• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Modesty2000

Siljelin: ...energin tog slut på eftermiddagen så det blev ingen promenad, handling eller tacomiddag...men jag har en loppa som sover som en sten mellan 19 och 6 och om jag bara lägger mig innan 23 så blir jag rätt pigg...
    Dessutom var ju Fia A-barn i förmiddags och det är först när hon börjar gnälla som jag inser hur mycket energi som går åt när bebisen är missnöjd. Vi tog ett långt varmt bad tillsammans och nu har jag tänt marschaller så det är fint när Mark kommer hem (med hummer!!!) och loppan ligger och toksover i sin mysiga morgonrock!

• noodle

Modesty uj det var inte dåligt vad med grejer du hann med igår ändå :) Synd på tacomiddagen, det blev det här hemma hos oss.  

Hoppas allt har gått bra för skydiver!! :D

• Mondino

Ja, då var det måndag igen! Alla tycks ha haft ett liv i helgen , inte ett ord i vår tråd på fl Räcka ut tungan. Vi har haft en soft "åkt runt och fikat helg". Babysim i lördags förstås, och sen fika hos farfar (farmor var ute på stan med min stora tjej och köpte julklappar och käkade och fikade tills dom nästan kräktes ) Lördagkväll hos oss med kompisar på middag. Söndag ny fikaterror, en tur till  Viby och sen till min gamla chef. Dom hade lite prylar Theo kunde ärva och vi gjorde världens klipp! Dom hade en Britax Freeway som dom köpte i juli 05 och bara en månad därefter bytte dom bil till en BMW och var tvungen att köpa en BMW original bilbarnstol så vi fick köpa en knappt använd Britax för 700 spänn!!! Shit vilket klipp! Den är ju superfin och jag e sugen på att redan nu börja använda den, för han satt så himla bra i den när vi provade.
    Sen avslutade jag helgen med Robert Broberg på Cirkus. Det var sååå bra, men så är jag ju Robban-fan sen lång tid tillbaka (men jag va faktiskt först!! låten ingela gjorde han ett år efter jag va född!!) Tydligen var detta det sista framträdandet han har tänkt att göra så det kändes lite nostalgiskt att vara där och tacka av honom i hans karriär.

Och den här veckan kan man ladda för att plocka fram julen. Det gillar jag!! Men när julen är över så kan jag inte snabbt nog få undan allt igen.. men det är sååå mysigt att bygga den här mysiga julstämningen genom hela december! För att riktigt komma i stämning ska jag åka till Steninge slott på eftermiddagen och gå på deras julmarknad. MYYYS!! Ha en bra dag alla, och för er som brukar gå på Mysebo så ses vi säkert i morgon!

• MUM CC

Ja visst är det härligt att julen snart är här! Jag vill ocks ha massor med myyyys!!!!
    Martin (min man) säger att han vill ha massor med jul hemma så att Clara verkligen märker att det är något på G!
    Glögg, lussebullar, pepparkakor och julmust!!!

• 5088

Åhh va spännande för skydiver hoppas de gått bra för henne o bebbarna

Äntligen får ja lite egentid här framför datan!

Vår helg har varit förhållandevis bra fast vi inte mått något vidare.
    Ja e fortfarande krasslig o jas är det inte alls bra med. Stackars liten tjej hon e lös i magen, febrig, har kräkts endel ggr och vill inte äta så mycke. Ytterst lite välling som går ner bara! Asjobbigt! Imorse fick ja i henne en stor portion gröt åhh va glad ja blev men 5 min senare kom de upp igen, o sedan ville hon inte äta nått mer.
    Sömnen är vansinnigt orolig hon bara vrider o vänder sig om vartannat. När man äntligen tror hon somnat, skriker el gråter hon till o börjar sparka med benen. Nappen vill hon knappt ha heller.

Har kännt och ser att de är en liten pigg påväg men så här himmla dålig brukar man inte bli av de. El???
    Måste va nån annan infektion hon fått i kroppen förutom tand-ont. Trodde först hon drabbats av vinterkräksjukan, men de tror de inte på BVC eftersom hon e ganska pigg ändå när hon väl e vaken o dricker hyfsat med vatten.

I lördags kväll hade hon över 40 graders feber o ja vet inte hur många bajsblöjor vi bytt under helgens gång.. shit alltså!!
    Nu har ja fått känna på o ha henne lugn oxå de är en rejäl skillnad måste ja tillägga!!

I fredags blev ja ett år äldre så nu är man halvägs till 50!
    Sambon o ja har pratat om en resa bort nu när ja fyllde 25 men tyvärr blev de ingen resa. Känns som man måste åka så långt nu under vintern typ thaliand el nått för o få de varmt, vi orkade helt enkelt inte de! Istället bestämde vi oss för att införskaffade en 52:tums tv och ett Nintendo Wii. Så nu e man fattig igen bara o börja spara på nytt o vrida o vända på varje krona . Några dyra julklappar blir de inte tal om här!

Uppvaktningen på morgen va så himmla mysig när jas o Mattias kom in me levande ljus, tårta o presenter, fattades bara att de skulle vara snö ute! När ja piggnat till lite bar de iväg in till stan för shopping, mys o middag.
    Kvällen vart en mycket trevlig tjejkväll med ev lite mycke dricka.. för min del, men har ju inte druckit nästan någonting sedan ja blev gravid .

Lördagsmorgon kom min familj på besök, som en överraskning kul o fira med tvillingsyrran för 1 gång skull... Men oj oj va jag var bakis. Usch Usch det va bara o bita ihop hela dagen. På kvällen drog vi in till stan ett gäng och åt en mumsig middag på en Indisk Restaurang, för mig blev de alkholfritt hela kvällen hehe.. De tråkiga var att de va skitdålig service servitören gjorde bort sig totalt!!

Oj va långt de blev, fast e ju inte inne så ofta på fl. Ska gå o titta till Jasmine nu o försöka vila lite i hopp om att må bättre.

• Armino

Hjälp! Det är så himla mycket som ska göras nu tycker jag. Facebook, mail, fl, Harry Potter-boken, julgrejer, katter och... nåt mer var det.... nåt har jag glömt... Ja just det! Jag har visst en dotter också! Undrar var hon är förresten...? Hmmm... Fundersam Nåja, hon ger väl nåt ljud ifrån sig när hon blir hungrig.

Och det jobbigaste av allt är julklappsinköpen i släkten. Vem ska köpa till vem? Hur mycket får det kosta? Vilka går ihop? Vad har du köpt till honom? Är det nån som vet om de ska komma på julafton? Var ska vi vara? Vilken tid äter dina föräldrar nu då så att vi inte missar det? Ska vi alla bara köpa till barnen? Vilka räknas som barn då?

Det preliminära schemat för julafton ser ut som följer:
    Morgon: Frukost hos styvsystern som bor i Hässelby.
    Lunch: Hos Jörgens norps som bor i Skärholmen.
    Eftermiddag: Hos mormor som bor i Helenelund.
    Middag: Hos farmor i Häggvik.

Fatta vilket jävla hattifnattande det blir! Tänk om alla bara kunde gå ihop och fira jul tillsammans! Det skulle vara en önskedröm! En bra bit på vägen vore ju om Jörgens föräldrar kunde slå ihop sitt firande (som består av att vi, hans föräldrar och hans bror äter julbord och sen inget mer) med firandet hos min mormor där vi inte heller är så många. Men Jörgens pappa vill inte det. De ska sitta där hemma hos sig och titta på tv hela dagen. Och det är inget skämt. Det är det de gör på julafton. Tittar på tv Och man kan inte säga till nån att man inte kommer heller för då får man den där sårade "Ni älskar alla andra mer än oss"-blicken som de allihop är experter på att ge en. Aaaaaaaaa!!! Jag blir galen!!! Skrikandes Tips och förslag på förbättringar mottages med enormt stor glädje! Räcka ut tungan

Livet är svårt, men till för att levas.
  • Armino
    5088 --> Ja, du fyllde ju år jö! Jävla mobil som inte påminde mig Skrikandes Jag är helt värdelös på att komma ihåg födelsedagar så jag har lagt in påminnelser om allas födelsedagar på mobilen så att den ska plinga varje gång det är dags att säga grattis till nån. Men den har tydligen tagit ett tidigt jullov i år. 

GRATTIS GRATTIS i efterskott i alla fall!

Men det var tråkigt att höra om era sjukdomar hit och dit. Sånt vill vi inte veta av! Jag beordrar er att bli friska på en gång!
  • Camilllla

Julen ja.. Här har vi fått till det ganska bra ändå.. Kring 12 kommer Johans familj hit och äter jullunch och sen när vi blivit av med dem åker vi till mina föräldrar och firar där med min mormor, morfar, syster och sådär...

Jag är väl lite missnöjd bara för jag äter helst inte julmat och ville därför inte ha jullunch här (bara julfika med lussebullar och pepparkakor)... Men Johan är orolig för att hans pappa inte ska få nån julmat annars (för det är ju Johans ansvar ) eftersom det här är deras första jul som separerade... Och nu har dessutom Johan mormor fått för sig att hon vill komma hit och ge Noel en julklapp, och hon och Johans pappa har aldrig gått ihop bra så vi får se hur det blir...

Helst hade jag velat ha en "vanlig" jul som jag brukar ha och vara hemma hos mamma och pappa vid 15 och se på Kalle Anka och äta julgodis men jag fick klart för mig att Johans föräldrar behövde mer än 3 timmar.. Men men, det ska väl ordna sig..!

• MUM CC

Vi är bara på ett ställe på julafton pch det är så sköööönt!!! Då kan man ta det lungt på morgonen och bara såsa runt och njuta...
    Camabo -> om ni vill kan ni säga att ni är hemma hos er på julafton och att alla som vill är välkomna dit en viss tid och att det är knytkalas som gäller.

• Armino
    MUM CC --> Det skulle aldrig fungera. Vi har 76 kvadratmeter och det är 36 släktingar som firar med oss på ett eller annat sätt. Eller, om sanningen ska fram så är det bara 3 som kommer från Jörgens sida. Resten är mitt pick och pack. Det är på gott och ont som man har en stor släkt Fundersam
Svar på tråden Sollentunamammor 2