Panictjej: Varför skulle man undvika konserter och sånt för att barnet kan bli stressat? Det är ju enligt det man läser redan decibel som på en högtrafikerad gata inne i magen, inte tror jag att bebisen kan ta skada av det ljud som tränger in genom magen.. Var på konsert den 16 dec, en bunt musikaler i november och har två inplanerade konserter i februari (sittplats förvisso). Enligt min BM är det absolut ingen fara för mig att göra det..
Lorelei: Visst är det skitsvårt Var också och fyndade lite på pop, en body med röda och bruna prickar med matchande mössa, tror jag köpte stl 56, har redan rätt rejält att starta med i stl 50. Vill inte köpa alldeles för mycket heller. Har dock inte köpförbud..än :P
Är för övrigt sugen på helbruna babysockor, någon som har sprungit på det någonstans och kan tipsa?
Åsa: *rusar och kollar bilderna* Underbara bilder, du är jättefin (och ser så himla glad ut :D)!! och barnen är jättefina de med, och nyblivne maken väldigt stilig =) (och tårtan gör mig dösugen.. hjälp) Vad mysigt. Jag har också känt någon kväll att det varit något stort "hårt" på ett ställe i magen som flyttat dit och knuffat lite, men jag kan knappast identifiera vad det är, kanske kan ha varit huvudet eller en rumpa, då? För det rumsteras om och flyttas på sig därinne ganska friskt, så ännu finns det nog endel plats.
Det ser lustigt ut när sparkarna syns utanpå magen. När är det man kan börja "se" fötter, ja och andra kroppsdelar bukta ut, liksom? Ännu blir det ju bara som små saker som poppar under huden, men jag läste någonstans att inom några veckor är bebisfossingarna hela 5 cm därinne!