• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Oj då Jam vad morgonpigg du måste vara! Själv sitter jag fortfarande i morgonrock och funderar på att lägga mig en stund igen. Men jag håller på att rengöra kaffebryggaren också och så letar jag efter en bra och billig fönsterputsare samt någon som kan reparera persienner. Suck. Fönsterputsaren kan jag nog hitta men det här med persienner tycker jag är jobbigt...

• jamis

Hmm, reparera persienner... låter krångligt! Ska ni tvätta fönster nu? Vi gjorde det i maj och tycker nog att det räcker

Nja, vet inte om jag är morgonpigg Maxie, men min man skulle med bussen kl 8 till Arlanda så då vaknade jag och följde med honom Och sen var det ju ingen ide att lägga sig igen

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

morning

nää det bidde nog ingen bebis i helgen för mig det har avstannat med värkar nu så
    jag har insett att så kommer det nog va fram till det är dax.

nässtäppan känner jag hualigen igen och jag fick oxå byta näspray till lite starkare sen en vecka tillbaka

• Maxie

fruppan: helgen är ju inte över än.

Jam: ja fast här har inga fönster putsats på flera år tror jag. Jag vägrar befatta mig med det själv för jag är både usel på det och blir på dåligt humör av det. Maken säger alltid att han ska fixa det men nu ser man knappt ut genom fönstren så det måste bli gjort. Varför inte pröjsa nån för att göra det då? Gäller bara att hitta nån som är bra och ändå förhållandevis billig.

• Minna72
    Maxie skrev 2007-11-04 09:34:31 följande:
    Hej Minna! Kul att "se" dig! Hur är läget med dig och familjen? Nä, det känns som ett mindre problem med nässprayen, vilket är viktigast liksom?
    Hej tillbaka! Jodå, allt är bra med oss. Mer stressiga dagar (då Aleksi gnäller över allt och sover dåligt) varvas med underbara dagar då han är glad och nöjd och sover å äter bra. (Förbered er verkligen på att det är ett dygnet-runt-jobb att vara mamma... I Minnatråden har vi pratat mycket om hur viktigt det är att få stöd från och avlastning av fr.a. mannen hemma så prata gärna igenom detta nu innan barnet kommer.) Aleksi har nu fyllt 7 månader och blivit stora killen! han går i mammas fotspår och gillar att knappa på datorn...
     (bilden är klickbar)
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • jamis
    Maxie Jo, då kan det ju vara skönt att få det gjort! Vi hade som mål att putsa yttersidan och innersidan nu i höst men jag tror ingen av oss orkar det, dessutom är det ju kallt nu! Hoppas du hittar nån bra och billig... synd att inte mannen ställer upp! Vad ska ni hitta på annars idag?

fruppan: Du får vila ordentligt så kanske det kommer igång. När är det bf?
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

maxie
    har talat med bebis att jag vill den kommer på onsdag
    skulle va så coolt.

jag fyller en 7 min man oxå och det är den 7 på onsdag.

• fruppan

minna
    vilken söting

jam
    exakt 3 v kvar idag

• jamis

fruppan: ja, då rä det ju ett tag kvar men snart tycker jag att den borde komma ju!

Minna: Vilken liten gobit!!!

• Maxie

Minna: ja jisses vad stor han har blivit, vad tiden går fort! Det känns inte alls så länge sen som du fick honom. Åh vad mysigt. Fast jag förstår att det är ett heltidsjobb.

Jam: vi ska nog inte göra så mycket, inte jag i alla fall. Jag måste försöka vila och kurera mig så den här himla hostan ger sig nån gång. Kanske plocka lite här hemma bara. Ev börja packa bb-väskan. Det är hyfsat lätt vad gäller bebisgrejerna men vad ska jag packa ner till mig själv redan nu? Jag vet ju inte vilka kläder jag kommer vilja ha på mig efteråt och vad kommer jag att komma i? Klart att det blir mammakläder men kan man tro att man minskar lite direkt eller ska man ha sina största fortfarande? Om man är öm kanske det inte är så skönt med trånga kläder....

fruppan: ja då blir det lätt för släktingar och vänner att komma ihåg datumen. I min släkt är vi födda på datum som slutar på 0, 1 eller 7. Maken stämmer tyvärr inte in på det, han är född på en 4 som slutsiffra.

Svar på tråden Visparnas tråd 5