• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • PD77
    Bonanza skrev 2007-09-14 23:27:59 följande:
    Nej, det blev en Emmy! Hon kom ut och såg ut som en sumobrottare (vägde nästan fem kilo) och var mörk i håret och mörka ögon. Då passade hon inte alls i att heta Lilly!
    OJ! 5 kg! Som min syrras pojke. Var det en svår förlossning?
    Och ja, Lilly får en kanske mer att tänka på en liten spröd varelse. Men va gulligt med en liten sumobrottare istället.
    Emmy, det vill min man att vårt barn ska heta (när vi får ett). Det är jättefint.
    Grattis!
    Förlåt för OT. Inget mer nu.
  • Bonanza

Fortsatt OT: Nej, hon kom ut lätt som en plätt, det var en sjukt enkel förlossning.

Tack för grattis.

Underbara älskade...
  • PD77
    Bonanza skrev 2007-09-14 23:36:58 följande:
    Fortsatt OT: Nej, hon kom ut lätt som en plätt, det var en sjukt enkel förlossning.
  • Moomin
    heku skrev 2007-09-14 19:33:15 följande:
    moomin? HAr du någon forskining eller ng faktisk satisktik jg kan ta del av?
    Här en länk till en artikel om en forskare.

www.forskolan.net/main.asp&ArticleID=27867&ArticleOutputTemplateID=87&ArticleStateID=2

Det mest kända exemplet är förstås professorn i idéhistoria Ronny Ambjörnsson och hans bok "Mitt namn är Ronny" som handlar om att göra en klassresa och om hur det är att heta Ronny och försöka bli en del av den akademiska världen med ett namn som bär en tydlig arbetarklassprägel.
  • PD77
    Moomin skrev 2007-09-15 09:26:16 följande:
    Här en länk till en artikel om en forskare. www.forskolan.net/main.asp&Ar...Det mest kända exemplet är förstås professorn i idéhistoria Ronny Ambjörnsson och hans bok "Mitt namn är Ronny" som handlar om att göra en klassresa och om hur det är att heta Ronny och försöka bli en del av den akademiska världen med ett namn som bär en tydlig arbetarklassprägel.
    Åh, den verkar jätteintressant. Ska läsa den så fort jag får tid. Tack Moomin.
  • IHateYourFace

En liten katt skrev 2007-09-14 23:12:58 följande:

Ja. Kanske menar jag så. Eller inte. Men överklassen är mycket medveten om vilka signaler namn skickar ut. Om sk. wt också vore det så skulle man kunna osynliggöra människors bakgrund på så sätt. Då skulle inte namnet längre vara en klassmarkör. Samtidigt, så säger det upproriska sidan inom mig att överklassens och medelklassens jävla namnregler kan fara och flyga! Men det är i sådana fall min fight att ta....inte mina barns. Därför har jag valt att ge dem namn som smälter in överallt.
    Ja, de vore ju skit tråkigt om alla pojkar fick heta Erik & alla flickor Maria.

Vi kanske skulle börja ge alla nyfödda ett slumpmässigt utvalt nummer istället för ett namn. Då skulle alla trångsynta lärare, arbetsgivare & andra inte ha en aning om vare sig kön, klass eller etnisk bakgrund. Perfekt!....

Eller så är de kanske på tiden att skrota en & annan fördom. Eller åtminstone bli medvetna om dom så att vi kan välja smart & se förbi dom.

Vad heter dina barn?
  • IHateYourFace

Gabriella S skrev 2007-09-14 23:09:21 följande:

Existensminimum är det som du får ha kvar när Kronofogden har tagit sitt. Försörjningsstöd får du från soc.
    Jag ville bara kolla
    Tyckte resonemanget verkade så knepigt. Precis som att de skulle kunna välja...
  • IHateYourFace
    Bonanza skrev 2007-09-14 22:55:39 följande:
    Ja, men då är det ju ett medvetet val och man är därmed inte OOU. Jag brukar säga lite förenklat att om man förstår diskussionerna om wt-namn så är man inte wt.
    Se där ja. Då är de väl jätte dumt att anta de ena eller de andra om en person pga dennes namn?
  • Gabriella S
    IHateYourFace skrev 2007-09-18 20:31:46 följande:
    Se där ja. Då är de väl jätte dumt att anta de ena eller de andra om en person pga dennes namn?
    Nja - dom flesta som förstår de här resonemangen, brukar inte ge sina barn ett av dessa namn... Det ligger liksom i sakens natur, att man inte gör något som kan skada ens eget barn fullt medvetet.
Svar på tråden WT-namn??????