• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Jo, apropå Fruppans fråga (och du, jag tänker på dig nu under undersökningen!) om bb-väskan så sa bm igår att från v 35 bör man börja packa väskan så den är klar. Bara att fixa det då.

Hej Morrisen. Kul att se dig igen! Ledsamt med din hund. Och hoppas att dina sockervärden förbättras.

Bra tips från Pess om att ta med massor av kläder till bebisen. Vi ska på visning på bb Sthlm på måndag, det blir spännande. Får se om vi lyckas föda där också.

• MallaMojs
    Maxie skrev 2007-10-30 08:00:41 följande:
    Hej tjejer. På rent trots sitter jag hemma en stund på morgonen och tar ut min sjukskrivning trots att jag har supermycket på jobbet att göra. Men ingen tackar mig för det ändå. Igår var det sista gången på föräldrakursen och vi fick träna amning och barnskötsel på dockor och med lösbröst i tyg. Önskar jag hade haft en kamera.
    Träna amning? Med lösbröst? Hmm, jag önskar du haft en kamera jag också Låter lite halvgalet... Jag missade ju min sista föräldrautbildning, det kanske var det jag missade då...
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Ja och du skulle ha sett hur männen lyste upp när bm fick dem att träna på att hjälpa oss att handpumpa.... på lösbrösten då alltså...

• MallaMojs

Hihi Ser det framför mig

Iofs ganska så bra att de går igenom lite sånt, känns inte som om att personalen på BB alltid har tid med det där... Jag fick dra med mig en sköterska från Neo till pumprummet där...

• Kerpet1

Halloj!

Åh va spännande och roligt era planeringar inför stundande förlossning låter! Om ni bara visste vad fantastiskt detta ni har framför er är! Jag är sjukt avis på er!!!!

Min lille Petter börjar bli STOR!!! Han har fått sin första tand, upptäckte den igår, så häftigt! Så vi firade det med att ge honom en smakportion av potatis...man kan säga att han blev förvånad! Han hade nollkoll på vart han skulle göra av det, så det mesta åkte ut igen, oj va kladdigt... undra när han fattar att han ska svälja??? ska testa ikväll igen.
    så kan han sitta i några sekunder, dock nästan dubbelvikt, ha ha ha!

kram på er

• Kerpet1

Låter bra Maxie, att de snackar mkt ammning, jag minns nästan inget av det från vår utb. sen hade jag nollkoll när det väll var dags, hade det inte varit för fantastiska Usken Malin på KS så hade nog Petter varit en flask-bebis...

• MallaMojs

Åhh, store Petter En tand å alt! Jag misstänker att det är tänder på G här också, mycket mycket mycket hand i munnen och de tuggar en massa - men antar att de känner tänderna på G lååångt innan de syns...

Mina har ju fått lite äpple och sen katrinplommonpuré - Izabella svalde glatt medans Cornelia bara rullade runt maten inne i munnen, tills hälften åkte ut och andra hälften ner i magen Sött! Ska köpa gröt idag när vi är å handlar!

Å visst - det är fantastiskt att föda barn... Känns lite sorgligt att det högst troligt inte blir någé mer här...

• Joyce

Maxie: Aha, bara ta sig i kragen och börja packa då . Lösbröst Men det är säkert bra att öva lite!

Kerpet: Vad kul att börja med smakportioner!

Kul att ni säger att det är fantastiskt att föda Jag börjar känna mig mer och mer bekväm med tanken på att det ska ut snart. Inte förväntasfull och peppad, snarare en acceptans av att det kommer att ske

Jag kan knappt få i mig mat längre. Börjar må illa och kräkas om jag äter för mycket. Vet inte om det är för att det är trångt eller om det är halsbränna. Hursomheslt så åt jag så lite igår att jag vaknade jättetidigt imorse och var tvungen att stiga upp och äta.

• Morrisen

Maxie: Var rädd om dig bara och jobba inte för mycket.
    En kompis till mig blev insydd på sjukan igår i v. 32 då hon jobbat för mycket och fått så mycket sammandragningar och en blödning. Visade sig att hon till och med öppnat sig en centimeter. Så nu ligger hon prick still på SÖS och har fått cortisonsprutor för att skynda på lungmognaden på kotten och något annat jox för att försöka få värkarna att stanna av.
    Det hade väl lugnat sig till igår kväll men hon hade fortfarande en del kramper ändå. Blir så förbannad på hennes jobb då de inte skaffat någon vikarie för henne och hon egentligen skulle varit sjukskriven långt tidigare men vägrat då hon känt sig tvungen att arbeta då det inte funnits någon annan, grrrr.

Beställde iaf en del kläder i strl. 50 från Pippilotta igår.
    Har ju hela tiden trott att jag ska få ett stort barn och helt missat denna strl. i uppsättningen. Ha, ha då exploderar hon väl i storlek sista veckorna och föds till strl. 62 nu så jag shoppat i onödan.

Fick efter mycket om och men även besked om att den bilstol vi beställt inte kommer att komma hem på ett tag ännu.
    Helförbannad då vi var lovade leverans i september och inte hört ett skit från dem förrän efter 5 mail då jag påpekade att det bara är ett par veckor kvar innan kotten kommer.
    Rimligtvis hör man ju av sig till kunderna då man märker att man inte klarar leveranstiden och förklarar varför.
    Bokade därför av liggande order och beställde den från ett annat ställe där det blev 500 kr dyrare men vad ska man göra???

Misstänker att jag måste beställa en handbok i hur man tar hand om barn och vad man kan förvänta sig i vissa åldrar.
    Har inte en fetaning om någonting upptäcker jag.
    Är "Stora boken om barn", eller vad den nu heter, bra?

Känner mig stå stressad så här på slutet när ingenting fungerar och knappt någonting är ordnat att jag mest har lust att vara avsvimmad fram till förlossningen.

Jag skulle sy ett spjälskydd men då havererade min symaskin totalt så det var bara att beställa en ny och den har inte kommit ännu, suck.
    Allting går väldigt lysande för tillfället.
    Det är rena kaosfarsen här hemma.

• Maxie

Oj Kerpet, redan första tanden.... Grattis!

Malla: kul att få börja med smakportioner.

Joyce: acceptans är bra! Kanske en lagom nivå att ligga på, inte för höga förväntningar och heller ingen kris- och katastrofkänsla på förhand.

Ja, vi var nog lite valhänta allihop när det gällde att ta hand om dockan, byta på den osv. Det såg så kul ut! Tur att vi var en liten grupp, bara 3 par. 

Svar på tråden Visparnas tråd 5