• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • annie80

Visst är det mysigt när man kan ana vad som buffar och sticker ut. Häromkvällen tror jag att bebis gav mig en armbåge eller häl i sidan för det var spetsigt. Gillade nog inte att jag låg på sidag och tryckte på magen. Hi hi...

• lillajag82

åsa underbara bröllops bilder

ang buffar på utsidan
    maken såg dom första kickarna utanpå magen i morse när vi låg i sängen o pratade innan vi klev upp..
    ja buffar har jag konstant vissa gör ont speciellt när han träffat neråt mot jumskarna o fogarna på mig
    har fått grym foglossning så när liten får fullträff så viker jag mig dubbelt för det gör sååå  för baskat ont..
    men ack så underbart det är att känna liten nu

Emelié010224 & Albin060520
  • Elphaba
    Panictjej: Varför skulle man undvika konserter och sånt för att barnet kan bli stressat? Det är ju enligt det man läser redan decibel som på en högtrafikerad gata inne i magen, inte tror jag att bebisen kan ta skada av det ljud som tränger in genom magen.. Var på konsert den 16 dec, en bunt musikaler i november och har två inplanerade konserter i februari (sittplats förvisso). Enligt min BM är det absolut ingen fara för mig att göra det..

Lorelei: Visst är det skitsvårt Var också och fyndade lite på pop, en body med röda och bruna prickar med matchande mössa, tror jag köpte stl 56, har redan rätt rejält att starta med i stl 50. Vill inte köpa alldeles för mycket heller. Har dock inte köpförbud..än :P

Är för övrigt sugen på helbruna babysockor, någon som har sprungit på det någonstans och kan tipsa?

Åsa: *rusar och kollar bilderna* Underbara bilder, du är jättefin (och ser så himla glad ut :D)!! och barnen är jättefina de med, och nyblivne maken väldigt stilig =) (och tårtan gör mig dösugen.. hjälp) Vad mysigt. Jag har också känt någon kväll att det varit något stort "hårt" på ett ställe i magen som flyttat dit och knuffat lite, men jag kan knappast identifiera vad det är, kanske kan ha varit huvudet eller en rumpa, då? För det rumsteras om och flyttas på sig därinne ganska friskt, så ännu finns det nog endel plats.

Det ser lustigt ut när sparkarna syns utanpå magen. När är det man kan börja "se" fötter, ja och andra kroppsdelar bukta ut, liksom? Ännu blir det ju bara som små saker som poppar under huden, men jag läste någonstans att inom några veckor är bebisfossingarna hela 5 cm därinne!
  • Maglan

God eftermiddag tjejer!

Idag har jag varit hos bm.

Hjärtljuden låg på 138 och SF måttet på 28!!! Förvånad Stor mage :P

Hoppas ni har det bra!

• Lorelei

Daniel var 51cm och vägde 3235g när han föddes. Var smal rätt länge och hade som sagt 50 iaf första månaderna. Jag har ju ingen aning om hur nästa lilla knodd kommer att se ut i kroppen men varken jag eller maken var stora när vi föddes.

Bruna babysockor kan finnas på PoP eller H&M. H&M har haft 3 pack med bl.a. bruna sockor. Den där röda och brunprickiga bodyn på PoP köpte jag åt en kompis som fick barn här i november! Så söt!

Jag fattar lixom inte hur man kan stöta på någon som är tydligt gravid. Men å andra sidan så har jag jobbat tillsammans med en kille som tyckte att gravida kvinnor var det absolut sexigaste som fanns. Som att graviditeten var ett bevis på att hon var en sexuell varelse typ.

Annie - Du säger att du är torr fast du är upphetsad och att det svider när du kissar. Det kan vara svamp, inte all svamp leder till klåda. Men å andra sidan så kan det vara små självsprickor också. Slemhinnorna blir jättesköra under grav och man kan få en massa små sår av att bara torka sig. Känns ibland som att man blir lite svullen på köpet. Om du inte vill prata med bm om det, vilket jag iof tycker att du ska börja med... så finns det salva på apoteket att smörja med. Men den är östrogenbaserad och jag vet inte hur det fungerar att ta sån't när man är gravid. Fick det utskrivet på 6mån kollen efter daniels förlossning eftersom jag var så slut i slemhinnorna att jag bara hade ont hela tiden.

• motalatjej

Åsa:
    Fina bilder! Ni ser otroligt lyckliga ut!!!

• Lorelei
    Elphaba skrev 2008-01-03 13:03:55 följande:
    När är det man kan börja "se" fötter, ja och andra kroppsdelar bukta ut, liksom? Ännu blir det ju bara som små saker som poppar under huden, men jag läste någonstans att inom några veckor är bebisfossingarna hela 5 cm därinne!
    Det är nog väldigt olika, som allt annat när det gäller sånt här. Med Daniel syntes det aldrig tydligt att det var fötter etc. Men det beror nog lite på hur stor man är från början, hur mycket underhudsfett man har, hur moderkakan ligger (min var i framvägg=mer "dämpning") osv. Enda gången jag såg exakt vad som buktade ut var när han försökte trycka ut rumpan genom högersidan på mig. Men det var också för att jag kände att han sparkade på andra sidan magen som jag visste att det var rumpan
  • galengalen

Hallå tjejer!

Nu har vi varit på köns-ul.. och vi ska få en liten tjej .

Hon var grymt osamarbetsvillig och låg med huvudet intryckt mot moderkakan, så våra 3d-bilder blev urusla, och skulle precis lika gärna föreställa en pytteliten noshörning . Antar att hennes envishet kommer från mig.. En liten tyra kommer det nog att bli i alla fall tror vi, så bengan har nu bytt namn!

• Elphaba
    galengalen: men! bilder, bilder, biiildeer! Jag tyckte beskrivningen ("skulle precis lika gärna föreställa en pytteliten noshörning") var så söt, så nu vill jag se noshörningen ;) Och grattis till tjejen :D
    Hoppas vår lilla kaninunge är mer samarbetsvillig på vårt 3d.. 14 dagar kvar. 2 veckor. Wei.
  • galengalen

nu finns det "noshörningsbilder" på min sida

Elphaba skrev 2008-01-03 21:53:11 följande:
    galengalen: men! bilder, bilder, biiildeer! Jag tyckte beskrivningen ("skulle precis lika gärna föreställa en pytteliten noshörning") var så söt, så nu vill jag se noshörningen ;) Och grattis till tjejen :DHoppas vår lilla kaninunge är mer samarbetsvillig på vårt 3d.. 14 dagar kvar. 2 veckor. Wei.
Svar på tråden april 08 ~~1,0~~