tv program om unga mammor ikväll
på 5an, kl 20.00
ville bara tipsa,
kanske skulle va nåt??!=D
på 5an, kl 20.00
ville bara tipsa,
kanske skulle va nåt??!=D
ja jag håller verkligen tummarna..men som sagt jag fick och vet flera som haft på gymnasiet
lycka till
Jag bor hos mina föräldrar och bara för det betyder det inte att dom tar ansvar över mitt barn, det är jag & pappan som tar hand om henne, om jag är i skolan har hennes pappa hand om henne & tvärtom, mina föräldrar tycker om att umgås med henne precis som de flesta morföräldrar, dom har absolut ingen föräldraroll för mitt barn även om dom sitter barnvakt någon gång, det hade dom ju gjort oavsett var vi bodde.
Vi bor hemma för att mina föräldrar helt enkelt såg det som bäst, det var deras förslag & dom trivs bra med det.
Jag blev gravid, ville inte göra abort & har ingen ekonomi, ser inte felet i att mina föräldrar ställer upp med husrum tills jag & pojkvännen klarar att stå på egna ben. Vi betalar för oss kanske man ska tillägga.
Bara för att mor/farföräldrar ställer upp betyder det ju inte att det är dom som tar hand om barnet, programmet var vinklat så att det skulle se ut så antar jag!
från csn.se
Om du ska studera på grundskole- eller gymnasienivå kan du få studiemedel tidigast fr.o.m. det andra kalenderhalvåret det år du fyller 20 år. Dessförinnan kan du få studiehjälp för sådana utbildningar om du studerar på heltid.
studiehjälpen var csn 1050, innacorderingstillägg lr tillägg för familjer med mindre pengar, maxbeloppet var under 900
men... jag hoppade av första linjen, sen började jag en annan ett år senare, o jag blir bara 19.. dessutom i december
ugg.. aja, jag får söka lån sista terminen i trean då :P, alltid nått
hannahlilla: alla är inte sådana som lassar över allt på föräldrarna
, det är bra att det finns ansvarsfulla som bor hemma rent ekonomiskt som du med
När man går i gymnasiet så har ju föräldrarna försörjningsplikt tills man är 20... Så det är väl ytterligare en anledning till att det är 20 hos både soc och csn..