• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Camilllla

Siljelin: Jag tror man måste gå hos Annette hela tiden för att liksom "sugas fast" Första gångerna tyckte jag hon var trevlig och så men inte så mycket mer, andra gången började jag tom. gråta där och det låter väl kanske inte så bra Men det var väl mest efteråt, när man var van att träffa henne var och varannan vecka som det kändes lite tomt att helt plötsligt klara sig ensam..!

Jag var nog mer fäst vid min bm än vad jag är vid vår bvc-sköterska.. Hon är okej, men jag har svårt att säga att nån på vårt bvc är bättre eller sämre än nån annan.. Alla verkar ha sina för- och nackdelar Så att byta bvc-sköterska skulle jag nog klara lättare...

Vad kul det är med en sambo som alltid jobbar ensam när man behöver prata med honom, och så kommer det folk och han msåte sluta hela tiden..! Hur får man då nåt bestämt?

• strojes

Siljelin: Jag gick på sjukhuset när jag väntade Malin, hos Eugenia. Hon var verkligen jättebra (faktiskt bättre än Annette på Rotebro).

• MUM CC

Modesty -> jag glömde fråga en sak om rökborttagningen: efter att jag lagt i bonaden i ättiklösningen ska den sköljas efter eller är det bara att låta den torka?

• Modesty2000

MUM CC: jag tvättade ju mina skunkiga kläder i maskin men jag antar att du bara handtvättar bonaden efteråt med Y3 eller annat milt tvättmedel...

• MUM CC

Modesty -> Tack, då vet jag! Har nu inhandlat ättika så nu ska här saneras!

• Armino
    Krodan --> Men... men... va? Jag blir alldeles rörd! Generad Tackar så väldans mycket för ett ypperligt rim Det kopieras och sparas! Det ska jag ta fram och titta på när Armica bara skriker, katterna kräks upp hårbollar och Jörgen sitter och pillar sig i naveln och ingenting hör Fundersam
    Jag önskar dig också en God Jul och ett Gott Nytt År
    Hoppas att du många klappar får.
    Och inte några tår.
    För det har du ju redan Räcka ut tungan

Och drick inte klor!
    Då kan du få åka på bår.
    Och kanske ramlar du i ett snår.
    Så att du benet slår.
    Du blir du sängliggandes till i vår.

Och det vill vi ju inte!

(Ja, ja... Det var nödrim. Men min hjärna har redan gått och lagt sig och lämnat händerna till att sköta rim-skapandet. Och de kan inte bättre än så här. De skolkade rätt mycket i skolan. Schhhh! Säg inget till nån! Hemlis)
  • Mondino

Rolig han va min snubbe!!! Hemlis. Ska logga in på familjeliv imorse. VET NI VAD HAN HADE GJORT DÅ!!!! Han har gjort så jag för det första inte kommer in på familjeliv utan jag får upp en sida där det står: denna sida är blockerad för Ingela Byström. Fast jag redan hade erkänt att jag var lite beroende av familjeliv. Gissa vad jag fick trada med :-8....sen så fick jag komma in på familjeliv igen.... KUL HUMOR!

• Armino

Nej. Jag ger upp. Jag skrev just ett jättelångt inlägg med en rloig fyndighet till Lillmondino och om hur roligt det var på shoppingen idag och hur ledsen jag varit ikväll och sen sjabblade jag bort det. Jävla skit!! Skrikandes Jag orkar inte mer. Den här helgen är den andra i rad som Jörgen är borta och det är jobbigt att ha hand om Armica alldeles själv. Det är jobbigt!! Och det ringde jag och sa till honom också och jag vet att han tog åt sig. Och han lovade (med mycket liten röst) att han inte ska åka bort nåt mer. Men jag måste ändå vara ensam den här helgen. Igen.

Och jag vill inte tycka att det är jobbigt att ta hand om Armica. För hon är en liten solstråle och är sällan ledsen eller arg. Så därför känns det så hemskt att säga att jag inte vill ta hand om henne själv. Äh, jag vet inte vad jag menar. Och jag ser knappt vad jag skriver heller.

Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.
  • Mondino

Keep it up Camilla... vi förstår hur du menar, för visst är dom härliga dom här små änglarna, men det är ändå betungande att ro runt hela dygnet själv. Du har min fulla sympati och förståelse!! Och din rolighet får du berätta när vi ses!!! Och berätta om shoppingen oxå. Kram på dig!!!

• Siljelin

Camabo, 5088 o Go å Glad, tack för regnig shopping. Vad hann vi med, 3 butiker på 8 timmar? Ok, då räknar jag in resan också. Men inte går det snabbt med de små solstrålarna.

Camabo, skickar uppmuntrande kramar till dig. Jag har sällan kvällar o nätter ensam med Jessica men sambon är alltid borta mellan 7 och 18 och många gånger (sådär runt fyra, när jag börjar längta på allvar) kan jag inte fatta hur ni orkar, ni som ofta har kvällarna ensamma med bebis. Ofta är de ju gnälligare då också och man vet aldrig om man får äta eller gå och lägga sig när man vill. För att inte tala om annan egen tid. Så jag kan förstå precis hur du känner. Har faktiskt några ensamma kvällar framför mig så då får jag väl se på riktigt hur det är :o(

Svar på tråden Sollentunamammor 2