker den är jättebra. Det går snabbare än med kabuki.

0205: Hmm.. jag får prova. Jag har inte använt min än. Ska ha brow fix ovanpå så jag hoppas att det gör att det håller längre. Det borde det ju göra.

• Linny

Idag ska jag ut och äta middag med min man. Vi kom aldrig iväg, och fick barnvakt, när vi firade tio år tillsammans. Så ikväll blir det av. Farmor ska ha Alfred över natten så imorgon får vi båda sovmorgon samtidigt!! Whohooo. Första gången på två år

• Linny

Eh.. Sista inlägget skulle ju handla om att jag skulle ut, MEN att jag inte visste vad jag skulle ta för färget. Jag vet ju vad jag själv gillar, men idag vill jag vara lite extra fin för hans skull. Han tycker oftast det är finast med lugnare färger och inte så mycket glitter. Kanske ska jag vara lite "tråkig" och ha muffin kombinerat med tex. choco d´or. Eller har ni någon annan kul idé?

• Pindus

man får ett prov på lancomes virtuose med glamor :) ngn som testat den?

• Maadde
    Linny skrev 2007-09-28 10:22:13 följande:
    Madde: Jo det håller jag med om. Men jag gillar att hon ofta förklarar ordentligt och har så roliga färger.Jag kan inte se dina bilder Kan jag få göra det?
    Kan du inte? Hmm.. de ska gå, men kollar igen ifall jag gjorde fel...
    Mamma till Elias 051102
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-27 22:01:20 följande:
    Oj, många grejer Fridapida!  Känner inte till någon av färgerna, kan du säga vad de är på ett ungefär?Igen; varför fick jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ingen gåva? Köpte förresten Maxfactor Masterpieca Max häromdagen (den med rosa borste alltså). Tycker den är bra.
    Pollution är mattsvart
    Nectar är röd/mörkorange
    Savanna o Treasure hör till WILD-kampanjen
    Savanna är den ljusa o är lite guldig med sandfärgad botten. Mkt diskret, men snygg.
    Treasure är den mörka o är mkt lik Choco D'or, men drar åt grönt jämfört med Choco D'or som drar åt lila.
    Treasure o Savanna är så snygga ihop!
    Mustard som jag fick är ljusgröngrå. Fin, men lite svåranvänd.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-27 22:09:26 följande:
    Fridapida- Det var ju ett rejäl köp för att vara student, har CSN höjt beloppet??!! Nectar låter coolt, vad är det för färg??Linny- Liknar Glamchoc JÄTTEMYCKET Inka??
    Jo, det blev lite dyrt... :-/ men det är det värt !
    Nectar är som jag beskrev för Linny röd/mörkorange

Glamchoc är mörkare än Inka. Den blir mer svart när man "gnuggar" den.
  • Linny

Fridapida: Ja just det, mustard har jag ju Men den är svåranvänd det håller jag med om. Använder den nästan aldrig.

Funderar på att helt enkelt ha muffin, choco d´or och lite celebration idag..

• Linny

Maadde: NU såg jag! Vilka häftiga sminkningar, tack för titten!

• Fridapida

02 05 skrev 2007-09-28 10:27:31 följande:

Jag har ögonbrynsskugga från shisedo men tycker inte den sitter bättre än en penna...
    Hur menar du att det inte sitter? Alltså, om man bara fyller i för en naturlig färg så sitter det lagom, men har man inte så mkt bryn o vill lägga mer så blir det klart annorlunda.
    Det finns ju primers som gör att det mesta sitter bättre, målar du på hela brynet eller fyller du bara lite?
Svar på tråden Smink Smink Smink!