• SofiaD

Trött jag blir! *Tradera*

Än en gång får jag hem ett paket, frankerat för 55 kr, och där jag betalt säljaren 77 kr! Och inte är det emballagekostnad hon tar betalt för, för det står ingenstans att hon tog extra för det och sen var det inslaget i vanligt brunt papper..
    Ska man orka påpeka det för säljaren eller skita i det?! Blir så jäkla besviken på folk som ska sno åt sig extra pengar på ett sånt fult sätt!!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*
  • madelation

HA.ha,,,,jag köpte en munkjacka till vår zebbe,,stl 74.....o säljaren skulle ha 96 kr i frakt!!!!!!!!!!
    Han menade att det kostade att köpa vadderade påsar o kartonger o det va bara att betala,,,i annonsen stod självfallet köparen står för frakten,,,men hallå......
    Nån måtta får det väl vara,,,
    Pratade med tradera,,o enligt dom hade jag ju gått me på att betala frakten ioma jag vann auktionen o på så sätt godkänt själva frakten..
    Denna kille som sålde fick ett så ilsket mail av mig,,,,en del är helt otroliga,,

Men rätt ska vara rätt,,,,är frakten 22 kr,,,så ska det va 22,,,,är inte portot stämplat ska du ha pengar tillbaka.-...

• ReRant
    Yummie skrev 2007-10-26 13:27:04 följande:
    Jag återanvänder aldrig frimärken. Har köparen betalt för fraken så köper jag nya frimärken och råkar jag ta betalt för mkt så betalar jag tillbaka varje krona.
    Det är ju bara... dumt.
  • Mira26

Har bara skummat igenom tråden.
    Säljer själv endel på tradera och tycker detta med porto är skit svårt, har ingen brevvåg men borde nog skaffa.
    Jag uppskattar, ibland går det åt skogen och jag får betala mer än vad jag fått av kunden och ibland har jag tagit ut mer än vad jag fått betala.
    Jag ber alltid posten stämpla paketet med PORTO BETALT, på så sätt vet ju inte köparen vad jag betalt.
    Sätter alltid ut portot i autionen, då vet man ju redan när man bjuder vad jag vill ha för portot...
    Lycka till i fortsättningen..

• LykkeLee
    Mira26 skrev 2007-11-03 12:59:10 följande:
    Jag ber alltid posten stämpla paketet med PORTO BETALT, på så sätt vet ju inte köparen vad jag betalt.
    Hur gör man då..??
  • sommartorpet
    SofiaD skrev 2007-10-26 07:42:40 följande:
    Ja det kan jag ta, men inte at de frankerar för mindre än jag betalt för!Hon har inte svarat på mitt mejl jag skickade igår em.. hur lång tid ska hon få?
    Men var finns logiken idet? Du betalar 77:- för frakten men blir sur om inte posten just för detta tar ut skrymmande så att säljaren bara behöver betala 55:-. Men om säljaren återanvänder gamla frimärken och behåller alla 77:- själv så gör det inget?

Ja,ja man upphör aldrig att förvåna sig.
  • Dinturiel

Tycker också det är dålig stil. Är själv säljare på tradera, och skulle frakten bli lägre än vad som är avtalat och betalt så kontaktar jag köparen ang detta. Även om det rör sig om en 5-10 kr så vill jag gärna ha den möjligheten att ge tillbaka pengarna som blivit över.

Samma sak om frakten på nått blir dyrare än vad jag och köparen avtalat och jag har fått pengar för, så står jag för mellanskillnaden. Sånt tycker jag inte är mer än rätt. Man säljer inte saker på tradera för att göra vinst på det. Eller?

• Runguska
    SofiaD skrev 2007-10-27 07:53:13 följande:
    Haha, nu fick jag svar från säljaren. Hon skrev att hon vägt paketet på posten före auktionen och frakten skulle bli 77 kr och sen hade någon annan postat paketet till henne och då frankerat för 55. Det roliga var att det var skrivit 55 kr tunt med blyerts vid frimärkena, säkert för hennes eget kom-i-håg...
    Jag förstår din irtritation, men så brukar Posten jag är till med paket göra, alltså skriva på paketet vad portot blir. Kanske är det alltså inte hon som gjort det utan personen på Posten?

Hur som helst tycker jag att du ska få dina pengar du betalt för mycket om det inte stått att emballaget kostar. (Vilket det ju inte gjorde)
  • goldcoast

Om jag säljer ngt sen blir portot mindre tex för posten säger att det inte är skrymmande så mailar jag köparen och skriver att jag vill få deras kontonr så sätter jag in 11 kr.

Det har aldrig vart ngt problem.

jaghar ett problem nu..

En säljare vill ha 33 kr i porto för in sidenpyjams..

Har köpt en del sidenpyjams aldrig bet mera än 22 kr.

11 på på en 22 på en annan.

Men 33 spänn..

Kan aldrig tro att en sidenpyjamas blir högre än 3 cm..

• Rokka Jill
    Dinturiel skrev 2007-11-03 19:16:11 följande:
    Tycker också det är dålig stil. Är själv säljare på tradera, och skulle frakten bli lägre än vad som är avtalat och betalt så kontaktar jag köparen ang detta. Även om det rör sig om en 5-10 kr så vill jag gärna ha den möjligheten att ge tillbaka pengarna som blivit över. Samma sak om frakten på nått blir dyrare än vad jag och köparen avtalat och jag har fått pengar för, så står jag för mellanskillnaden. Sånt tycker jag inte är mer än rätt. Man säljer inte saker på tradera för att göra vinst på det. Eller?
    gör man inte?
  • LykkeLee
    Dinturiel skrev 2007-11-03 19:16:11 följande:
    Man säljer inte saker på tradera för att göra vinst på det. Eller?
    Varför säljer man på Tradera då ??
Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*