Autismtråden
Den gamla tråden var visst stängd.
Här samlas vi som har barn med en diagnos inom autismområdet.
Gamla trådar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17781079.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14594336.html
Den gamla tråden var visst stängd.
Här samlas vi som har barn med en diagnos inom autismområdet.
Gamla trådar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17781079.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14594336.html
Sonen har börjat göra klickljud med munnen. Han gör det helt ovetande (till och med när han sover!). 90% av hans vakna tid gör han detta ljud. Väldigt irriterande.....
Vi har försökt att härma honom, men han lägger inte märke till/bryr sig inte att vi sitter och gör klickljud i fem minuter.
Vi har försökt att påpeka att han klickar.
Någon som har tips på hur vi får honom att sluta. Det är rätt irriterande att höra klick, klick, klick HELA tiden dag ut och dag in.
Jag var inte med i de förra trådarna men hoppas på att få vara med här. Min son som snart fyller 18 år har Aspergers o jag ahr gått igenom en del o besitter mycket kunskap.
Är det ok om jag hänger på? Jag är inte förälder utan jobbar på fritids/korttids med barn och ungdomar som har autism och utvecklingsstörning. JAg tycker det är super kul och pluggar oxå 20p autism på Växjö universitet! JAg ska skriva uppsats nu och tänkte skriva om Son-Rise.
Eldo, min pojke gör oxå ett klickljud med munnen. Mest när han är på gott humör och sitter och leker för sig själv. Det är inte så högt så vi blir inte störda, låter lite gulligt.
Vet inte hur man ska kunna påverka dem om man vill att de ska sluta, kanske habiliteringen har nåt tips?
Susye & soflin
Självklart är alla välkomna!
Perny
Tyvärr leker inte sonen själv utan vi måste leka med honom och då blir det rätt irriterande att höra klickandet i örat hela dagarna. En annan "dum" sak är att sonen har ljust det ljudet för häst i vanliga fall så det är svårare för oss att förstå honom.
Men, visst är det en rolig (om än störande) sak han har fått för sig.
Nu har jag också hittat den nyaste tråden för autism
Har också hittat hit. Min dotter träffade en dam vid namn Svenny kopp som är speciallist på autism i sverige idag. Fick då svaret att hon är autistisk. Vi kunde utesluta asberger iallafall.
Vet någon hur mycket man får i vårdbidrag om man har ett barn med reumatism??
mia A skrev 2007-10-03 16:25:39 följande:
Ingen här inne.
Satt på barnakuten igår med en helt förstoppad liten tjej.
Är det fler som har barn som är förstoppade?
Undrar hur vanligt det är?