• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Mirren

Joyce: Min bebis skulle väga 3650 gr och vara 1% större än genomsnittet. Han vägde 2725 gr och var klart mindre än genomsnittet (även om man räknar bort att han är född lite för tidigt). Så - det kan slå på ganska mycket... Ett halvt kilo mer eller mindre är ganska mycket på bebisar

• jamis

Så, nu finns bilder på spjälskyddet i mappen "Till bebisen"

zynk: Hoppas er hemmadag varit skön! Vad har ni gjort?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Ma Lu

Spjälskyddet är jättefint jam!!! Underbart tyg!!!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Ma Lu

Zynk: tack för att du delade med dig av er GBS-behandling. Jag visste inte att du tagit såna prov och att ni också haft lite misstänkt inblandning av äcklet...

Det verkar iaf som att jag ska få ta prover utan knussel. L ringde idag och berättade att de tagit upp oss på mötet igår och vi ska få gå på läkarkoller på Octavia Bm kunde hon dock inte lova eftersom det är oklart med landstinget efter nyår. Menmen, i värsta fall får jag väl ta mvc här - eller en annan mvc. Skulle helst slippa åka så himlans men får en liten panikunge när jag tänker på att strutta in på mvc här L bad mig också ta med urinprov när vi ska dit på vul igen 26/11 så skulle hon be labbet kolla GBS då. Skönt!

HUr mår maken nu jam? Lät jättefint med presenterna Det är så vackra tyger.

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Ma Lu

Vill ni förresten veta hur knäpp jag är?! Jo...jag oroar mig för att jag inte är orolig för mf Sen vul i måndags - eller kanske redan tidigare - har jag inte nojat på allvar! Ett slags stort lugn har brett ut sig och DET gör mig orolig... med Elma oroade jag mig exakt hela tiden fram till några dagar innan hon dog Då ahde jag i samråd med psykolog gjort upp om när jag skulel sluta oroa mig sjuk och det gick bra - men så dog hon... Jag är livrädd för att inte oroa mig!

• jamis

Åh Malu Det är inte din oro som gör att din bebis växer till sig inne i din mage! Fast det vet du ju redan... Ska du prata nåt med kuratorn?

Mannen min är fortfarande hängig. Kan inte behålla nån mat alls Och vi som måste tömma vindsförrådet i helgen (föreningen ska bygga vindsvåningar).

Jag har halsbränna oxå. Inte sugen på nånting alls... tråkigt. Men nu är dte fredag och imorgon ska jag sova läääänge

Ma Lu skrev 2007-11-16 17:13:17 följande:
    Spjälskyddet är jättefint jam!!! Underbart tyg!!!
    TACK Visst är det fint !
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Kerpet1

Malu! Klart du inte ska nojja dig nu!!! du ska bara njuta! Nojat har du gjort tillräckligt!
    Jag är lite förvånad över hur "cool" Jag kännt mig sen petter föddes, inga andningslarm etc för jag är inte ett dugg orolig, men innan hade jag ju oroat mig för typ allt, så min teori är att man helt enkelt nojat klart nu och bara kan njuta, så är det nog för dig oxå! Och så är det ju många som säger att man känner om allt är bra, eller hur? Så denna gång är allt på topp med din bebis! den stortrivs därinne!
    Tänker på dig!

Joyce! Mitt tillväxt Ul visade sig ju stämma! plus 25% sen växte han ju lite till de sista veckorna. jag tror han visade att väga ca 3300 vid tillväxt i v37... mirren fck väll i v37 har jag för mig.

• Kerpet1

Förresten, Hoppas det gick bra på AL idag och att du, victor och mannen mår bra! vi längtar efter dig!

• zynk
    Joyce skrev 2007-11-16 12:59:13 följande:
    zynk: fast mitt tillväxt-ul visade ju också på stor bebis. Alltså BM går inte bara efter SF-måttet. Men UL:et har väl en felmarginal på typ +-10% eller?
    Jo på Huddinge sa de +/-7%. Missade ditt UL. Alva var -24% i v 28 men växte tydligen till sig . Även då var min mage på övre kurvan. Äsch vi släpper det där - +/- 10% verkar rimligt!
    jamis skrev 2007-11-16 16:45:37 följande:
    Så, nu finns bilder på spjälskyddet i mappen "Till bebisen" zynk: Hoppas er hemmadag varit skön! Vad har ni gjort?
    Efter lunch (som intogs med skrikande A på armen) fick både jag och A nog o åkte till närmaste centrum o shoppade. Träffade en mamma från BVC så vi promenerade en bit. Så gick det med hemmadagen
    Ma Lu skrev 2007-11-16 17:22:48 följande:
    Vill ni förresten veta hur knäpp jag är?! Jo...jag oroar mig för att jag inte är orolig för mf Sen vul i måndags - eller kanske redan tidigare - har jag inte nojat på allvar! Ett slags stort lugn har brett ut sig och DET gör mig orolig... med Elma oroade jag mig exakt hela tiden fram till några dagar innan hon dog Då ahde jag i samråd med psykolog gjort upp om när jag skulel sluta oroa mig sjuk och det gick bra - men så dog hon... Jag är livrädd för att inte oroa mig!
    Du är INTE knäpp! Så där kunde jag också känna. Som om det skulle gå åt skogen bara för att man slappnade av lite. Nä - njuuut om du kan .

Här har vi firat Alvas 4-månadersdag med vin och oxfilé - fast stackars Alva fick bara lite potatis. Kan inte påstå att hon jublade .
Svar på tråden Visparnas tråd 5