• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Modesty2000

Camabo: jag tror det blir scouterna för Fia, frisk luft, sova i vindskydd och bli slutkörd av att paddla kajak...det låter nyttigt!!!

Camabo och Camilllla: mitt bästa tips är egentligen att börja jobba en eller 2 dagar i veckan...jag tycker att det är först nu som vi har hittat en balans där vi båda tar någorlunda lika ansvar...för Fia iaf...(låt oss säga att vi inte är riktigt där ännu med hemmet ), framförallt har Mark upptäckt hur det är att umgås med någon som haft en dålig tanddag...HELA dagen när man själv har ont i ryggen och inte fått sova ordentligt...
    Däremot kan jag tycka att han än så länge har det väääldigt glassigt....jag har ju skapat alla rutiner och följer han bara dessa så är det hur soft som helst.

Sen har jag ett mål att jag en gång i veckan helst (men jag får bli glad om det blir 1 gång i månader) ser till att träffa en kompis på kvällen...helt enkelt hitta på något hur jäkla trött jag än är...

Jag tror att man som mamma får mer eller mindre tvinga ut sig själv för att låta pappan ta sitt fulla ansvar...här hemma går det toppen och jag har för första gången i mitt liv fått längta efter Fia...skickar sms till Mark att han måste skicka en liten mms-film till mig....och när jag kommer hem så pussas vi massor!!!

• Armino

Ja, jag åker gärna på en "Ensamma mamman-kryssning"! Men vi kan väl vänta tills i vår då, så att Johan kan sova åtminstone lite tryggare Flört

Ja, det känns som om man mest gnäller av avundsjuka på att killarna faktiskt har nåt annat att ta sig för än att vara hemma och tvätta, mata och byta på små knoddar. Men just nu måste jag säga att det är extra mycket. Det var julmarknad nu i helgen och nästa helg ska han på kickoff med jobbet (de ska åka på finlandskryssning faktiskt Glad). Och i december har man ju liksom annat att göra än att bara sitta hemma och glo i taket som man kan göra resten av året Fundersam Dessutom blir jag och Armica ofta lidande av hans pissdåliga planeringsförmåga i samband med hans ytflykter hit och dit. Idag ska vi till exempel till babysimmet och ska vara där kl 11. Jag bad honom att vara hemma till kl 10 eftersom jag vet att lilla sköldpaddan kommer att bajsa, eventuellt kräkas ned sina kläder och vara allmänt underhållningskrävande samtidigt som jag ska... ja, ni fattar hur en morgon ser ut, ni har ju också barn. Han lovar i alla fall att vara hemma till 10 vilket i hans värld betyder allt från kl 10 till kl 11. Och jag är sååå trött på att missa aktiviteter enbart på grund av honom Skrikandes Så. Nu bajsade hon. Dags för dagens andra sanering Räcka ut tungan

Man har inte roligare än man gör på sig.
  • rooos

Molly84- Vi går på Vattenhusets babysim vid Upplands Väsbys centrum. Nu går vi den 2:a kursen och är jättenöjda! Bra instruktörer och inga inställda lektioner. Tycker dom har en bra inställning och inte så stort fokus på bara dykning. (Kanske gäller de flesta babysimkurser..) Dom är dessutom relativt billiga, första kursen kostade 900kr och den andra 1100.

Mysigt med jul tycker jag! I år åker vi till sambons familj i Dalarna och firar där. Man får ju ta varannat år när släktingarna bor så långt ifrån varandra. Jag har sen många år tillbaka (sen jag va 5 år o mamma o pappa skildes) bestämt att bara vara på ett ställe på julafton. Antingen hos mamma eller hos pappa. Den andra träffar jag på juldagen och det har alltid funkat så jag hoppas kunna fortsätta så även nu när vi fått barn. Men nu kanske man istället träffas hemma hos oss eller hos Harrys kusiner och så får mamma och pappa komma istället. Ja, jag får väl se hur det blir nästa jul när det är dags för jul i Stockholm igen..

• Camilllla

Modesty: Problemet är ju att jag är arbetslös..! Annars tycker jag det vore skkönt att jobba nån dag ibland.. Har ju sagt att jag kunnat vikariera på mitt gamla jobb under hösten, men de har spräckt sin budget och har i princip vikarie-föbud...
    Sen har jag i nuläget inte nån kompis som inte flyttat långt bort, fortfarande bor hemma eller just fått barn... Men jag får väl se till att kosta på mig nåt restaurangbesök med kompisen som fortfarande bor hemma nån gång i månaden

Camabo: Jag fattar fortfarande. När jag och Noel är ensamma och ska packa och göra oss i ordning för att sova en natt hos mormor och morfar tar det 4 timmar..! Hann ni i tid till babysimmet?
    Och jag lovar att inte berätta för Johan att Jörgen ska på kryssning såhär mitt i vintern, så han inte behöver ligga vaken och vara orolig!

rooos: Ja visst är det mysigt med jul Lät mysigt att åka till Dalarna också, vart i Dalarna bor din sambos familj? Förut brukade jag alltid åka med en kompis till hennes mammas familj i Dalarna ett par gånger om året men nu när vi är stora blir det ju inte av mer Och jag får värsta abstinensen

• Armino
    Camilllla --> Japp. Vi hann. Jörgen var hemma 9.50 Förvånad Jag höll på att svimma! Men jag tror att han kände av mina kommer-inte-du-i-tid-så-lämnar-jag-dig-för-gott-tankar som jag sände till honom hela morgonen Flört Jag tycker i och för sig också att det är lite läskigt med kryssningar mitt i vinern. Speciellt om man gr ut på däck och det är mörkt och det flyter förbi stora isflak. Brrrr!! Hemlis

Modesty --> Jag kan också tycka att det är skönt att komma till jobbet. Nu jobbar ju jag bara 6 timmar varannan helg men visst är det skönt att inte behöva tänka "Hur länge har hon sovit?", "När ska hon ha mat igen?", "Ska vi gå ut nu eller sen"... Och mitt jobb är så slött att jag kan sitta och slösurfa praktiskt taget hela tiden så då blir det mycket fl kan jag säga Skrattande Fast det skulle ju vara skönt att göra något annat än att bara jobba när man väl är utanför huset Glad

rooos --> Vi går också på steg 2 på Vattenhusets kurs på Aktiv Rehab i Infra City. Är det där ni också går? Men för oss kostade både det förra steget och det här 1300:- Fundersam Har ni nån slags rabatt eller? Och jag tycker som sagt att de är väldigt fokuserade på att dyka (se inlägg 525)
    Man har inte roligare än man Jersey.
  • Mondino

Vad jag hört ryktesvägen om att priserna skiljer är för att kostar olika mkt för Vattenhuset att hyra in sig på olika ställen, därav billigare och dyrare...

• Armino

lillmondino --> Ja fast i Upplands Väsby finns det väl bara ett ställe? Eller? Jag fick förresten med en tårtspade eller nåt bland mina fina burkar som Micke lämnade till mig idag och den hade jag inte varken beställt eller betalat för Glad Så om nån saknar en tårtspade eller nåt så har jag den hemma hos mig.

• Mondino
    Armino skrev 2007-12-01 18:15:31 följande:
    lillmondino --> Ja fast i Upplands Väsby finns det väl bara ett ställe? Eller? Jag fick förresten med en tårtspade eller nåt bland mina fina burkar som Micke lämnade till mig idag och den hade jag inte varken beställt eller betalat för  Så om nån saknar en tårtspade eller nåt så har jag den hemma hos mig.

Tårtspaden var en gåva till alla som var med!

Och jo, vattenhuset har både i Väsby Centrum och Infra city, nu har jag inte varit i väsby centrums basäng på många år, men jag tror att Infra Citys är betydligt nyare, säkert därför dyrare avgift...

• Armino
    Lillmondino --> Vad skulle jag göra utan dig? Svar på alla frågor har du Tackitack för tårtspaden! Jag ska genast baka en tårta som den kan ha som kompis Slurp!
  • MUM CC

Ohhh... ni är så roliga! Det är så roligt att läsa vad ni skrivit när man varit "borta" från FL ett tag! Sitter och smilar lite då och då... min man undrar vad jag håller på med!

Svar på tråden Sollentunamammor 2