• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Miccca

elia:
    vi har samma problrm med vilmer att han blir tät på natten men nu har vi satt under två stora kattmatsburkar under å det funkar jättebra! Nu kommer han upp mkt högre.. vi har även sovpuckar men de har amelia på sin säng så denna lösning funkar lika bra å blir billigare dessutom

clem:
    ja den e klart godast,, man får la försöka stå ut!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • elia82

Clem:
    Jajemen! Dricker de rekomemderade 3 l vatten men jag fortsatte att må skit ändå.

Miccca:
    Vi kör också med puckar på sängen men det dumma är att när han e sjuk så vill han bara sova i våran säng. I natt fick han sova på sin kudde+ en av våran, la typ halva han på våran som man gör med bäbisarna om ni fattar vad jag menar. Fast han har vart jättetät ändå o vaknat en gång i halvtimmen. Så som det ser ut nu så följer vi inte med till stan i morgon, känns som om jag aldrig kan följa med numera

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Miccca

det e så jobbigt för de när de e så täta.. de kan ju inte direkt snyta sig eller nåt!

Ser inte ut som om jag kan följa med imorgon heller om det inte sker mirakel här idag! Sambon har blivit magsjuk.. ska det aldrig vara nog

• Jen070912

Hur tusan har ni hunnit skriva nästan 100 inlägg på julhelgen sen jag var inne sist?! Helt förundrad... en annan har ju sprungit runt som om man haft eld i baken för att bli klar med allt i tid och hinna fixa allt osv. Vi har mer eller mindre  bara börjat vårt julfirande.
    Den 23 var vi på uppesittarkväll hos Lisa o Skog, julafton - julbord hos mina föräldrar på dagen och Andreas familj på kvällen. Igår var vi 16 pers på julbord hemma hos oss (familjer syskon o sånt) och på kvällen julfest med vänner, fast det blev inget. Idag blir det julbord med Andreas kusiner o familj, imorgon julmiddag hos Andreas bror, nästa dag julmiddag med min morbror + fam, sen är det dop och nyår... *pust*

Clem: Häftig gran! Det gick sådär med allt pyssel o sånt jag hade kvar. Vi klädde granen julaftons morgon men sen flöt allt på.

Miccca:
    Jag säger som jag sa från början, jag älskar bokstaven W så helt klart det!
    Lika bra att båda barnen åker på vattenkoppor nu direkt då de är små, ju äldre man blir ju fler följdsjukdomar kan det bli. Är man pensionär ca 65 år o uppåt kan man till o med dö av följderna. Så smitta på bara!

Jag kan inte lägga in bilder, försökte göra så som Mia o Camilla skrev, men det funkar inte. Måste man ha någon speciell funktion? Det blir bara texten som syns då jag försöker.

Trollungen Felicia 070925
  • Mia med 2

men nähe miccca & elia, nu får nu ta tag i era herrar så de kan passa barnen!

mini: var det inga som kom igår? Per hade barn + bil i örslösa till nio igårkväll därför vi inte kom serrö.

när var hur, vilka fikar imorgon?!

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • lenabolin

Micca - Vi brukar säga (där jag jobbar på dagis alltså) att det är bättre att få det när de är små. Det blir oftast bara nån koppa då och de känner inte av att det kliar på samma sätt som när de är 2 - 3 år.

Verkar som all skit som finns går nu. Vattenkoppor, magsjuka, rs virus och förskyldningar. När jag vaknade i morses så kunde jag inte prata! Grr..! Har vart hemma sen den 21:te funderar på o gå fram o kolla på rean sen, fast jag vet inte om det är så mycket att ha ändå.

• Miccca

lena:
     ja så tänker jag med. han kan ju inte klia sig så det vore ju bättre att han får det nu!

mini:
    ja det lutar åt det faktiskt.. kommer du imorgon??
    jag hade gärna velat komma till dig igår men som sagt en unge med vattkoppor som gnäller hela tiden å en liten unge som e förkyld å en sambo som e som ett barn så kändes det inte som det var läge att åka iväg.. tar gärna å kommer förbi en annan dag om jag får?

clem:
    ja om han e piggare ikväll så får han faktiskt vara hemma å ta han dom barnen, känns som om jag har 3 barn just nu. lite tid måste man ju få för sig själv!

elia:
     hur går det med samuel? läkaren sa till oss att när de e så förkylda så e det jättebra med frisk luft.. det rensar upp i luftvägarna bra.

• Isak O Emilias mamma

väldigt vad alla varit sjuka i jul.... Isak åkte på magsjukan natten mellan julafton och juldagen.. såå glad att han slapp få det på jul afton..
    hoppas att vi andra inte blir sjuka nu bara...

God fortsättning allihopa

*Isak 030410 *
  • elia82

Miccca:
    Han är lite bättre nu, vi har vart o handlat lite o han skötte sig galant .
    Jo frisk luft e ju bra men jag känner att det ändå kanske blir lite jobbigt för honom om han mår riktigt kasst o har feber. det e ju skillnad på en promenad o på en stadsrunda på ett par ,tre timmar
    Hur går det med dina sjuklingar då?

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Camilla86

hmm hur blir det med shoppande å fikat i morgon ??
    vilka skulle med??

Liam våran älskling
Svar på tråden Lidköping med D