• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Camilllla

MUM: Åh vad tråkig hon är, Annette... Och jag skulle ju också behöva dit och ta cellprov, varför fixade du inte en tid åt mig för Med Noels tider är det sällan jag har lust/ork att ringa på teletiden och i fredags när jag väl försökte så svarade hon inte...
    Jaha då får vi se när det blir barn igen då, och hur vårt framtida boende ser ut just då.. För jag vet inte om jag har list att gå i Sollentuna, tycker Rotebro är så smidigt med parkering och allt.. Och OM vi skulle flytta så blir det ju ännu längre bort från Sollentuna..
    Frågade du om hon skulle sluta eller sa hon det själv?

Vet inte vad jag ska tipsa om med Claras sovande.. Jag inbillar mig att Noel sover bättre och somnar om lättare sen vi börjat med 5-minuters metoden.. Men vill man inte prova det så funkar det ju inte
    Låter som ni fortfarande har Clara i ert rum? Ni har inte möjlighet att ge henne eget rum? För Noel är så lättstörd på natten så han har haft eget rum ett halvår och de gånger vi sover borta i samma rum får han ofta för sig att va vaken på natten..

• BeccaGrodan

hmm men då är det nog den Anette som jag ska få för min BM i sollentuna ska sluta efter nyår o jag tyckte hon sa att jag skulle få gå hos Anette då om jag inte bad om någon annan, eller finns det redan en Anette i sollentuna kanske?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • MUM CC

Camilla -> Jag frågade Anette, sa att det ryktades att någon skulle sluta i Norrviken...
    Ja, det är svårt att ta sig dit. Jag gick till slut dit på drop in som är på tisdag morgnar.
    Ehhh... neeeej, Clara sover inte i eget rum, hmmmm inte ens i egen säng speciellt mycket... har haft lite svårt att släppa henne och nu vill jag bara sova och har inte orkat ta fajten. Om jag lägger ner henne i spjälsängen när hon somat i famnen (nope, inte det bästa sättet men, men...) så vaknar hon oftast och om jag då lägger henne i vår säng direkt efter det så somnar hon på en gång... såååå medveten om var hon ligger. Behöver ni fråga vem det är som bestämmer här hemma????

• Armino

Jahapp... Hur var det på Mysebo idag då, ni som lyckade ta er dit? Själv satt jag hemma med en Armica som hostade för fullt. Eller ja, det hostas mindre och mindre, men eftersom vi ska på jullunch på Mysebo imorgon så tänkte jag att det stackars barnet ju kan få ladda batterierna idag också. Även fast mamma var himla fika- och pratsugen...

Becca --> Står jullunchen fortfarande på schemat för er? Eller är Alvin fortfarande sjuk?

• 5088

MUM CC - Jag vet precis hur du känner dig! Vi har i stort sett samma problem här. En dotter som vill vara uppe på kvällar och nätter och härja det tar verkligen på krafterna. Hon somnar runt 20-21 på kvällen oftast och sover till 23 sedan är hon jättepigg och vägrar och sova.... Försöker vi natta om henne med välling m.m. gallskriker hon bara, men får hon vara uppe med oss leker hon, klättar och har sig! I Säng kommer hon inte förrän runt 01.00 och då är vi jättetrötta. De sista dagarna har hon vägrat o ligga i sin spjälsäng till råga på allt!! För oss blev allt upp och ner när lillans tänder började titta fram...
    Så just nu håller vi på o ändrar om hennes sovtider under dagarna o på morgonen för o se om de kan hjälpa.

Idag har vi haft en jättepissig dag!! Jag är helt knäckt!! Jasmine har grinat o gnällt precis hela dagen från att hon vaknade tills nu och kommer troligen att fortsätta med det tills hon somnar. Shit ja orkar inte mer.
    Hon är dessutom så extremt mammig vägrar att släppa taget om mig, kryper efter mig o gnäller. Tar ja upp henne blir hon tyst någon minut, tills det börjas o gnälla igen. Usch va ska man göra?? Bara o gilla läget antar jag och hoppas det går över.

• MUM CC

5088 -> När jag pratar med dem som har barn som är ungefär lika gamla som Clara (8 månader) så verkar det som de flesta har problem med sömnen, så det är därför jag tänker att det kanske inte är någon idé att hålla på att testa olika saker nu, utan det kanske "växer" bort? Man man vill ju liksom inte låta hon hållas nu och så lär hon sig att göra så här... att det liksom blir en rutin! Puhhh!

• BeccaGrodan

camabo: vi får se hur natten blir o hur han mår i morgon bitti, själv tycker jag väldigt illa om folk som tar med barn som kan smitta andra till öppnis så jag vill vara säker på att han inte är smittosam... jag skriver här när jag vet hur det blir...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Mondino
    Armino skrev 2007-12-11 17:05:40 följande:
    Jahapp... Hur var det på Mysebo idag då, ni som lyckade ta er dit? Själv satt jag hemma med en Armica som hostade för fullt. Eller ja, det hostas mindre och mindre, men eftersom vi ska på jullunch på Mysebo imorgon så tänkte jag att det stackars barnet ju kan få ladda batterierna idag också. Även fast mamma var himla fika- och pratsugen... Becca --> Står jullunchen fortfarande på schemat för er? Eller är Alvin fortfarande sjuk?
    Mysebo va mysigt!! Vi var ganska få idag.. tror att vi va kanske 6-7 stycken, lugnt och stilla! Klart vi saknade dig där, du tillhör ju coreteam! Men jag, Siljelin, Goåglad med farmor och Chicomama fick ju lov att överleva .
    Ha det så trevligt på jullunchen om ni blir krya nog att komma iväg
  • Siljelin

Håller med om att det var trevligt och mysigt idag. Det som inte var mysigt var att jag missade bussen hem till Viby med typ 20 sekunder och när jag sedan hoppfullt skulle ta nästa buss efter en halvtimme så var det redan tre barnvagnar i kö och de fick plats men inte jag. Så det var bara att vänta en halvtimme till. Alltså en timme på Sollentuna station. Fast jag sprang in i centrum varje gång och tittade på julklappar...

Igår somnade Jessica efter 30 minuters gråt och sov till 8 i morse. Idag somnade hon efter 25 minuter. Dessutom en timmme tidigare än igår. Hoppas det håller i sig!

Svar på tråden Sollentunamammor 2