• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis

Hej hej

Här snackas det kissvanor jag har märkt att jag kan bli plötsligt kissnödig nu när bebisen trycker på eller sparkar på kissblåsan, och så kan det lika plötsligt gå över.

Idis:  Skönt Annars verkar ju alla ha det!

Det är så mycket man ska "ha" till bebisen så vi har helt slutat shoppa. Vi har lite kläder och ett skötbord och ska köpa en spjälsäng... sen väntar vi och ser vad vi får

Joyce: Skönt att du kan sova lite när du vill! Du har ju inte långt kvar nu!

Maxie: Jobbar du bara en vecka till? Vilken vecka är du i nu?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Hej Jam, jag är i v 34+6 idag, så imorgon går jag in i 36:e veckan! På fredag är det den 2 nov, och bf är 2 dec så det blir en månad på hemmaplan. Såååå skönt!

Har just kommit hem från svägerskan där vi blev med kasse med barnkläder, babykorg på rullstativ, spjälsäng fast vi måste beställa en madrass till den för den är också sedan maken och hans syskon var små. Lite smalare än dagens spjälisar. Jag ska läsa ordentligt i Stora boken om barn för att se vilka säkerhetskrav sängen ska uppfylla innan vi skaffar en madrass. Och spjälskydd antar jag blir lite annorlunda också, kanske får sy ett sånt även om jag inte är så bra på det.

• Maxie

Jam: ja nu börjar det dra ihop sig till att man har det mesta. Fast amningskudde ska jag köpa också. Och liksom de erfarna mammorna härinne tidigare tipsat om så har vi också fått rådet idag att ha mjölkersättning hemma så det ska vi skaffa.

Kerpet: visst var det du som fått rådet att mata med "kopp" istället för flaska? Hur funkade det? Eller tror du flaska funkar också?

• jamis
    Maxie: Oj vad tiden går ! Härligt att du snart får vara hemma på heltid! Jag längtar oxå. Och jag är lite avis att ni får era bebisar innan jul

Härligt att ni fick så mycket grejer! Det är ju jättebra! Jag ska sy ett spjälskydd med min mamma Kan ju inte vara så svårt tycker jag! Åhlens har skumgummi som inte är så dyrt och lagom tjockt tror jag
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Just det, imorgon är det v 35+ , då får man börja med förberedelseoljan! Generad Kör ni med det, Joyce och Fruppan?

• Maxie

Jam: bra tips! Ska kolla på Åhléns då om det inte blir att jag köper skumgummi i affären där vi beställer madrassen. Det finns en sån affär som säljer madrasser och båtdynor och sånt mellan St Eriksplan och Odenplan. Jag ska prova där.

• Maxie

Nä, nu ska jag umgås lite med maken. Han är så söt, på sistone kan han sitta och stirra på mig med oerhört valplika ögon, han är så lycklig för graviditeten! Och jag med förstås.
    Må så gott.

• jamis

Maxie: Det visste jag inte att det fanns en sån affär där

Vi hittade ett sött påslakansett på Åhlens men det har fel storlek för täcket som vi köpt på Ikea... trist att det inte finns en standardstorlek.

Olja... vart köper ni den? jag är ju snart i vecka 29 så jag ska väl börja fundera lite på vad som ska komma ;-9

• fruppan

maxie
    nää jag har inte börjat med den oljanGenerad vet inte hur jag ska göra det heller.

usch idag har jag mått illa från och tillFörvånad gör man det på slutet??
    idag har jag gått in i v 37 känns som de sista veckorna gått fort.

• Joyce

fruppan: jag har börjat mått illa igen för ca 2 veckor sen. Kräks nångång då och då.

Maxie: jag köpte mandelolja på apoteket (ska tydligen funka lika bra). Men jag har bara använt den 2 ggr. Måste göra det oftare, men det känns bara så jobbigt och tråkigt jämt. Kanske bäst att göra det när man ska gå och lägga sig så att det blir nån typ av rutin.

jam: jag köpte som sagt oljan på apoteket men det ska finnas nåt som heter förberedelseolja (märke: Weleda?) på hälsokosten också.

Svar på tråden Visparnas tråd 5