• SofiaD

Trött jag blir! *Tradera*

Än en gång får jag hem ett paket, frankerat för 55 kr, och där jag betalt säljaren 77 kr! Och inte är det emballagekostnad hon tar betalt för, för det står ingenstans att hon tog extra för det och sen var det inslaget i vanligt brunt papper..
    Ska man orka påpeka det för säljaren eller skita i det?! Blir så jäkla besviken på folk som ska sno åt sig extra pengar på ett sånt fult sätt!!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*
  • Bonn Jäntan

vet va du menar! sen dom som inte skickar vinnar mail, och man väntar å väntar. och till slut sätter man negativt så får man ett tillbaka å att dom minsann hade skickat 4-5 mail..

Ska sättas igång.
  • Nirnaeth

Är riktigt trött på säljare som underfrankerar, och sen inte sätter dit sin egen avsändare!
    Jag betalar rätt porto, men får sen brev från posten där jag måste betala samma summa igen, i princip, för att lösa ut paketen.

3 gånger har det blivit så på sistone, och ingen av säljarna har varit villiga att ersätta dom kostnaderna, TROTS att dom medvetet frankerat för lite och tagit betalt för fullt porto.

Men jag skriver även det i omdömet sen, både om underfrankeringen och bemötandet. Sen en liten lista för mig själv vilka säljare jag ska akta mig för i fortsättningen.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • SofiaD

Jag tror nog att det räckte med portot på 55 kr, enl postens tabell, så hon har tagit ut 22 kr extra liksom Hon hade skrivit 55 med blyerts precis vid frimärket....

• nr3

jag tycker alltid man ska kontakta säljaren först innan man sätter negativt.
    innan jag hade våg själv så åkte jag alltid å vägde paketet, och fick reda på kostnaden, och skrev det sen till kunden. det hände att det sen när jag kom dit nästa gång, ibland blev billigare o ibland dyrare. givetvis kontaktade jag kunden om den betalat för mycket. men IBLAND när man skickat väldigt mycke på en gång har man inte riktigt 100% koll.. vill inte försvara någon, men tycker säljaren ska få en chans rätta till det.
    lycka till

• idisb

kontakta säljaren o säg du vill ha pengarna tillbaka annars neg omdömme om hon inte vill. jag ha skicakt fel en gång med då åt fel håll så jag bet mer i frakt än jag tog pengar

• Flutterby

Blir jätteless på sådant! Jag påpekade det för en säljare en gång, jag fick betala 11:- för mycket och han sa att han gjorde så "för säkerhets skull" eftersom det var så olika beroende på var han lämnade in paketet! Snacka om dålig ursäkt!

• SofiaD

Ska mejla henne och säga att jag inte tycker det är ok att göra så, så får jag se vad hon själv säger...

• SofiaD

Nu har jag mejlat henne..

Till saken hör att förra gången jag handlade på tradera gjorde säljaren samma sak - fast hon ville ha 11 kr i efterhand för porto hon inte satt på Förvånad för hon påstod att hon betalt det till Q8... hmm.. Fundersam
    Därför blir jag extra irriterad när jag råkar ut för typ samma sak igen Skrikandes

• SofiaD
    nr3 skrev 2007-10-25 13:03:03 följande:
    jag tycker alltid man ska kontakta säljaren först innan man sätter negativt.innan jag hade våg själv så åkte jag alltid å vägde paketet, och fick reda på kostnaden, och skrev det sen till kunden. det hände att det sen när jag kom dit nästa gång, ibland blev billigare o ibland dyrare. givetvis kontaktade jag kunden om den betalat för mycket. men IBLAND när man skickat väldigt mycke på en gång har man inte riktigt 100% koll.. vill inte försvara någon, men tycker säljaren ska få en chans rätta till det.lycka till
    Jo, men då hade det varit bättre hon överfrankerat det med 77 kr eftersom det var vad hon fick av mig. Men vi får se vad hon säger..
Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*