• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • bebbe made in italy
    Zebilah skrev 2007-10-16 15:05:27 följande:
    VA? Skojar du med mig? Sverige är MITT land, jag är svensk, mina öräldrar är svenska. Jag har inte flytt från något krig. Vart fick du det ifråN?
    Tycker inte du skall uttala dig om hur fol lider om du inte varot med om det... Och att önska krig i sverige är ju verkligen inte snällt, fy säger jag.
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:11:29 följande:
    Tycker inte du skall uttala dig om hur fol lider om du inte varot med om det... Och att önska krig i sverige är ju verkligen inte snällt, fy säger jag.
    Du svarade inte på min fråga!? Vad var det i mitt inlägg som sa att jag inte är svensk och flytt från krig?

Läs mitt inlägg en gång till så kanske du förstår vad jag menar med det.

Tycker det är väldigt lätt som svensk att sitta och snacka om hur dåliga invandrare är och hur dom bara ställer till med jäkelskap o.s.v, det är lätt att sitta och va duktig när man inte vet ett skit om vad otrygghet innebär.

Vi svenskar är alldeles för egotrippade och bortskämda!
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jamila ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • oOoJOYoOo
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-15 15:18:29 följande:
    Jag undrar har en fundering.....Låt oss "leka" med tanken...säg att England eller kanske Australien råkade i krig. Det kommer flyktingar till oss ifrån dessa länder. Hur skulle vi svenskar ta emot dessa?Skulle det vara samma som när Muhammed kom hit med fru och barn ifrån Irak?Bara en tanke...för jag tror inte det.

Jag skrev denna fundering några sidor tidigare...skulle gärna höra hur fler tänker om den.

Lycklig fyrbarnsmamma
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:11:29 följande:
    Åh förrästen har du själv vart med om det? Måste man ha vart med om en sak för att kunna tycka och tänka?
  • Zebilah
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:15:32 följande:
    Jag skrev denna fundering några sidor tidigare...skulle gärna höra hur fler tänker om den.
    Nej det skulle inte vara samma sak eftersom den där mohammed inte har nått värde i folks ögon men det har dom som är "som oss".
  • loijsan
    Zebilah skrev 2007-10-16 14:59:19 följande:
    Ibland önskar man att det blev krig här i sverige så att vi själva får smaka på hur det känns att tvingas iväg till ett land där man blir spottad på.
    Och om man kommer från ett krig så visar majoriteten av dessa invandrare ett märkligt sätt att visa sin tacksamhet gentemot ett land som faktiskt har offrat enorma summor pengar, bostäder, hälsovård etc för att sk "rädda" deras liv. Sedan skyller jag på politkerna, det är deras fel att de är här och det är deras fel att de beter sig som de gör, klart att de beter sig så, politikerna låter dem. Hade de istället utvisat dem för minsta lilla brott och satt fart på deras häckar och krävt att de ska lära sig svenska så hade det inte sett ut som det gör idag.
  • oOoJOYoOo

En del svarade och skrev att det skulle bli lättare med språket och inte så stora kulturkrockar.

Men det jag läst mest är ju om att dessa människor lever på bidrag och det kostar Svergie massor osv. Men när det var engelsmän så svarade ingen något om det? Intressant?

Lycklig fyrbarnsmamma
  • Minelly

Applåderar TS! Kan inte annat än att hålla med dig!

• Henrik31

Om det nu är så pissigt så fattar jag inte varför folk flyr hit som om det vore rena himmelriket?
    Kanske bättre att fly till grannländer med samma kultur och människosyn som de är vana vid.

Zebilah skrev 2007-10-16 15:14:51 följande:
    Du svarade inte på min fråga!? Vad var det i mitt inlägg som sa att jag inte är svensk och flytt från krig? Läs mitt inlägg en gång till så kanske du förstår vad jag menar med det.Tycker det är väldigt lätt som svensk att sitta och snacka om hur dåliga invandrare är och hur dom bara ställer till med jäkelskap o.s.v, det är lätt att sitta och va duktig när man inte vet ett skit om vad otrygghet innebär. Vi svenskar är alldeles för egotrippade och bortskämda!
  • loijsan
    Henrik31 skrev 2007-10-16 15:19:50 följande:
    Om det nu är så pissigt så fattar jag inte varför folk flyr hit som om det vore rena himmelriket?Kanske bättre att fly till grannländer med samma kultur och människosyn som de är vana vid.
    Håller med. Tycker det är konstigt att om man flyr från ett land så har man råd att åka andra sidan jordklotet, speciellt med tanke på att majoriteten i dessa länderna har det dåligt ställt ekonomiskt. En ungersk väninna till mig var i Ungern på semester och där hörde hon en del intressanta saker på radio och i tidningar, tydligen så uppmanar de folk att ta sig till Sverige, att de blir så väl omhändertagna och inte behöver jobba. Hon blev alldeles förskräckt...
Svar på tråden Ni borde skämmas!