Autismtråden
Den gamla tråden var visst stängd.
Här samlas vi som har barn med en diagnos inom autismområdet.
Gamla trådar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17781079.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14594336.html
Den gamla tråden var visst stängd.
Här samlas vi som har barn med en diagnos inom autismområdet.
Gamla trådar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17781079.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14594336.html
Vi har även en 50% resurs/assistent på dagis som blir 75% från och med januari 2008.
Bonny: Nej vi har ingen avlastning här hemma, allt är så nytt. Utredningen var klar i oktober så vi har knappt kommit till habiliteringen ännu.
Bildtecken finns tror jag det heter. Barnet har bilder på tex sängen som man pekar på om man ska gå och lägga sig mfl bilder.
Elins tal låter ofta kinesiska ungefär och man fattar nada.
Men hon tappar tecknen märker jag och rabblar om och om igen tex kissenödig= nickenocky säger hon då. Fattade först inte vad hon menade.
Olle är fyra år och har resurs på heltid på dagis. Det har han haft sedan förra hösten.
Angel30
Välkommen hit!
Bonny
Vi har helt VB, men autismen är en tilläggsdiagnos. Han har i grunden en kromosomdiagnos som gör att han har diverse "problem"
Vi har kortis, för tillfället ett dygn i månaden, men är beviljade två och hoppas på att det ska kunna genomföras i januari. I så fall blir det ett dygn varannan vecka.
D går 32 timmar på dagis och har där egen assistent alla hans timmar.
Vi planerar att söka bilstöd efter nyår. Väntar egentligen bara på att läkarintyget ska bli färdigt.
Nu e jag supertrött på detta. Är det fler här vars barn som inte går att lägga.
Elin somnar ju inte förrens sent + hon hetsar lillasyrran som springer runt som två tokar när de ska läggas.
Hon hoppar från bordet ner i soffa.
Hon skrattar, går upp, slår med gosedjuren och sparkar och skriker rakt ut om man försöker lägga henne eller lugna ner henne.
Nu orkar man snart inte mer. Så här är det varje kväll, det blir bara mer skrik och ilska från henne. Vill ha godis och skriker tills hon tror att hon ska få det men det får hon inte.
Tobias lägger vi inte förrän kl 22 och då utan problem men om vi lägger honom vid t ex 21 blir han jätteledsen och somnar inte i alla fall förrän kl 22
Jag har hört att autistiska barn har sin egna inbyggda klocka.