• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Armino
    5088 --> Så du menar att vi som skriver var och varannan minut prioriterar fl framför våra barn...? Tja... det kanske ligger något i det Glad Armica har ju faktiskt inte fått mat på två veckor. Man kanske ska gräva upp lite matrester ur slaskhinken och mixa med mixerstaven så hon slutar gnälla. Det är så svårt att koncentrera sig på vad man ska skriva i sitt inlägg när hon bara skriker hela tiden Skrikandes Dina foton har kommit förresten! De finns att hämta på Mysebo.
    Liten stuga kallas ofta stort dass.
  • Camilllla

Modesty: En gång blev jag skickad till tax-freen på terminal 2, det var typ så att ingen annan ville dit.. Och sen var jag aldrig dit nåt mer heller Men det var ju lite svårt öht att komma till en ny butik där man inte hittade.. Skulle tro att kontrollen är mer ok

camabo: Jag tyckte just räddningen var att vara trevlig mot folk sådär på morgonkvisten! Mellan 5-6.30 kunde det ofta va rätt ruschigt, och det var ju sen när det lugnade sig som tröttheten slog till... Men jag skulle nog hellre ta det än 12 timmar på grönan och sen hem med alla lördagsfullisar
    Men så var det vissreligen på sommaren ocskå så då var det ju rätt trevligt att se solen gå upp på väg till jobbet.. Annat var det när man jobbade eftermiddag (15-23) på vintern och det var mörkt hela tiden..!

• Armino

Åååå, vilken tråååkig dag det varit idag! Fundersam Det har inte hänt något roligt alls. Blä. Nu går jag ut och går. Kanske dimper det ned en utomjording från himlen...

• Modesty2000

Camilllla: jo, kontrollerna är ju lika var man än är...
    Jag har inte fattat att du jobbat på Arlanda förrän nu, var det där ni träffades???

Ok alla morsor...behöver åsikter angående mattrubbel: sedan några dagar har Fia kinkat som tusan med maten. Tror att det började med att tänderna kom och nu är läget sådant att det enda hon äter är gröt morgon och kväll samt fruktpuré...vi testar mat hela tiden med hon spottar ut och blir skitarg. Misstänker att det är så att hon fattat vitsen med att bara äta efterrätt (brås på sin mor :D) men frågan är hur man går vidare. Lura henne går inte utan vad ska jag göra? Helt enkelt erbjuda henne vanliga maten och hoppas på att hon tillslut är så hungrig att hon äter??? Vill ju inte göra det hela till en stor grej så att hon blir en mattrasslare...
    Vad skulle ni ha gjort?

• Mondino
    Armino skrev 2007-11-14 15:14:48 följande:
    Åååå, vilken tråååkig dag det varit idag! Det har inte hänt något roligt alls. Blä. Nu går jag ut och går. Kanske dimper det ned en utomjording från himlen...

Hände det nåt roligt på promenaden, såg du nån utomjording??

Jag har varit å tränat på förmiddagen och Theo skötte sig exemplariskt. Snäll som ett lamm i babyskyddet under hela gympapasset. Sen blev det lunch hos Patricia och till slut en pneumokockspruta på Theo. Å det va ingen rolig historia... aj aj... nu var han lite snuvig redan innan men det gjorde inget sa dom, men han fick feber nu på kvällen, 38,7 så nu har han fått panodil i rumpan och sover lugnt. Får se hur natten blir, likabra att ladda med tålamod och kaffe

• Camilllla

Modesty: Nä vi träffades i början av 2004 och det var inte förrän 2005 jag jobbade på Arlanda, Johan började våren 2006 och då hade jag slutat Gick det bra för dig på terminal 2?

Noel har aldrig riktigt spottat ut mat, ibland har det gått lite trögt men då har vi trugat så gott det går.. Så jag har tyvärr inget tips att komma med! Tålamod kanske? Nä skämt åsido så tror jag iaf att det är nån slags fas som allting annat så förhoppningsvis funkar det bättre för er med maten om nån vecka eller så Jag tycker ni ska fortsätta erbjuda mat varje dag, och truga en stund.. Funkar det inte alls så ge nåt annat då så hon inte går hungrig..

lillmondinos: När är det nu Theo är född? Fick han sprutan gratis på bvc eller hur och var tog ni den och vad kostade det?

• Camilllla

lillmondinos: Haha det står ju faktiskt där uppe.. Surt att ni missade det med två dagar Men då får du gärna svara på de andra frågorna!

• Krodan
    lillmondinos mamma skrev 2007-11-14 19:51:49 följande:
    Hände det nåt roligt på promenaden, såg du nån utomjording?? Jag har varit å tränat på förmiddagen och Theo skötte sig exemplariskt. Snäll som ett lamm i babyskyddet under hela gympapasset. Sen blev det lunch hos Patricia och till slut en pneumokockspruta på Theo. Å det va ingen rolig historia... aj aj... nu var han lite snuvig redan innan men det gjorde inget sa dom, men han fick feber nu på kvällen, 38,7 så nu har han fått panodil i rumpan och sover lugnt. Får se hur natten blir, likabra att ladda med tålamod och kaffe
    Jag är oxå nyfiken på sprutan
    Angelina och Athena är mina sessor
  • MUM CC

Modesty -> Clara har också blivit lite svår med maten, och jag märkte att det blir mycket lättare att mata henne om hon får en egen tallrik med lite mat i att gojsa runt med, men skitigt blir det!
    Jag har bokat in pnemokockspruten nästa vecka på Väsby läkarstation, 850:- (!) kostar det där, trodde att den kostade 700:-, men den kostar kanske mer där för att det är en läkare som ger den, vad det nu ska vara bra för... Var tog ni den Lillmodino? Det är ju inte så många ställen som ger den.

• Camilllla

Sen vet jag inte om man ska ta två eller tre sprutor när den första ges efter 6 månader? Tycker man hör och läser olika...

Svar på tråden Sollentunamammor 2