• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • elia82

Jag håller starkt på Vilmer, jag tycker bara det ser löjligt ut när man  "piffar upp" namn. Men som sagt, det är min uppfattning. Smaken e ju som baken....

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • elia82

Hur hade ni det igår tjejer?
    Vi hade en lugn, lite långtråkig men bra julafton.

• Mia med 2

Miccca: varför ändra? jag håller med marie, fortsätt med den regelrätta stavningen

Gårdagen började skit, jag spydde endel på förmiddagen men sen blev det bättre och jag mådde mest bara illa. Vilket resulterade i att aptiten inte var på topp och jag inte åt sååå himla mycket mat. Först åkte vi till svärföräldrarna, där vi åt dopp i grytan. hur kan nån tycka det är gott? BLÄ! Efter att familjen Wenne sovit middag åkte vi hem till min mamma och micke. mickes alla barn var där så det var kul att träffa dem, två hade jag ifs träffat tidigare. var bara min bror som saknades.

hemma hos mamma åt vi julbord och kollade på kalle anka. sen åkte vi tillbaka till svärföräldrarna och fick julbord där oxå. sen vid åtta kom tomten, Romeo var livrädd för tomten men när vi satte Leia i tomtens knä blev det lite bättre för honom. Sen när innan tomten gick vågade han till och med sitta i tomtens knä

vid elva var alla julklappar öppnade, fasen vad mycke julklappar man fick öppna. Leia somnade medan tomten fortfarande var på besök. detta året öppnade Romeo sina julklappar själv.

strax före tolv var vi hemma och somnade rätt fort.

• elia82

Clem.
    Hur kom det sig att du spydde. Är/va du magsjuk eller e du me barn igen
    Våran jul har typ bara börjat. Igår va vi ju hos svärföräldrarna, i dag åker vi till pappa, i morgon kommer mamma m fam o dan därpå ska vi till Daniels syster.
    Jag blir med på torsdag föressten, har fixat barnvakt åt Alicia. Har du lust att ta en promenad fram med mig då?
    Känns som om jag behöver röra lite på mig efter all julmat! Har föressten bestämt mig för att börja med CK 1 mars. Skulle du också köra Ck eller?'
    Nä, nu får jag sätta lite fart, vi ska snart iväg....

• Mia med 2

elia: nix inte gravid, var nog bara så att jag åt alldeles för mycket under uppesittarkvällen, brukar va så då. jag startar den 14/1 med ck. sporrad som aldrig förr! fast jag får se om jag går fram, beror på vädret.

• Camilla86

elia- jag kommer att gå fram vi kan ju ta en promenad fram te stan

Liam våran älskling
  • Miccca

Clem å elia: jag vet inte  varför,, har bara kommit på att jag tycker det ser finare ut med W, men kan inte bestämma mig! Hälften av hans julklappar igår stavades ju med W, å då blev jag förvirrad.. gaaaaah!

jaja nu ser jag fram emot lite shopping på torsdag! Fast inget till barnen,, HERREGUD hur kan de vara så bortskämda! Vi hade med oss 6 stooooora IKEA påsar å 2 stora plastpåsar med oss hem med bara klappar till barnen! My god!! jag som lovade mig själv att de inte skulle bli bortskämda!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Camilla86

micca- hade jag haft ett barn så hade jag nog skrivit med Wilmer med W  men det e ju en smak sak hiih..

Liam våran älskling
  • Miccca

Amelia har fått vattkoppor jobbigt som f*n! Men hellre nu än när hon blir äldre. Frågan e hur man gör för att skydda lillebror?, eller det kanske e lika bra att han får det så har vi ju gjort våran del sen..

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • elia82

Cam:
    Ja det kan vi göra, om Samuel är frisk tills dess vill säga. I dag har han blivit jätteförkyld o hostig, han verkar må skit min lille prins. Men blir han bättre så blir vi med. Skriver här i morgon o talar om hur läget är.
    Hur hade ni det igår då?

Miccca:
    Mina barn har också fått en hel del julklappar fast nästan bara leksaker o knappt några kläder. Så det blir nog lite kläder till dem på rean.

Svar på tråden Lidköping med D