• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Ojojoj Morrisen! Men du vet, sen när bebisen kommer så löser sig allt, du har helt enkelt inte tid att oroa dig för nåt, bebisen tar all din tid! (Åtminstone hoppas jag för egen del att det kommer vara så.) Fy vad sur jag skulle ha blivit när det gäller babyskyddet. Den är ju jätteviktig och man måste ju ha den (fast det kanske går att hyra från bb i värsta fall?). Stora boken om barn tycker jag är bra (fast jag har ju ännu inget barn att praktisera råden på). Jag köpte den från bokus på nätet, enligt min lilla undersökning var den billigast där.

• Maxie

Joyce: jobbigt att inte kunna äta. Jag har ju lite halsbränna och visst kan jag känna att det tar emot att äta stora portioner fast jag har fortfarande en glupande aptit. Jösses, rena underverket att jag bara gått upp 8 kg sen inskrivningen. Men det kommer väl nu på sluttampen. Armbandsklockan börjar sitta trångt, svårt att få på den, bara några dagar kvar som jag kan ha den på mig tror jag. Normalt sett får jag in ett finger mellan armbandet och handleden.

• Joyce

Rekommenderar också Stora boken om barn. Jag tycker den är bra

Är också stressad över allt som inte är fixat. Men våran lååånga lista börjar iaf krympa. Alltid nåt

• Joyce

Maxie: Men det är säkert mest vätska, tror du inte? (som gör att armbandet sitter tajt alltså) Jag har inte heller gått upp så mycket och jag hoppas verkligen inte att det ska smälla till på slutet...

• Maxie

Joyce: det är säkert vätska! Jag har förresten fått en craving: äpplejuice. Kan dricka hur mycket som helst. Fast är de inte värre än så så må det väl vara hänt eller?

Nu måste jag ta mig samman och åka mot jobbet ändå, hur mycket det än tar emot.

Ikväll är första akupunkturen, måtte inte förlossningen snabba på FÖR mycket...

Hej svejs!

• MallaMojs

Joyce - ja, det är liksom ett "nödvändigt ont" - ut ska det

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Vilken kurs du verkar gå Maxie!!! Byta på en docka??? Det fick inte vi göra. däremot var det bra på KS för de hade typ en lista som de gick igenom med alla föräldrar och visade allt från blöjbyte till bad, det var Mr P som gjorde allt sånt för jag satt brevid och trodde att det kunde väll inte va så svårt... sen resulterade det i att jag inte vågade bada Petter när vi kom hem, men sen lärde jag mig och nu är jag en baddare på det... Mr P tyckte däremot att allt sånt där var superkul på bb och jag är jätteglad att han gjorde det, dessutom låg ju jag på uppvaket när första bajset kom och Mr P var illa tvungen, första blöjan bytte jag fjärde natten på BB när Mr P hade fått åka hem.

Va skönt att ni inte skenat iväg va gäller vikten! Och nu på slutet blir det nog mest vätska, även om den kanske inte försvinner timmen efter förlossningen så gör den det efter ett par dar, minns känslan när jag helt plötsligt hade fötter och vrister istället för två stora klumpar sittandes på två stockar...
    Vet inte hur det skulle ha gått att va gravid nu i höstslasket, jag kom knappt i mina foppatofflor på slutet, kommer ihåg att jag fick sticka in fötterna och sen sparka i väggen för att fötterna skulle komma in.

Varför går du på Akupunktur Maxie?

• Kerpet1

Föresten, Malla! du får krama Izabella idag på hennes namnsdag!

• fruppan

nu har jag varit på bedömning av bäckenet ....
    åå fyy va ont den undersökningen gjorde ..... tårarna bara sprutade
    men jag bedömndes kunna föda vaginalt iafSkrattande
    bebis var fixerad o mogen å komma nu sa läkaren.
    fick även ett tillväxt ul och bebis väger uppskattningsvis 3100gr.
    vi får se om den här undersökningen sätter igång nått man kan inte veta det sa läkaren.

nu ska vila för det gör lite ont och är helt slut

• MallaMojs

fruppan - oj, gjorde det ont? Stackars dig  Bra att veta att du klarar av vaginal förlossning!

Här har jag just ringt å bokat in pneumokock-vaccinering till barnen (lyllos er som föder barn efter 1/7-07 ) i december. Tre sprutor tror jag det är, 750:- styck Herregud!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd 5