• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Siljelin

Grattis Noodle! Lät läskigt o jobbigt där ett tag men skönt att det gick bra!!

Modesty, jag vet också varför stadsmammorna inte har brio o teutonia - man får skitont i handlederna efter en hel dag av att trycka ner och lyfta upp sitt handtag för att kunna svänga vagnen! Och de har inte bara bra vagnar utan oftast bra bussar också, till skillnad från våra Viby-eländen som nästan skulle få plats med en våning till UNDER, med tanke på hur många trappsteg det är.

Camabo, Jessica sov hela den här natten också. Hurra!

Hon har blivit lite hård i magen av all riktig mat o idag låg hon i min famn, knallröd i ansiktet, grät och försökte bajsa. Jag grät nästan också. Så jag är väl inte helt känslokall i alla fall, trots att jag kör femminutersmetoden. Sedan kom en rejäl laddning och sen låg hon blickstilla o stirrade ut i intet en lång stund o sen somnade hon stilla. Det har hänt typ tre gånger i hennes liv att hon somnat utan att man burit, kört eller ammat henne. Att det skedde utan gråt är förstås extra konstigt.

• Modesty2000

Vi skulle ju ha varit på Kosmos igår...ätit gröt, umgåtts och framför allt...visat upp loppan i sin pepparkakedräkt!!! MEN sen vaknade hon runt 4.30 igår och var sååå sjuk! Magsjuka eller vinterkräksjuka kvittar egentligen men det har spytts och bajsats så det står härliga till...

Igår kväll fick hon feber och i morse somnade hon i min famn...det är verkligen vidrigt att se sin lilla tjej så sjuk som hon är. Dessutom är det nästan lika synd om Fias pappa som lider med loppan nåt fruktansvärt och dessutom inte klarar av spyor och bajs...han står och ulkar samtidigt som han tvättar hennes lilla stjärt...
    Dessutom är det synd om stackars mormor som skulle kommit idag och varit här över dagen...hon längtade så mycket efter Fia att hon nästan var beredd att skaffa sig en magsjuka bara för att få umgås med henne men jag ringde och avbokade i morse. Igår var ändå Fia någorlunda pigg och skruttade runt på golvet och försökte pilla på X-boxen och klappa katten men idag är hon så hängig att det inte är någon idé.

• Mondino
    Modesty: Krya på er!!! En liten tröst i allt elände är iaf att det kom innan jul...ingen höjdare att ha sånt där runt julafton, hoppas ni andra klarar er!!

Och äntligen fredag!! Märkligt fast man är "ledig" så är det ändå härligt med fredag. Jag ska gå på julbord med jobbet ikväll och det ska bli riktigt trevligt å kul. Lyxigt med buss från jobbet 17.30 till stan, Piperska Muren heter bygget..vet inte vad det är för ett ställe men såg fint ut när man tittade på webben. Ni ska veta att det är ett stort grepp för mitt jobb att arrangera ett "vanligt" julbord.
    När företaget var mindre gick vi alltid på koreanskt julbord på Nam Kang och obligatoriskt att sjunga kareokee, ni kan ju förstå att alla blev över-glada i hatten, hur skulle man annars klara av att sjunga. För det MÅSTE man, def. om man blivit anställd under året som gått. Själv låter jag återhållsam när jag pratar om det men eftersom jag inte tycker om koreansk mat, så har jag alltid roat mig med att under middagen dricka så många cider som möjligt och hinna sitta i så mångas knä som möjligt (ååhh suck, ser tendenserna hos Elina redan.. hon har ärvt dom i rakt nedstigande led Cool) och sen har jag ju då hunnit bli vääääldigt frimodig när det är dags att sjunga och då river jag av mitt paradnummer: ROSEGARDEN!!! Oj oj!! Sen brukar alla andra säga att jag å Tina (en jobbarkompis som faktiskt sjunger rätt bra.....)brukar slåss om den där micken men jag vet inte vad dom pratar om!!! Och gud nåde den som tar min låt!! DEN ÄR MIN!!!! Och detta har nu blivit skröna på LG där jag jobbar så fast det numera är typ 130 anställda (vi va 20 när jag började) så vet alla om detta om mig och låten, trots att jag inte ens känner igen hälften av alla som nu är anställda .

Så hur ska det gå ikväll, utan kareokee och utan knäsittande och en massa cider.. kanske blir aaastrist..... who knows   
  • Chicomama

Lillmondinos mamma: Hoppas det ändå blir kul ikväll -utan cider.... Du kan ju passa på att sitta i några knän ändå, så blir det nästan som vanligt
    Och Rosegarden kan du ju sjunga för oss på baby-simningen imorgon..det borde vara perfekt resonans i den lokalen... om du inte ska sova din skönhetsömn då förstås.Ha så roligt ikväll! Kram på dig!

• Siljelin

Modesty, låter inte kul!! Krya på dig!

Lillmondino, din story var desto roligare! Hoppas du får kul ikväll. Själv ska jag på bokcirkel-middag (är roligare än det låter) o sambon ska vara ensam med Jessica för andra gången.

Igår somnade hon helt utan gråt i sin säng - hon log lite mot mig när jag gick ut och var alldeles tyst o sov inom tio minuter. Säga vad ni vill om 5-minutersmetoden, men den har funkat perfekt för oss och jag tror inte att min och Jessicas relation har fått någon större störning :o)

• Modesty2000

Lillmondinos mamma: shit vad avis jag blir! Julbord!! ...och du...eftersom du inte ska dricka (antar jag..du ammar väl fortfarande?) så kanske det är skönt att det inte blir kareoke?
    Jag måste ärligt erkänna att jag har aldrig blivit så full att jag varit beredd att sjunga kareoke och tro mig...jag har varit full i mina dagar !

Siljelin: grattis till nya schyssta sömnvanor!!! Jag måste erkänna att jag funderat på hur du pallat så länge som ni gjorde...nu när Fia är sjuk är hon en riktigt liten ap-unge...vill klänga och gärna sova på mig hela tiden och jag blir rätt frustrerad tillslut...

Nu har loppan fått en dos alvedon och sover så förhoppningsvis pallar hon att äta och /eller dricka lite efteråt...annars kommer jag att börja bli lite orolig..

Jag har förresten fått pippi på att sälja grejer på Tradera...sitter och övervakar olika auktioner och letar igenom hemmet på grejer som jag kan sälja...Mark säger att jag har bytt FL-beroende mot Tradera-beroende...skit samma tycker jag så länge jag inte börjar röka igen !!!

• Camilllla

Modesty: Fia får krya på sig!
    Jag är snarare sån som har lite grejer som borde säljas, men jag orkar inte sätta ut annonser.. Har haft en del liggande sen i somras och nu ursäktar jag mig med att det är nog fel tid att sälja för ingen hinner kolla Tradera innan jul Inte jag iaf...

Siljelin: Skönt att det funkar för er med 5-minuters! Här har senaste nätterna inte varit helt kalas, igår natt var han vaken mellan 2-5, men lite slit ska man ju ta

lillmondinos: Tur att du inte jobbar med min syster då, Rosegarden är även hennes paradnummer Hoppas du får roligt ikväll!

• MUM CC

Modesty -> Stackars Fia! Verkar som vinter-kräksjukan går runt över allt nu! Alla på Martin avdelning har haft den, utom just Martin, som tur är! Dem har handsprit på toaletterna där som Martin är flitig anv'ndare av.

Lillmondino -> kan bara inte låta bli att säga (forskare som jag är!) att alkohol inte går över speciellt mycket i bröstmjölken, så drick du cider även fast du ammar, säger jag (men det är jag det!)!

• Siljelin

Alltså, sorry för felskrivningen, modesty. jag läste verkligen att det var fia som var sjuk, med rinn ur alla hål, å ändå skrev jag krya på DIG

• Siljelin

fasen också, nu fick jessica iväg ett ofärdigt inlägg. äsch du fattar. nu lägger jag ner!!

Svar på tråden Sollentunamammor 2