• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • IHateYourFace

En liten katt skrev 2007-09-14 22:18:20 följande:

Oh ja det håller jag med om til hundra procent! Givetvis ska människor inte dömas! Givetvis ska alla människor ha samma möjligheter! Det enda jag säger är att namn är klassmarkörer. Kevin signalerar en klasstillhörighet, Carl Philip en annan.Jag är emot klassamhället. Hur ändrar vi på det? Hur får vi ett klasslöst samhälle? Är det möjligt?
    Ja, ja vet att namn sänder olika signaler. Men de skulle inte vara ett problem om man såg till individen. Cewin kan ju vara minst lika ambitiös & begåvad som Carl, menar ja.

Nej, just nu ser de mörkt ut för de klasslösa samhället. Men man behöver ju inte förakta varandra, de är de ja menar
  • En liten katt

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:34:09 följande:

Jag menar, att om jag skulle ha gissat var pojkarna hette, så skulle jag ha gissat på Kevin, Robin, Liam, Texas, Tiger eller något liknande. Och så VAR det två av dom namnen - dom allra vanligaste!
    Hm. Jag hade nog gissat på samma som du. Leon! Icke att förglömma!
  • IHateYourFace

En liten katt skrev 2007-09-14 22:20:04 följande:

Jag vet inte heller vad omedveten står för riktigt. Är det att man är outbildad kanske? Outbildad kanske det borde vara!
    Ja, outbildad passar bättre.
  • Aktris

Nar det kommer till fester maste jag saga att jag foredrar "overklassens". Det ar sa mkt mer "event" battre mat och dryck med en enorm fest stamning!
    Konstigt att jamfora med Nobelfesten vilket inte overhuvudtaget har med nagon "klassfest" att gora.

• PD77

Citat från tråden om "WT"-namn, där personen som citeras pratar om "WT"-folk:

"Ja, de är så inne i sig själva att de inte förstår hur de uppfattas av omgivningen. Underklassen likaså, de skiter fullständigt i vad några nojiga medelklassare sitter och analyserar fram om deras namn. Det är bara vi i mitten som ska vara så "rätt" och "normala" att vi analyserar sönder allt!"

Föslaget som kom in efter det inlägget:
    "Ointresserad omedveten underklass. Lite långt."

"Ointresserad" kom in tidigare då man ansåg att "WT" är ganska ointresserade av vad som pågår utanför deras sällskapskrets.
    "Omedveten" för att de inte är medvetna om vad som på går utanför deras sällskapskrets.

• LeonLatva

En liten katt skrev 2007-09-14 22:38:35 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:34:09 följande:Hm. Jag hade nog gissat på samma som du. Leon! Icke att förglömma!
    Och vad skulle det va för fel på namnet Leon?
  • PD77
    IHateYourFace skrev 2007-09-14 22:39:12 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 22:20:04 följande:Ja, outbildad passar bättre.
    fast outbildad går under ointresserad, eftersom de är ointresserade av allt utanför sin värld.
  • Bonanza

Omedveten står ju för att man inte ens är medveten om att t.ex. namn är klassmarkörer. Man är inte medveten om strukturer i samhället. Denna avsaknad av medvetenhet är i princip cloun i själva oou-begreppet, eftersom man kan vara både o(ut)bildad och underklass men ändå inte vara oou eftersom man har en medvetenhet om strukturer, politik, hur världen fungerar osv.

En typiskt omedveten kommentar är t.ex. "bara för att min son heter Kevin kommer han inte bli kriminell". Det tyder på en total oförmåga att ens förstå diskussionen, man är omedveten om saker och ting.

Underbara älskade...
  • rödarosor

Mira och Frans... Hur skulle ni tänka er de barnen o föräldrarna? hehe lite nyfiken.. skulle vilja ha de namnen på mina barn.

• IHateYourFace

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:17:59 följande:

Fast det är lite kul (eller kanske inte?) när folk lever upp till fördomarna. I mitt bostadsområde finns två systrar i 22-23-års-åldern. Om de vore snyggare, så skulle de se ut som systrarna Graaf - men nu är de inte snygga, så det enda de har gemensamt är det blonderade håret och de korta kjolarna och urringningarna. Jag satt ute på gården när de var nyinflyttade och kom ut med var sin son. Den ena pojken var för övrigt mulatt. Och sedan satt de där och pratade, och deras samtal rörde sig om hur hemskt det var att de var tvungna att dela lägenhet, men det måste de för båda hade utmätning hos fogden. Och så diskuterade de ur djupet av sin livserfarenhet när man har bäst levnadsstandard - när man får socialbidrag eller när man har Kronofogdens existensminimum. När de sent om sider ropade in var sin brat, så höll jag på att börja skratta högt. För de två kusinerna hette NATURLIGTVIS Kevin och Liam!
    Kul historia.
    Men om man får försörnings stöd är man väl knappast en brat?
Svar på tråden WT-namn??????