• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Ma Lu

Heeej smyger in här och berättar att också klinkens test visat megastarkt positivt nu på morgonen. Det känns skönt men jag är himla nojig och rädd för att mista detta underbara. Därför kommer jag att försöka hålla mig från FL så mycket som möjligt ett tag. Jag har märkt att jag nojar mer när jag hänger här för alltid kommer det upp något om mf och det känns som att ALLA får mf Jag har ännu inte ens vågat klicka på "gravid" i menyn Ångrara nu att jag skrotade min gamla gravidblogg efter vi förlorat Elma för nu ahde det nog varit skönt att läsa om den första tiden med symptomen i vågor... Jag VET ju att det går i vågor men hispar ihop helt när jag tycker jag inte känner lika mycket som för en vecka sedan Plötsligt har jag så mycket att förlora!

Senare idag ska jag ringa kliniken och doktor L och noja lite och be att få jättetidig tid för vul!

Tittar nog till er ibland för jag komemr ju inte att kunna hålla mig borta iaf Men så ni inte undrar.

Förresten har jag hört att det är lika bra och mycket billigare att t.ex. köpa mandelolja på apoteket än den där förberedelseoljan. En del hävdar att det inte gör nåogn skillnad om man använder olja eller inte. (Man ska alltså smörja in området runt slidöppningen och särskilt mellangården med oljan för att det ska göra vävnaderna mer elastiska och förhindra sprickor vid förlossningen ) Så är det ju med det mesta: en del hävdar att det är ett måste och andra säger det är onödigt Som tips till Joyce som tycker det är tråkigt med oljan kan jag berätta att jag läst om kvinnor som låtit sin man smörja varje kväll som en liten mysig (?) ritual

Största kramarna!

* * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet! * *
  • Maxie

Godmorgon tjejer,
    Jag köpte Weledas förberedelseolja för ett tag sen och upplevde inte att den var så himla dyr. Vet inte vad den kostade men inte anmärkningsvärt mkt tyckte jag.

Malu: Grattis igen! Förstår hur du tänker och att du nojjar. Du är välkommen närhelst du vill, vågar och orkar!

• jamis

God morgon

Malu: Härligt med starka plus! Det fick jag aldrig se denna gången men det gick ju vägen ändå Förstår om du inte orkar vara här, men du är välkommen närhelst du vill !

Får se om jag köper nån olja... så mycket som man "ska" tycker jag... Knipövningar känns viktigt iaf

Jag har sån olust att jobba. Vill inte längre. Men men, det är bara 8 veckor kvar och kanske kanske kan jag få sjukskrivningen förlängd. Det vore rena drömmen!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

malu
    förstår dig till fullo om att hålla sig borta ett tag men du är altid väkommen när du känner för det

• Maxie

Åh, jag har fått världens ångest för jag jobbar uppenbarligen mer än jag ska så nu härjar personalkontoret om försäkringsbedrägeri (egentligen är upprinnelsen en kollega som trots sjukskrivning jobbat 125%, det har INTE jag). Så antingen ska jag nu avbryta sjukskrivningen eller gå tidigare eller jag vet inte vad.
    Jam: jag har heller ingen arbetslust och måste nu fundera på vad jag vill att mina kollegor ska behöva ta vid.

• Kerpet1

Hej!

Kul att äntligen ha Ma lu här på riktit!!!!!!!!!

Hoppas det är bra med er alla, nu är det inte så långt kvar för några av er, fruppis borde ju pluppa när som helst!!!!

Maxie! Kopp (medicinmugg) använde vi till utpumpad mjölk på bb och några gånger när vi kom hem, de tipsar/använder det för att de är oroliga att bebisen förlorar suggtekniken, vilket tydligen inte är speciellt vanligt.Men sen när vi började med ersättning så använde vi nappflaska, vilket gick superbra, vi hade dock köpt en lite mindre och en stor och den lilla var perfekt i början...

nu pockar Petter på min uppmärksamhet!!!

Kram

• Joyce

Ma Lu: Först och främst, grattis till det megastarka plusset Trist att du vill ta det lugnt med fl men jag förstår dig. Välkommen tillbaka snart!
    Synd bara att jag är såå inte sugen på mandeloljsritualer just nu...

jam: Låter som att du är duktig med knipövningarna. Jag var det fram tills för några veckor sen. Nu glömmer jag mest bort det. Ska bättra mig.
    Hoppas på mer sjukskrivning för dig

maxie: Nä vad trist med försäkringsstrul, hoppas att det inte ska drabba dig!

Kerpet: Hej! Hur är det med dig och Petter?

Jag som skulle jobba så hårt idag har inte ens kommit igång... blev iväglurad på fika här i krokarna och har nyss kommit hem. Måste skärpa mig.

• fruppan

kul och se dig kerpet

nu har jaag packat min bb väska nästan klart. guud va konstigt det känns å hålla på och packa och greja vad man ska ha med sig till mig o bebbe.
    vissa saker får man ju packa ner i sista minuten.
    men nu är det mesta klart iaf.

hur har ni gjort maxie o joyce som är strax efter mig??

• jamis

Hej igen!

Nu är jag tillbaka från ett 4 timmar långt studiebesök, ganska skönt att slippa sitta på kontoret idag

Joyce: Låter härligt att bli iväglurad på fika Förstår om du inte är så sugen på oljeritualer Knipövningar kommer jag mest ihåg att göra när jag lägger mig i soffan men det blir en stund varje dag iaf och det är ju bra.

Maxie: Hmm, låter invecklat och jobbigt med strulet. Hoppas det ordnar sig så du slipper lida för din kollegas överarbete. Du ska väl bara jobba den här veckan ut? Men du har jobbat för mycket? Det har ju jag oxå lyckats med, inte lätt att jobba halvtid helt plötsligt även om det är superskönt!

Kerpet: Hej Hur mås det med lilla familjen?

Jag ska snart kila ut på odenplan och framkalla lite foton och köpa grejer till min scrapbook Är hemma och äter lunch en snabbis

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5