• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • oOoJOYoOo
    reboot skrev 2007-10-16 15:45:08 följande:
    Bei Bei skrev 2007-10-15 08:29:36 följande: Och pk flummet flyter upp till ytan igen *suck*#Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!#Så deras överlevnad framför vår egen? Jag vet inte hur du är men jag känner mig inte SÅ generös att jag offrar min egen tillvaro/trygghet för att få hit en massa objudna gäster

Dessa människor är inte objudna som du uttrycker det. Dom har fått komma in i Svergie.

Vad känner du att du inte överlever? Tar luften slut?

Lycklig fyrbarnsmamma
  • oOoJOYoOo
    Henrik31 skrev 2007-10-16 15:51:21 följande:
    Har inte vårt land blivit otryggare?Jämför hur det var när man själv var 10 och hur det ser ut nu.
    Titta på ex. våra svenska ungdomar....alla är fromma som lamm och inte har det blivit hårdare där?

Att skylla utvecklingen här i Svergie på våra invandrare....
    Lycklig fyrbarnsmamma
  • Henrik31

Men kom ut ur glasbubblan o se verkligheten.

oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:55:09 följande:
    Titta på ex. våra svenska ungdomar....alla är fromma som lamm och inte har det blivit hårdare där?Att skylla utvecklingen här i Svergie på våra invandrare....
  • oOoJOYoOo
    Henrik31 skrev 2007-10-16 15:56:06 följande:
    Men kom ut ur glasbubblan o se verkligheten.

Jag är i allra högsta grad ute ut glasbubblan...har du sånna hos dig?

Varför blir det förlöjligande ton? Menar du att vi Svenskar sitter på våra häckar och inte gör något skit alls?

Lycklig fyrbarnsmamma
  • beEMbe
    Henrik31 skrev 2007-10-16 15:51:21 följande:
    Har inte vårt land blivit otryggare?Jämför hur det var när man själv var 10 och hur det ser ut nu.
    Det var inte bättre för, vi människor har en god förmåga att romantisera om hur det var "förr"
    När jag var tio år så kom incestvågen på tapeten, Madeleine- mordet och de läkare som misstänktes ha styckat en prostituerad kvinna var på flera löpsedlar under 80talet.
    Vår stadsminister mördades en kall natt inne i Stockholm.

Och min skoltid var tuff och hård med många olika gäng och folk gjorde gärna mer än allt för att mobba de de ansåg var svagare. Sexuella trakasserier så nära på våldtäckt var jag med om flera gånger under 90talet då vanliga svenska "hederliga" ungdomar ansåg att mina bröst var deras egendom.
    Så svar nej ,jag kände mig inte tryggare för 10-15 år sedan.
  • Snufserufs

Bor i ett invandrartätt område och jag måste säga att jag har svårt att hitta någon som helst förståelse när de svenska barnen åker på stryk när dom vistas på lekplatserna för att dom är "svennar", stora gäng invandrarkillar drar ruynt och förstör allt som kommer i deras väg, svenksa tjejer kallas horor och fittor och små barn i 3-4 årsåldern springer runt själva sent på kvällarna.
    Listan kan göras lång.
    Visst är svenskar inte alltid så skötsamma men har man fått förmånen att komma ifrån krig och elände så borde man visa mer tacksamhet och försöka sköta sig så bra man bara kan.
    Synd om många men jag ursäktar inte att man beter sig som svin bara för att man kommer från ett land i nöd.
    Undrar om TS har bott i ett område liknande det jag bor i och hur du i så fall hittar förklaringar och ursäkter till beteenden som många av oss ser dagligen.
    Är du lika förstående när ditt barn blir bortjagat från
    lekplatsen gång efter gång för att han/hon är svensk eller om ditt barn inte vågar gå vart dom vill pga invandrargäng?
    Se verkligheten!

• esmeralda76

Men våra svenska ungdomar har lika svårt att få jobb idag och dom har fina utbildningar. Kom inte och säg att det är synd om invandrare för det stämmer inte.
    Våra svenska ungdomar kan knappt flytta hemifrå för att dom inte har råd pga. att dom inte får fasta jobb som dom kan fösrörja sig på.

• esmeralda76

Snufserufs"Bor i ett invandrartätt område och jag måste säga att jag har svårt att hitta någon som helst förståelse när de svenska barnen åker på stryk när dom vistas på lekplatserna för att dom är "svennar", stora gäng invandrarkillar drar ruynt och förstör allt som kommer i deras väg, svenksa tjejer kallas horor och fittor och små barn i 3-4 årsåldern springer runt själva sent på kvällarna.
    Listan kan göras lång.
    Visst är svenskar inte alltid så skötsamma men har man fått förmånen att komma ifrån krig och elände så borde man visa mer tacksamhet och försöka sköta sig så bra man bara kan.
    Synd om många men jag ursäktar inte att man beter sig som svin bara för att man kommer från ett land i nöd.
    Undrar om TS har bott i ett område liknande det jag bor i och hur du i så fall hittar förklaringar och ursäkter till beteenden som många av oss ser dagligen.
    Är du lika förstående när ditt barn blir bortjagat från
    lekplatsen gång efter gång för att han/hon är svensk eller om ditt barn inte vågar gå vart dom vill pga invandrargäng?
    Se verkligheten! "
    Kan bara hålla med!

• oOoJOYoOo
    Snufserufs skrev 2007-10-16 16:02:35 följande:
    Bor i ett invandrartätt område och jag måste säga att jag har svårt att hitta någon som helst förståelse när de svenska barnen åker på stryk när dom vistas på lekplatserna för att dom är "svennar", stora gäng invandrarkillar drar ruynt och förstör allt som kommer i deras väg, svenksa tjejer kallas horor och fittor och små barn i 3-4 årsåldern springer runt själva sent på kvällarna.Listan kan göras lång.Visst är svenskar inte alltid så skötsamma men har man fått förmånen att komma ifrån krig och elände så borde man visa mer tacksamhet och försöka sköta sig så bra man bara kan.Synd om många men jag ursäktar inte att man beter sig som svin bara för att man kommer från ett land i nöd.Undrar om TS har bott i ett område liknande det jag bor i och hur du i så fall hittar förklaringar och ursäkter till beteenden som många av oss ser dagligen.Är du lika förstående när ditt barn blir bortjagat från lekplatsen gång efter gång för att han/hon är svensk eller om ditt barn inte vågar gå vart dom vill pga invandrargäng?Se verkligheten!
    Det finns människor till allt! Dessa har problem...de här människorna förstör också för dem som inte vill något ont. Ville bara säga att dra inte alla över en kam. Det finns svenska gäng som drar runt på samma sätt...

Lika problematiskt är det.....självklart ska inte människor få hålla på så här! Men är lösningen att skicka ut dem alla? Ska alla få betala för att en klick beter sig illa?
    Lycklig fyrbarnsmamma
  • beEMbe
    Jag bor oxå i ett invandratätt område, och vet ni vad barn slåss! Fattar ni inte ens sånt är hoppet ute!!
    Mina barn har både svenska och invandrabarn som sina vänner, de har väldigt många vänner och bara 1 av alla på gården har varit dum !
Svar på tråden Ni borde skämmas!