• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • Röda

Mira och Frans är jättefina namn!

Säger jag: skitfattig och välutbildad med viss makt i mitt jobb - när jag har ett!

Jättefina namn som jag önskar jag kommit på (skatteverket fick vänta länge nog ändå)....

• Gabriella S
    Aktris skrev 2007-09-14 22:40:39 följande:
    Nar det kommer till fester maste jag saga att jag foredrar "overklassens". Det ar sa mkt mer "event" battre mat och dryck med en enorm fest stamning! Konstigt att jamfora med Nobelfesten vilket inte overhuvudtaget har med nagon "klassfest" att gora.
    Jag trivs faktiskt lika bra på både arbetarklassens, medelklassens och överklassens fester. Det är fördelen med att ha gjort en klassresa som jag har gjort (även om jag kanske svävar lite osäkert mellan klasserna nu igen, efter skilsmässan...), att man passar in överallt. Fast å andra sidan, så kanske man aldrig blir riktigt hemma någonstans...
  • Bonanza
    IHateYourFace skrev 2007-09-14 22:51:40 följande:
    Aha jag förstår hur ni tänker. Men sen finns de ju dom som är väldigt medvetna om sin livsstil & vad som pågår utanför, fast som inte vill leva svensson me villa, volvo & vovve.
    Ja, men då är det ju ett medvetet val och man är därmed inte OOU. Jag brukar säga lite förenklat att om man förstår diskussionerna om wt-namn så är man inte wt.
    Underbara älskade...
  • LeonLatva
    LeonLatva skrev 2007-09-14 22:51:21 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 22:48:59 följande:Min son är halv belgare och i belgien så är Leon mer ett höglassigt namn än ett wt namn
    Ska förståss stå överklass och inte höglassigt (hittade nog på det ordet själv, och skyller på min ammningshjärna)
  • En liten katt
    Bonanza skrev 2007-09-14 22:55:39 följande:
    Ja, men då är det ju ett medvetet val och man är därmed inte OOU. Jag brukar säga lite förenklat att om man förstår diskussionerna om wt-namn så är man inte wt.
    Det där är väldigt sant!
  • LeonLatva

och nu blev det nåt fel när ja skulle kopiera mitt citat, står att en liten katt skrev det..hmm.. nä nu e jag nog för trött

• En liten katt

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:55:31 följande:

Jag trivs faktiskt lika bra på både arbetarklassens, medelklassens och överklassens fester. Det är fördelen med att ha gjort en klassresa som jag har gjort (även om jag kanske svävar lite osäkert mellan klasserna nu igen, efter skilsmässan...), att man passar in överallt. Fast å andra sidan, så kanske man aldrig blir riktigt hemma någonstans...
    Jag trivs i n t e med överklassen. Fy sjutton! Jag avslöjas på en sekund att jag inte är en av dem. Har ingen aning om överklassens koder. Finns det ingen kurs man kan ta?
  • Gabriella S
    LeonLatva skrev 2007-09-14 22:51:21 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 22:48:59 följande:
    Min son är halv belgare och i belgien så är Leon mer ett höglassigt namn än ett wt namn
    Ja, men om han är halv belgare så kommer ju saken i ett annat läge. Leon är jättefint i sig! Men det är just det, att om man ger sitt barn ett sådant namn trots att man inte har fransk (eller liknande) anknytning, och inte fattar att namnet inte är lika fint om efternamnet är Jönsson och familjen ska leva sina dagar i Finspång, så...

Ja, då tyder det på att det _fattas_ någonting. Medvetenhet, intelligens, smak, fingertoppskänsla... You name it.
  • Gabriella S

En liten katt skrev 2007-09-14 22:59:06 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:55:31 följande:
    Jag trivs i n t e med överklassen. Fy sjutton! Jag avslöjas på en sekund att jag inte är en av dem. Har ingen aning om överklassens koder. Finns det ingen kurs man kan ta?
    Man kan läsa Margareta Ribbings och Cecilia Hagens böcker om ämnet. Jag avslöjas väl också på så sätt att dom som verkligen är överklass känner till varandra redan. Men jag tror inte att jag gör bort mig, om det är så du menar. Jag vet vilka bestick jag ska ta till vilken rätt och vad klädkoderna betyder. Jag kan konversera på flera språk, och jag kan dansa både Wienervals, foxtrot, slowfox och tango.

Men som sagt - visst känner man sig som en katt bland hermelinerna ändå!
  • LeonLatva

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:59:40 följande:

Ja, men om han är halv belgare så kommer ju saken i ett annat läge. Leon är jättefint i sig! Men det är just det, att om man ger sitt barn ett sådant namn trots att man inte har fransk (eller liknande) anknytning, och inte fattar att namnet inte är lika fint om efternamnet är Jönsson och familjen ska leva sina dagar i Finspång, så... Ja, då tyder det på att det _fattas_ någonting. Medvetenhet, intelligens, smak, fingertoppskänsla... You name it.
    J det kan jag faktiskt hålla med om, min gamla granne döpte sina barn till Cameron,Brandon och Deborah.. och dom heter Larsson i efternamn..lite udda
Svar på tråden WT-namn??????