• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • GoåGlad

hej på er.
    Saknade att inte gå till Mysebo igår (trots att det var så hysteriskt sist). Är uppe hos mina föräldrar i  Hälsingland.
    Men det har varit skönt att ta det lugnt ett tag. Isac har fått in lite rutiner och slutat skrika på nätterna. Nu somnar han vid 20 tiden och kliver upp vid 8.30 på morgonen. Såå skönt.

På söndag ska vi på visning på ett radhusi Alsike, Knivsta. ÅÅh jag vill så gärna flytta dit. Det är så underbart fint och stort. Men det skulle vara lite konstigt att lämna Sollentuna oxå förstås. Ja, vi får se. Kommer nog inte ha råd att flytta med min taskiga föräldrapenning i alla fall.

Hoppas vi ses snart. Saknar er allihop.

Skydiver- gud så spännande att tjejerna snart är här. Önskar dig lycka till och ser fram emot att få höra hur det går.

• Mondino

Camabo: vår katt är fullständigt livrädd för plastpåsetrassel, så hon lyckas aldrig ta sig fram till ytterdörren innan jag eller nån annan prasslar och hon sticker upp på övervåningen igen, snabbare en blixten . Ähh.. seriöst, du har säkert väldigt trygga och modiga katter som ger sig iväg på långturer, katter med självförtroende helt enkelt!!Smulan är så sjukt skrajsen av sig och livrädd för allt möjligt så hon går inte så himla långt härifrån när hon är ute.

Skydiver: Tänker på dig på fredag med alla cyberkrafter jag har .

GoåGlad: Härligt med lite avkoppling hos mor och att Isac dessutom har fått lite ordning på sina nätter... och märkligt nog samma här! Jaa, Theo äter ju 2 ggr per natt fortfarande (runt 1 och sen runt 4-tiden) men somnar nu snällt om i sin säng och vaknar runt halv sju. Hallelulja!! Kul med visning och fint radhus... men ska du lämna oss i SollentunaGråter...

• GoåGlad

Lillmondino- Vi ska nog inte ropa hej än... Tror inte ni blir av med mig så lätt haha. Vi kikar på det området pga att vi har några vänner som redan bor där och för att priserna där fortfarande är humana. Men det som talar emot är ju att min man måste pendla och det är ju lite dyrare än ett sl-kort. Så jag vet faktiskt inte om vi har råd ändå. Inte än i alla fall med tanke på att jag inte jobbar. Men jag hoppas. Jag får väl pendla till Mysebo på tisdagarna i alla fall. Flört 

• Modesty2000

Camabo: våra kattpojkar är inte heller ute på vift även om Lotus är svårt bitter över att ha sparkats ner från mys-hierarkin...nuförtiden duger till och med jag! Gandalf är lite som lillmondinos mammas katt, så nervös att han tömmer analsäckarna om han ser sin skugga (typ :D) men han låter Fia klappa honom vilket knappt jag vågar...vi jobbar hårt med "-Klappa fiiint...."
    Är dina katter kastrerade??

Jag fick sova middag 4 timmar idag (klev iofs upp 3 för att jobba...) och har haft ett riktigt städflöde här hemma! Jag har rensat bland gamla tidningar och gått igenom räkningshögen...är det fler än jag som för första gången i sitt liv får påminnelse på räkningar?? Det är ju liksom så mycket annat att tänka på och om det är udda datum på räkningarna så missar jag det och upptäcker det när jag gör genomgången i slutet av varje månad...ångest!

• noodle

skydiver hihi skoj!! Håller tummarna för att allt går bra, själv har jag en vecka och 2 dagar kvar till bf.  

camabo en av våra katter är likadan, han kan vara borta jättelänge och så kommer han hem en regnig kväll och vräker i sig mat. Har inget bra tips, är den kastrerad?

• Modesty2000

Skydiver: om precis ett dygn ligger du där med sjukhusrocken på...
    Känner du dig nervös? Eller ska det bli skönt att ÄNTLIGEN bli av med magen och se dina små prinsessor?

• Armino
    Krodan skrev 2007-11-21 17:54:16 följande:
    Alltså nu har jag ju inga katter själv, men har du provat att mata dem?
    Skrikandes Räcka ut tungan
  • Krodan

Idag är en sån där dag när man läger sig på knä och skriker "giv mig styrka gud" jag orkar inte mer Skrikandes

Angelina och Athena är mina sessor
  • Siljelin

Go å glad, spännande med flytt!! Fast hoppas ju att du stannar här... Usch, vad ego man är...

Noodle, längesen jag såg dig här i cyberspace. Lycka till nu när bf närmar sig!

Krodan, håller med! Fast jag har haft det ganska bra i flera månader så du blir nog bara glad om jag säger att Jessica vaknat 3 två dagar i rad o vägrar somna om. Jag blir ett vrak!!! Blir skitgrinig för ingenting å så fort jag blir grinig blir jag jättevarm o nästan svimfärdig. Är det klimakteriet?

Camabo, du som är expert på det här med att ligga naken på golvet. Eller sorry, vi börjar om. Camabo, du som är expert på det här med att ha barn som ligger nakna på golvet: kan du svara på varför de alltid rullar ut rumpan utanför filten innan de kissar??

• Armino
    Siljelin --> Det är lagen om alltings jävlighet. De förstår att det blir mest skada skedd om de kissar utanför

Krodan --> Du får tänka som så att om ca 18 år så är de myndiga och behöver inte bo hemma längre. Eller så får du ljudisolera ett rum och stänga in dem där. Förslagsvis badrummet. Då gör det inget om de grisar ned.

Jag förstår egentligen inte varför jag sitter här och skriver en massa strunt när Harry Potter-boken ligger bredvid mig och bara skriker efter att bli läst. Nu tänker jag lyda och bara läsa, läsa, läsa!!! Skrattande
Svar på tråden Sollentunamammor 2