• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3

Har inte prövat Smashbox, bara hört talas om det Glad finns det här i sverige överhuvudtaget eller bara utomlands?

• neoaliya

Jag vet inte om det finns i sverige, inte här uppe iaf. Har läst så mkt om just det märket och det verkar ju vara suvve

• luspudel
    maddie3 skrev 2007-09-28 19:27:32 följande:
    Har inte prövat Smashbox, bara hört talas om det  finns det här i sverige överhuvudtaget eller bara utomlands?
    Gå in på eleven.se eller blush.se , där säljer dom smashbox =)
  • neoaliya

Ja jag har hittat det på sephora, men undrar om nån testat det och om det är bra?

luspudel skrev 2007-09-28 19:31:38 följande:
    Gå in på eleven.se eller blush.se , där säljer dom smashbox =)
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-28 11:35:32 följande:
    HAHAHA underbart!! Jag har aldrig fått måla på maken. Jag fick färga hans hår EN gång. En fin kastanjebrun färg. När han kom till jobbet påstod någon hispig bakåtsträvare att det var rött (vilket det inte var, det var en varm färg och inte åt nåt trist grått håll bara). En del gubbar på hans jobb är väl lite homofober och tycker att allt som är något fixat eller stilat är fjolligt. Så han fick så mycket dumma kommentarer om sitt "röda" hår att han vägrar tona det fler gånger. Vilka tråkgubbar va?!
    Hahaa, en ex pojkvän till mig lät mig sminka honom(som en kvinna) han hade otroligt långa ögonfransar och blev så snygg!! Undrar varför jag inte är ihop med honom ff??*moahaha*

Idag köpte jag Nudies svarta jeans, då är sååå snygga, sitter jättebra, men ack på tok för dyra!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-28 10:34:14 följande:
    Idag ska jag ut och äta middag med min man. Vi kom aldrig iväg, och fick barnvakt, när vi firade tio år tillsammans. Så ikväll blir det av. Farmor ska ha Alfred över natten så imorgon får vi båda sovmorgon samtidigt!! Whohooo. Första gången på två år
    Wooow, sovmorgon...*drömmer mig bort*
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-09-28 13:56:58 följande:
    Nån som prövat Smashbox photo finish foundation primer? Sen funderar jag över Philosophys hope in a jar? Funderar att beställa från Sephora, men det finns ju så mkt att välja mellan
    Neoaliya- Jag har fått prov från Smashbox photo finish men inte provat det än!! Du, den kanske finns på eleven.se
  • Majestic
    maddie3 skrev 2007-09-28 19:27:32 följande:
    Har inte prövat Smashbox, bara hört talas om det  finns det här i sverige överhuvudtaget eller bara utomlands?
    Maddie3- Smashbox finns på eleven.se och på blush.se har använt en del ev deras produkter...de är BRAAAA!!!
  • 02 05

vad kostar MUS ögonskuggsprimer?
    Lone Star State skrev 2007-09-28 15:17:36 följande:

Hmmm.. jag tycker att mina skuggor hamnar i vecket trots att jag anänder MUS primer.. nått mer tips?!Hur lägger man basen snyggast?? Jag använder inga krämer.. känner inte att jag behöver dem.. har ganska bra hy och är ung... Är det helt fel? Eller behöver jag ändå? Räcker det med foundation och concealer? Är lite nyfiken på primer.. men vet inte vilken...
  • MeyaMadre

länge sedan jag skrev ngt men har läst och gått grymma tips

sähär skulle jag vilja sminka mig www.vila.dk/

Vad tycker ni??? kanske tråkigt men ändå...

Svar på tråden Smink Smink Smink!