tv program om unga mammor ikväll
på 5an, kl 20.00
ville bara tipsa,
kanske skulle va nåt??!=D
på 5an, kl 20.00
ville bara tipsa,
kanske skulle va nåt??!=D
Håller med om det hannahlilla skrev!
funny mummy skrev:Det skulle vara väldigt trevligt med en dokumentär med unga vuxna som skaffat barn i äldre tonåren, är självförsörjande och inte fäller kommentarer om att "Det är värre att skaffa barn när man är 40".
ja jag ställer upp
haha, en dokumentär om mig med andra ord, funnymummy ;),
jag är 18, sambon 20, vi är helt självförsörjande
, vi klarar oss med föräldrapenning, csn-lån, barnbidrag o bostadsbidrag. vi bor i en tvåa och har oftast god mat och snålar lagom. kläder handlar vi visserligen inte ofta men man hittar fina saker på gekås, o om man bara går hemma är det ju skitsamma. när skolan börjar för mig igen lär det dock bli lite knapert, min inkomst blir ju 1050 istället för 4000... fast sambon har lyckats bli inhoppare på planeringen på IKEA
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! efter praktik, sen sommarjobb o nu inhopare
och vi klarar oss skitbra
!
mjuffpuff....kan inte du också ta studielån då?? det gjorde jag dom två sista åren på gymnasiet...sambon gick högskola så vi hade två studielån.....betalar av nu 500:-/mån och det e ok
Jag fick barn efter tonåren, några veckor efter jag fyllt 20, så jag får tyvärr inte vara med :D.
trollmammis:
får man ta csn-lån i gymnasiet :O???!!! jag ska fortsätta 2:an efter jul så jag har ju ett bra tag kvar, soft det skulle vara om jag kunde ta csn-lån! då slipper vi leva på pasta o köttbullar i 1 1/2 år
funnymummy, du kan få vara med på ett hörn som vår kompis