tv program om unga mammor ikväll
på 5an, kl 20.00
ville bara tipsa,
kanske skulle va nåt??!=D
på 5an, kl 20.00
ville bara tipsa,
kanske skulle va nåt??!=D
Trisst att man aldrig lyfter fram unga föräldrar äldre tonåren som valt att bli vuxna och sedan planera barn.
Jag är 19 år, och har bott hemifrån i 2 år, och tillsammans med min kille som är 20 nästan lika länge. Vi arbetar och försörjer oss, betalar skatt och sköter våra liv precis som vilka vuxna människor som helst. Men att det finns sådanna unga föräldrar lyfts aldrig fram.
Är man tonåring räknar folk med att man bor hemma hos föräldrarna, kommer behöva socialbidrag och stöd ifrån både kuratorer och socialen.
Varför uppmärksammas inte vi som faktiskt vuxit upp lite tidigare än genomsnittet?
Ursäkta om jag verkar grinig, är bara så trött på att folk antar att man är ett socialfall om man är ung och gravid.....
Blir säkert skit som vanligt, de hittar dem värsta tänkbara. Nästa gång jag blir tillfrågad skall jag fan vara med i en dokumentär.
Im Fabulous skrev 2007-09-13 17:32:16 följande:
millan87 och trollmammsis
Yay!! Det finns fler som mig! Ansvarstagande unga vuxna! :D
ohhh jag ska definitivt se det! hoppas bara att man inte målar upp en negativ bild om unga mammor ![]()
Jag håller med er tjejer om att unga föräldrar som faktiskt försörjer sig själva och tar hand om allting helt själv precis som alla andra faktiskt inte får lika mycket credits som man borde få...