• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • PD77
    IHateYourFace skrev 2007-09-14 22:02:27 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 20:53:31 följande:Hur tänkte du när du petade in "omedveten" i begreppet oou?
    Vad menar du? det var inte hon som petade in det där. Kommer du inte ihåg "WT-tråden vi båda skrev i i våras. Det var där "OOU" kom till.
  • Gabriella S

Fast det är lite kul (eller kanske inte?) när folk lever upp till fördomarna. I mitt bostadsområde finns två systrar i 22-23-års-åldern. Om de vore snyggare, så skulle de se ut som systrarna Graaf - men nu är de inte snygga, så det enda de har gemensamt är det blonderade håret och de korta kjolarna och urringningarna.

Jag satt ute på gården när de var nyinflyttade och kom ut med var sin son. Den ena pojken var för övrigt mulatt.

Och sedan satt de där och pratade, och deras samtal rörde sig om hur hemskt det var att de var tvungna att dela lägenhet, men det måste de för båda hade utmätning hos fogden. Och så diskuterade de ur djupet av sin livserfarenhet när man har bäst levnadsstandard - när man får socialbidrag eller när man har Kronofogdens existensminimum.

När de sent om sider ropade in var sin brat, så höll jag på att börja skratta högt. För de två kusinerna hette NATURLIGTVIS Kevin och Liam!

• En liten katt
    IHateYourFace skrev 2007-09-14 22:00:36 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 11:07:21 följande:
    Mig kvittar det va man vill kalla de. De läskiga är att de finns människor som dömer andra pga deras namn. Det är helt galet om du frågar mig. Vill Cewin studera till läkare ska han ha samma chans som Carl.
    Oh ja det håller jag med om til hundra procent!

Givetvis ska människor inte dömas! Givetvis ska alla människor ha samma möjligheter!

Det enda jag säger är att namn är klassmarkörer. Kevin signalerar en klasstillhörighet, Carl Philip en annan.

Jag är emot klassamhället. Hur ändrar vi på det? Hur får vi ett klasslöst samhälle? Är det möjligt?
  • IHateYourFace
    PD77 skrev 2007-09-14 22:14:50 följande:
    Vad menar du? det var inte hon som petade in det där. Kommer du inte ihåg "WT-tråden vi båda skrev i i våras. Det var där "OOU" kom till.
    Jodå jag minns den. & jag tycker katten ser lite bekant ut...
  • En liten katt
    IHateYourFace skrev 2007-09-14 22:02:27 följande:
    En liten katt skrev 2007-09-14 20:53:31 följande:
    Hur tänkte du när du petade in "omedveten" i begreppet oou?
    Jag vet inte heller vad omedveten står för riktigt. Är det att man är outbildad kanske? Outbildad kanske det borde vara!
  • heku
    Gabriella S skrev 2007-09-14 22:17:59 följande:
    Fast det är lite kul (eller kanske inte?) när folk lever upp till fördomarna. I mitt bostadsområde finns två systrar i 22-23-års-åldern. Om de vore snyggare, så skulle de se ut som systrarna Graaf - men nu är de inte snygga, så det enda de har gemensamt är det blonderade håret och de korta kjolarna och urringningarna. Jag satt ute på gården när de var nyinflyttade och kom ut med var sin son. Den ena pojken var för övrigt mulatt. Och sedan satt de där och pratade, och deras samtal rörde sig om hur hemskt det var att de var tvungna att dela lägenhet, men det måste de för båda hade utmätning hos fogden. Och så diskuterade de ur djupet av sin livserfarenhet när man har bäst levnadsstandard - när man får socialbidrag eller när man har Kronofogdens existensminimum. När de sent om sider ropade in var sin brat, så höll jag på att börja skratta högt. För de två kusinerna hette NATURLIGTVIS Kevin och Liam!
    hade du skrattat lika högt om dom ropat på typ Sebastian och Fabian?? Förklara skillnaden? Vart i från får folk sina knasiga fördommar ifrån? Alltså namn= klass....
    Relax Take It Easy........Äla heilu......Ihan hullu.....
  • Gabriella S
    heku skrev 2007-09-14 22:28:39 följande:
    hade du skrattat lika högt om dom ropat på typ Sebastian och Fabian?? Förklara skillnaden? Vart i från får folk sina knasiga fördommar ifrån? Alltså namn= klass....
    Jag menar, att om jag skulle ha gissat var pojkarna hette, så skulle jag ha gissat på Kevin, Robin, Liam, Texas, Tiger eller något liknande. Och så VAR det två av dom namnen - dom allra vanligaste!
  • heku

klasstillhörighet och namn, visst....
    men WT och namn, nej, tror inte det. Finns inget WT här i vårat land...SÅ!

• heku
    Gabriella S skrev 2007-09-14 22:34:09 följande:
    Jag menar, att om jag skulle ha gissat var pojkarna hette, så skulle jag ha gissat på Kevin, Robin, Liam, Texas, Tiger eller något liknande. Och så VAR det två av dom namnen - dom allra vanligaste!
    Om jag hade gissat efter din berättelse så hade det i mina ögon lika väl kunnat vara Ville och Viggo...tex..
Svar på tråden WT-namn??????