• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Modesty2000

Camabo: du kanske har fet tur, Armica kanske helt enkelt inte beväras särskilt mycket av att tänderna kommer! För som lillmondinos mamma säger...i såna fall skulle du märkt av det :D...tro mig...man missar det INTE!

Loppan ville inte äta middag igår och vaknade 4 hungrig som en räv...och till och med jag med mitt obefintliga tålamod inser ju att man faktiskt inte kan förklara för en snart 8 månaders tjej att det är så här det blir om man inte äter ordentlig middag, så det var bara att hasa sig upp och göra gröt...och nu har hon somnat om i gästsängen nere i källaren eftersom jag lovat Mark en lååång sovmorgon och loppan anser att det är fult att sova och vrålar som en dåre.

Igår insåg jag att min metamorfos från kedjerökande, halvalkoholiserad singel till småbarnsmamma är total. Tackade nej till att dela en flaska vin med väninnan framför Idol igår kväll samt körde hem dem innan omröstningen var klar för att somna 10 minuter efteråt...(eftersom jag insåg att det nog skulle bli en skittidig morgon :D) Vuxet!!! Och skittrist!

• Molly84

modesty: visst kommer vuxenpoängen som flygandes innan man ens hinner att ducka! :o)
    GoåGlad: Det var riktigt kul att träffas på riktigt i veckan! Synd att jag var vungen att gå så tidigt, men vi får prata lite mer nästa gång. Grattis på 4 månaders-dagen!

Min bror har precis åkt hem nu (snyft!) Inser hur mycket jag saknar att ha honom nära! Det är ju inte såå långt till Örebro, men inte så att man bara åker för en fika. Han har suttit och myst med Hektor hela kvällen och är riktigt bra med barn...tror inte att det dröjer allt för länge tills det dyker upp en liten kusin (hoppas hoppas hoppas!) :o)

• Modesty2000

Idag har jag varit riktigt i gasen, först en dag med loppan som verkligen lider av sina tänder...sen en flaska vin med väninna i Uppsala (första berusningen på 17 månader :D)...

• Modesty2000

En underbar söndag!!! Jag fick sovmorgon fram till 9.30 och blev väckt med frukost på sängen. Loppan har varit en solstråle hela dagen, inte ett skrik utan bara lek, mys och gos...sov dessutom 3 timmar på dagen så vi hann städa ordentligt!
    På kvällen testade jag att ge min egenhändigt gjorda barnmat och hon åt!!!
    Visst är det lustigt hur det kan vara, en dag är allt fult och skrikigt och nästa så är livet toppen!

Dessutom kom väninna som är frisör på besök och jag bad om en klippning och fick det! Klippte av 15 cm och klippte lite frisyr. Känner mig så fin!

• noodle

Luu, har inte skrivit här på ett tag nu, har svårt att hänga med i alla trådar.

Nån som har något bra tips på var man kan hitta en lös skötbädd så man slipper köpa en skötväska o kan använda sin vanliga istället? Funkar ju iof med en handduk oxå, men kan ju va skönt att han något vattentätt :)

Modesty gud va jag längtar efter att få ta ett glas vin nu faktiskt ;) Har 2 veckor kvar till bf så snart kan jag oxå ta en liten slurk iaf.

Har åkt på världens dyngförkylning nu oxå, så ska krypa till vc imorrn :(

• Mondino
    noodle skrev 2007-11-18 20:48:00 följande:
    Luu, har inte skrivit här på ett tag nu, har svårt att hänga med i alla trådar. Nån som har något bra tips på var man kan hitta en lös skötbädd så man slipper köpa en skötväska o kan använda sin vanliga istället? Funkar ju iof med en handduk oxå, men kan ju va skönt att han något vattentätt :) Modesty gud va jag längtar efter att få ta ett glas vin nu faktiskt ;) Har 2 veckor kvar till bf så snart kan jag oxå ta en liten slurk iaf. Har åkt på världens dyngförkylning nu oxå, så ska krypa till vc imorrn :(

Ett tips till skötväskan är att ha en sånt där hopfällbart sittunderlag. Jag har ett i skötväskan som man viker ihop som ett dragspel (3 delar)

Hoppas du inte behöver vänta så himla länge tills lilla bebben kommer (men kan ju kanske vänta till förkylningen är över )

• noodle

lillmondinos mamma ah ja ett sånt kan ju funka bra som underlag ja så det blir lite mjukt för bebis :) Vart köpte du ditt?

Och jo, hoppas verkligen bli frisk innan, vill ju kunna gosa lite med bebis utan att smitta ner honom det första jag gör ;)

• strojes

noodle: ICA Maxi har iaf haft sittunderlägg som man viker på mitten och sedan mitten igen (om du förstår) och billiga är de också.

• Issa98
    noodle skrev 2007-11-18 20:48:00 följande:
    Luu, har inte skrivit här på ett tag nu, har svårt att hänga med i alla trådar. Nån som har något bra tips på var man kan hitta en lös skötbädd så man slipper köpa en skötväska o kan använda sin vanliga istället? Funkar ju iof med en handduk oxå, men kan ju va skönt att han något vattentätt :) Modesty gud va jag längtar efter att få ta ett glas vin nu faktiskt ;) Har 2 veckor kvar till bf så snart kan jag oxå ta en liten slurk iaf. Har åkt på världens dyngförkylning nu oxå, så ska krypa till vc imorrn :(
    Noodle: jag köpte en lös ihopfällbar skötbädd som jag har liggandes under vagnen, liten och smidig och om man vill så har den fack för våtservetter m.m. Köpte den på barnenshus, märke: the first years, pris: 149:-
  • MUM CC

Eller så köper man lite plastad frotte, inte så mjukt dock men det läcker iaf inte igenom om bebisen gör något + det tar lite plats i skötväskan!

Svar på tråden Sollentunamammor 2