• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • Gabriella S
    IHateYourFace skrev 2007-09-14 22:51:40 följande:
    Aha jag förstår hur ni tänker. Men sen finns de ju dom som är väldigt medvetna om sin livsstil & vad som pågår utanför, fast som inte vill leva svensson me villa, volvo & vovve.
    Det stämmer, men då väljer de ändå något annat alternativ än WT. De kanske blir konstnärer och lever bohemiskt i en liten lya med ateljé på Söder! Eller så flyttar de till landet och odlar biodynamisk mat. Eller blir äventyrare och klättrar i berg. Dom har NÅGON vision. WT brukar inte vilja göra någonting, om dom kan slippa.
  • En liten katt

Gabriella S skrev 2007-09-14 23:02:41 följande:

En liten katt skrev 2007-09-14 22:59:06 följande:
    Man kan läsa Margareta Ribbings och Cecilia Hagens böcker om ämnet. Jag avslöjas väl också på så sätt att dom som verkligen är överklass känner till varandra redan. Men jag tror inte att jag gör bort mig, om det är så du menar. Jag vet vilka bestick jag ska ta till vilken rätt och vad klädkoderna betyder. Jag kan konversera på flera språk, och jag kan dansa både Wienervals, foxtrot, slowfox och tango.Men som sagt - visst känner man sig som en katt bland hermelinerna ändå!
    Men ve du hur du ska b e t e dig? Vad du bör tala om? Hur du bör röra dig?
  • Gabriella S
    LeonLatva skrev 2007-09-14 23:02:48 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-14 22:59:40 följande:
    J det kan jag faktiskt hålla med om, min gamla granne döpte sina barn till Cameron,Brandon och Deborah.. och dom heter Larsson i efternamn..lite udda
    =)

Deborah kanske kan hitta någon att gifta sig med som har ett efternamn som passar, men för Cameron och Brandon är det kört för livet...
  • Röda

Min inlägg ramlar in lite hur som helst. Ska se till att citera.

Ett par namn som ger mig associationer till att man vuxit upp med Ricki Lake mer än Svenska Akademin är Cassandra och Vanessa. Jag riktigt hör Ricki Lakes nasala gapande
    - Cassaaandra, why are you DOING this to her...?

Men. Det är min egen jävligt snåla skitnödiga inställning. Därför att gästerna i dessa shower hade ofta fantasifulla, helcoola namn. Befriande långt ifrån behoven av att bara familjeäran.

• Gabriella S
    Bonanza skrev 2007-09-14 22:55:39 följande:
    Ja, men då är det ju ett medvetet val och man är därmed inte OOU. Jag brukar säga lite förenklat att om man förstår diskussionerna om wt-namn så är man inte wt.
    Mycket bra definition! Den är så bra, att jag önskar att det var jag som hade kommit på den!
  • Röda

Bära familjeäran.

Rättstavning är fl skönt befriat ifrån.

Men det är ju bra om folk kan läsa det man skriver.

• IHateYourFace

En liten katt skrev 2007-09-14 22:46:30 följande:

Nej jag håller verkligen med dig. Och jag är helt övertygad om att Cewin kan vara lika ambitiös som Carl! Och om det står mellan Carl och Cewin, då hejar jag på Cewin! Hm, jag vet inte hur jag ska förklara hur jag tänker nu... jag är emot det här föraktet du talar om, för det är verkligen vidrigt..men man måste kunna tala om fenomenet för att ge människor ur de "lägre skikten" verktyg att ta sig ur sin situation. För tyvärr, så tror jag, att Cewin har sämre chanser i en anställningsintervju än Carl. Tyvärr. jag önskar att det inte vore så, men jag tror att det är så. Precis som att Muhammed har sämre chanser än Carl.
    ja visst ska man kunnan tala om det. Men hur menar du att de skulle hjälpa människorna i de lägre skikten att ta sig ur sin situation? Genom att välja andra namn?
  • IHateYourFace

Gabriella S skrev 2007-09-14 22:47:26 följande:

Fel ord. Unge, då.Det roliga var liksom att dom inte ens tänkte på att man skulle kunna - eh... - JOBBA, och betala av sina skulder, för att få mer pengar. Utan det stod bara mellan försörjningsstöd och existensminimum, och det ena tjänade man på för då fick man elräkningen och hemförsäkringen betald också, och vad det var...
    Vad är det för skillnad på försörningsstöd & existensminimum?
  • Gabriella S

En liten katt skrev 2007-09-14 23:05:03 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-14 23:02:41 följande:
    Men ve du hur du ska b e t e dig? Vad du bör tala om? Hur du bör röra dig?
    Ja, det tror jag faktiskt. Det gäller mest att ligga lågt. Att vara vänlig mot alla. Att inte gå på djupet i samtal, och att absolut inte börja prata om pengar, religion, politik eller annat som kan vara känsligt.
Svar på tråden WT-namn??????