• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Camilllla

lillmondinos: Ja det är ju en bra tanke om det nu inte är så att man ebhöver dem av nån anledning För hellre tar jag telefonkataloger än köper såna där puckar för 150-200 kr!

GoåGlad: Jag tyckte det var fina kläder och kan definitivt tänka mig att gå på ett party. Sen beror det ju lite på vart priserna ligger, men titta kan man ju alltid

Låter mysigt att det var lugnt på Mysebo idag Vi skulle dit egentligen men både Johan och jag är sjuka så Noel har haft en långtråkig dag med två tråkiga föräldrar hemma.. Så kan det va ibland!

• Modesty2000

Skydiver: Fett med grattis! Du måste helt enkelt varit enorm om magen på slutet...

Goåglad: Jag tyckte det var lite roliga kläder så ordnar du ett party så kommer jag!

Siljelin: Ett tips är att börja jobba lite granna....jag har fått en helt annan känsla av att vara hemma sedan jag började jobba 2 dagar i veckan. Nu är det ganska mycket men kanske testa en dag? Jag jobbar inte alltid 8 timmar men jag blir så Fia-sjuk så det inte är klokt....visserligen började hon gnöla igår så fort hon fick syn på mig när jag kom hem men jag inbillar mig att det var av kärlek

• strojes

Jag ska lägga upp bild på magen snart. Vi tog en strax innan igångsättningen. Vägde mig föresten på bb innan vi åkte hem och det var samma vikt som vid inskrivningen. Men nu gick  jag ju bara upp ca 10 kg så det är ju inte så konstigt att de försvann direkt.
    Förlössningsberättelse kommer när mer tid finns...

• Mondino
    GoåGlad skrev 2007-11-27 21:42:02 följande:
    skydiver- super stort Grattis till tjejerna!! Gud så spännnande det ska bli att få se dem små liven. Strongt att bära på nästan 6 kg. Skönt att verkar ha gått bra.Massa grattiskramar till dig o övriga familjen.Jo just ja.. tänkte höra lite med er. Jag har fått en förfrågan att sälja barnkläder via homepartys och vill kolla om det finns nåt intresse för att gå på såna (därmed inget köptvång) Det är några gamla kompisar till mig som designat ett eget märke som heter Gangstar. Jag tyckte själv det var ganska coola kläder. Vet ännu inte hur dem ligger prismässigt. kolla gärna på nätet och hojta till om det verkar intressant, gangstar.seTrevligt och lugnt på Mysebo idag. Tackar lillmondino för barnpassningen

Tycker det såg ut att det va fina grejer, så klart spelar ju priset in, men jag kommer gärna och spanar in!

Och att Isac satt lite i mitt knä va då inget att tacka för Man blir ju mest bara förbannad när ens unge skiner upp hos nån annan eller hur!!

• MUM CC

Goåglad -> jättefina kläder, är gärna med på ett klädparty och kollar närmare!

• Armino
    Goåglad --> Jag kan tänka mig att vara med på klädparty. Det är alltid roligt med partaj! Cool

Så det var lugnt på Mysebo igår då? Det var väl för att ryktet att jag inte skulle vara där hade spritt sig som en löpeld kring Sollentuna. Klart ingen vill komma då Räcka ut tungan
    Lägg inte sten på din tå.
  • Chicomama

Skydiver: GRATTIS GRATTIS till dina tjejer!!!
    Skönt att allt gått bra!

Goåglad: Jag kommer gärna på party o spanar in kläder...
    Har du hämtat gipsavtrycket på Mysebo?Blev den fin? Är så nyfiken på Luddes lilla gipsfot...kunde ej hämta den igår för han skulle vaccineras.

Hej alla som undrar vem jag är!
    Har också varit på mysiga Mysebo några gånger med min son Ludvig, snart fem mån, som babysimmar tillsammans med Lillmondino....
    Skönt att det verkar ha varit lite lugnare igår, men det är klart-vi var ju inte heller där... tihi.. men nästa vecka kommer vi!!!

• strojes
    lillmondinos mamma skrev 2007-11-27 19:31:52 följande:
     Massa grattiskramar till er alla i familjen, Skydiver. Härligt att allt gick bra! Om du orkar kanske jag kan titta förbi en snabbis nästa vecka nån gång med dina Tupperwaregrejer. KRAM!!!!
    Det går bra.
  • GoåGlad

Jag kommer förmodligen köpa in vårkollektionen.  Så party kanske det blir i början på nästa år i så fall. Jag har kollat upp lite priser oxå och dem ligger nånstans mellan H&M o Polarn & Pyret i pris. Jag tyckte det var helt ok priser tex. långärmad tröja 159:-, collegebyxa 189:- Kjol 149:- osv...
    Jag ska bara se över om jag har råd att köpa in grejerna.. är sååå sugen för jag tycker dem var så fina. Och det är ju roligt om det finns ett intresse. Så om ni bakar och fixar lite fika så kommer jag och visar kläder Glad.
    som sagt vi får se hur det blir...

Här är det ännu så länge en lugn dag tack o lov. Natten var väl så där.. jobbig mellan 21-01 i natt men sen ganska lugnt. Min lillasyster kommer strax och är barnvakt så jag får lämna huset en stund. Skönt. Nästa veckan kommer förhoppningsvis farmor mellan mån-tor så då finns det en chans att  handla lite julklappar Glad. Min man lär jag inte få se förrän till julafton för han bara jobbar över.. jaja vi töttar ju inte ut varandra i alla fall.. och det finns ju ingen risk att det blir en bebis nr 2 hellerFlört.. är det här som kallas "Säkra perioder"??

• Armino
    Goåglad --> Hi hi hi... säkra perioder... Skrattande Du skriver så roliga saker ibland! Det är väl kul för dig; att ditt elände roar oss andra Räcka ut tungan
Svar på tråden Sollentunamammor 2