• millan87

tv program om unga mammor ikväll

på 5an, kl 20.00
    ville bara tipsa,
    kanske skulle va nåt??!=D

• Svar på tråden tv program om unga mammor ikväll
  • Im Fabulous

Trisst att man aldrig lyfter fram unga föräldrar äldre tonåren som valt att bli vuxna och sedan planera barn.

Jag är 19 år, och har bott hemifrån i 2 år, och tillsammans med min kille som är 20 nästan lika länge. Vi arbetar och försörjer oss, betalar skatt och sköter våra liv precis som vilka vuxna människor som helst. Men att det finns sådanna unga föräldrar lyfts aldrig fram.

Är man tonåring räknar folk med att man bor hemma hos föräldrarna, kommer behöva socialbidrag och stöd ifrån både kuratorer och socialen.

Varför uppmärksammas inte vi som faktiskt vuxit upp lite tidigare än genomsnittet?

Ursäkta om jag verkar grinig, är bara så trött på att folk antar att man är ett socialfall om man är ung och gravid.....

• valkyrian

Blir säkert skit som vanligt, de hittar dem värsta tänkbara. Nästa gång jag blir tillfrågad skall jag fan vara med i en dokumentär.

• trollmammsis
    Im Fabulous skrev 2007-09-13 17:32:16 följande:
    Trisst att man aldrig lyfter fram unga föräldrar äldre tonåren som valt att bli vuxna och sedan planera barn.Jag är 19 år, och har bott hemifrån i 2 år, och tillsammans med min kille som är 20 nästan lika länge. Vi arbetar och försörjer oss, betalar skatt och sköter våra liv precis som vilka vuxna människor som helst. Men att det finns sådanna unga föräldrar lyfts aldrig fram. Är man tonåring räknar folk med att man bor hemma hos föräldrarna, kommer behöva socialbidrag och stöd ifrån både kuratorer och socialen. Varför uppmärksammas inte vi som faktiskt vuxit upp lite tidigare än genomsnittet?Ursäkta om jag verkar grinig, är bara så trött på att folk antar att man är ett socialfall om man är ung och gravid.....
    ja precis   du o jag kanske skule vara med istället
  • millan87

Im Fabulous skrev 2007-09-13 17:32:16 följande:

Trisst att man aldrig lyfter fram unga föräldrar äldre tonåren som valt att bli vuxna och sedan planera barn.Jag är 19 år, och har bott hemifrån i 2 år, och tillsammans med min kille som är 20 nästan lika länge. Vi arbetar och försörjer oss, betalar skatt och sköter våra liv precis som vilka vuxna människor som helst. Men att det finns sådanna unga föräldrar lyfts aldrig fram. Är man tonåring räknar folk med att man bor hemma hos föräldrarna, kommer behöva socialbidrag och stöd ifrån både kuratorer och socialen. Varför uppmärksammas inte vi som faktiskt vuxit upp lite tidigare än genomsnittet?Ursäkta om jag verkar grinig, är bara så trött på att folk antar att man är ett socialfall om man är ung och gravid.....
    jo klart, man borde göra d.
    vet ju inte hur den här dokumentären är men vi får se.
    jag e oxå 19, o jag o min kille o dotter bor i en lägenhet, går inte på bidrag o aldrig gjort, han jobbar o jag har ett jobb o komma tillbaks till. inga konstigheter. vi e bara lite yngre ;D
  • Im Fabulous
    valkyrian skrev 2007-09-13 17:32:23 följande:
    Blir säkert skit som vanligt, de hittar dem värsta tänkbara. Nästa gång jag blir tillfrågad skall jag fan vara med i en dokumentär.
    Jag ska ringa till kanal5 och be dom ta med mig också...
  • trollmammsis
    millan87 skrev 2007-09-13 17:33:51 följande:
    Im Fabulous skrev 2007-09-13 17:32:16 följande: jo klart, man borde göra d.vet ju inte hur den här dokumentären är men vi får se.jag e oxå 19, o jag o min kille o dotter bor i en lägenhet, går inte på bidrag o aldrig gjort, han jobbar o jag har ett jobb o komma tillbaks till. inga konstigheter. vi e bara lite yngre ;D
    ja vi får se hur dokumentären blir *spännande*  kanske riktigt bra
  • Im Fabulous

millan87 och trollmammsis

Yay!! Det finns fler som mig! Ansvarstagande unga vuxna! :D

• Im Fabulous
    trollmammsis skrev 2007-09-13 17:34:46 följande:
    ja vi får se hur dokumentären blir *spännande*  kanske riktigt bra
    Jaa kanske.. Fast inte en chans att jag missar IDOL! :D
  • Mommmy  Dearest

ohhh jag ska definitivt se det! hoppas bara att man inte målar upp en negativ bild om unga mammor

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

Jag håller med er tjejer om att unga föräldrar som faktiskt försörjer sig själva och tar hand om allting helt själv precis som alla andra faktiskt inte får lika mycket credits som man borde få...

The Jungmairs
Svar på tråden tv program om unga mammor ikväll