Autismtråden
Den gamla tråden var visst stängd.
Här samlas vi som har barn med en diagnos inom autismområdet.
Gamla trådar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17781079.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14594336.html
Den gamla tråden var visst stängd.
Här samlas vi som har barn med en diagnos inom autismområdet.
Gamla trådar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m17781079.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m14594336.html
mia A skrev 2007-10-17 15:54:28 följande:
mia A
Min son är också ofta förstoppad. Har varit den från födseln. I hans fall tror läkarna att orsaken beror på att han inte tål mjölkprotein och att nedbrytningen i magsäcken är för långsam.
Vi ska till allergimottagningen på tisdag med Elin, för hon så konstig i magen. Ska se till att de kollar tarmen på henne så hon inte har gluten.
Hon var mjölkallergiker när hon var liten kanske finns den kvar.
Tycker det är synd att den här tråden är så inaktiv, så nu skriver jag ett inlägg :)
Tänkte skryta lite om min lillskrutt som är så duktig. Har börjat träna IBT hemma och på dagis och han gör snabba framsteg! Trodde aldrig han skulle sitta still vid ett bord och koncentrera sig och göra massa olika uppgifter, men det gör han och han tycker det är kul! Några fler som tränar sina barn intensivt?
En annan rolig sak, en dag när jag kom till dagis hör jag ett barn ropa "mamma, mamma, mamma" Och det var Olle! Höll på att ramla baklänges :) Han har härmat mamma på uppmaning tidigare, men aldrig sagt nåt spontant.
Hej hej!
Vi har precis slutfört föräldrarutbildningen första steget på heb.Nu skall vi få ett hembesök på måndag och sen skall Robins behov kartläggas och sen skall det göras en habiliteringsplan.Har ingen aning om vad det kommer att bli!! Harni här i tråden gjort habiliteringsplaner?? Hur har det gått, vad har ni för erfarenheter??
Perny
Åh, vad härligt att få höra spontana mamma! Minns när sonen sa det första gången. Vilken härlig känsla! Att ett dagisbarn stod bredvid honom och härmade hans konstiga uttal och sen skrattade åt sonen kunde INTE sudda ut vilken underbar grej det var!
Kul att ni märker framsteg med IBT:en. Jag har länge tjatat på hab om att få starta med det, men de har dratt alla tänkbara orsaker till varför inte. Nu i höst sa spec.ped att hon ville köra igång, men oj...då slutade psykologen som är den som har utbildning på det...*suck*.
Skärgårdsbon
Vi brukar göra en hab.plan 1-2 gånger per år. Då kartlägger vi vad sonen kan (och inte kan) utifrån ett litet schema de har på hab. Därefter kommer vi överens om vad som behöver jobbas med den kommande terminen. Sätter upp långsiktiga mål.
Vi har dessutom närverksmöten varannan månad. Då träffas alla personal från hab (som normalt träffar sonen), vi föräldrar, assistenten från dagis och framöver ska även en från kortis vara med. Då sätter vi upp kortsiktiga mål. Pratar om HUR vi ska göra för att han ska kunna nå målet/målen. Vi pratar om hur det förra målet gick. Varför gick det si eller så? Vad kunde vi ha gjort annorlunda osv.
Dessa träffar tycker jag är jättebra!
Idag har min tjej fått medecin för första gången, ritalin.
Hon var mycket lugnare och slet inte i lillasyster så mycket som hon brukar, men nu ikväll är hon 7 ggr värre än vanligt.
går in här och presenterar mig caroline som mamma till elias som har autismliknande tillstånd!
det där med klickljud såna hade elias innan han började tala ktktk ungefär så lät han som tur vad har han inte börjat med det igen..
kommer säkert på mer fråger efter hand