• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

fruppan: Jag är inte riktigt där än Funderar lite på den där väskan men kommer inte riktigt till skott. Har väl lite svårt att inse att det faktiskt börjar närma sig. Men vi ska tvätta bebiskläderna imorgon så då är vi väl iaf ett litet steg närmare den där väskan.

jam: skönt att slippa kontoret idag

jag sitter för det mesta just nu och jobbar med laptopen i soffan. Det är skönare när man kan sitta lite halvt bakåtlutad Har iaf kommit på att amningskudden som jag har fått låna är perfekt även nu. Skönt för ryggen och avlastar armarna när man jobbar

• Morrisen

Hej hopp!

Har hittat hit igen efter en stor formsvacka.
    Vi var tvungna att ta bort en av våra hundar för några veckor sedan och det var minst sagt jobbigt.

Hoppas allt är ok med er andra, ska försöka läsa ikapp men har bara hunnit halvvägs ännu.
    Har lite hjärnblödning bara då vi beställt en bilstol som vi inte fått hem ännu och får inget svar från leverantören heller, grrrr.

Har fått tid för planerat snitt den 15/11 annars om det nu dröjer så länge då mitt blodsocker inte verkar hålla sig uppe de sista dagarna finns misstanke om förtvining av moderkaka.
    Ska kolla ett par dagar till så får vi se.

Ska ni ta med mycket kläder till bebben till BB?
    Använder man inte BB's kläder och bara sitt eget då man åker hem?

• Joyce

Usch, jobbigt Morrisen. Både med bs och hunden

Då är det nära för dig alltå! Angående kläder... tja pratade med en kompis om det igår hon sa precis som du att de hade använt BB´s kläder medan de varit där och sen haft egna när det var dags att åka hem. Dock så sa hon att BB´s kläder var lite oformliga. Men det borde man ju överleva

Hur gjorde ni andra som fött??

• Pess

På BB Sthlm finns inga kläder till barnet utan man tar med eget....Kan säga att jag TYCKTE vi tog med mycket...Men det var på håret att det räckte....

• Joyce

... och hur många dagar är det vanligast att man stannar som förstföderska?

• Pess
    Joyce skrev 2007-10-29 18:43:57 följande:
    Pess: Vet du hur det funkar på SÖS?
    Jag tror det finns sjukhuskläder till barnet på sös...Men man är ju alltid välkommen att klä på det egna kläder....Om allt är bra med mor och barn efter en normal förlossning stannar man max 2 nätter efter förlossningen. Det ser ungefär likadant ut på alla kliniker i sthlm.
  • jamis
    Pess: Hur mycket hade du med dig om du tyckte att du hade mycket? Och hur länge stannade ni?

Jag är helt slut efter en eftermiddag på stan... har ont i fogarna, är trött och mår illa . Men det är nog för att jag gjort för mycket helt enkelt
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Pess

Vi stannade 3 dygn...Jag hade väl ca 4 uppsättningar kläder till Lovisa....Men ni vet....den första outfiten blev ju lite blodig och kladdig av fosterfett...Sedan får man liksom räkna med en eller ett par rejäla laddningar barnbeck (det första bajset) någon av de första dagarna....andra kräks väldigt mycket de första dagarna...

• Maxie

Hej tjejer. På rent trots sitter jag hemma en stund på morgonen och tar ut min sjukskrivning trots att jag har supermycket på jobbet att göra. Men ingen tackar mig för det ändå.
    Igår var det sista gången på föräldrakursen och vi fick träna amning och barnskötsel på dockor och med lösbröst i tyg. Önskar jag hade haft en kamera.

Svar på tråden Visparnas tråd 5