Grejen är att det finns väldigt många oärliga människor inne på Tradera.
Min man la ut vår dvd i början av oktober och det var en som bjöd på den. Vi gick in och tittade på hans omdömen och han hade en del negativa men över lag flest positiva så vi tänkte att han kommer säkert betala ändå.
De som hade satt negativt på honom skrev att han ville skjuta på betalningen en månad och sen ändå inte betalat. Då hade han kommenterat tillbaka med att de var oärliga och att han ville betala men inte fick osv.
I alla fall, han vann och fick ett vinnarmail från min man. Lite senare på kvällen hör han av sig och säger att han inte är hemma och hade inga pengar för tillfället, vill vänta 3 veckor med att betala, samt undrade om det var okej. Egentligen var det inte det eftersom min man hade skrivit att man hade 5 dagar på sig att betala, men han skrev ändå att visst, du kan få till den 25:e på dig men har jag inte fått in några pengar så kontaktar jag Tradera och sätter negativt omdöme. Han skrev tillbaka direkt, "det blir bra, jag hör av mig under dan den 25:e".
Några dagar innan den 25:e så skriver min man ett nytt mail till honom och påminner att snart är det den 25:e och då vill jag ha in pengarna annars blir det negativt omdöme. Han svarar inte på det mailet. Innan var han jättesnabb med att svara och nu helt plötsligt hör han inte ens av sig.
Min man skickar mail den 25:e och påminner på nytt, men inget svar då heller.
Han kontaktar Tradera och de tycker att han ska sätta negativt samt lägga ut annonsen igen eftersom han försökt nå honom.
När min man under kvällen sätter negativt omdöme, detta var efter 21 och då har han alltså haft hela dan på sig att föra över pengar, så ser han efter en stund att han har fått ett negativt omdöme tillbaka. "Oseriös dåre" blev han kallad, och så skrev han att vi kom ju överens om betalning.
Då skriver min man ett mail tillbaka till honom och frågar vad han håller på med, vilket han svarar direkt på att han (min man) är helt dum i huvudet, jag har ju pengar och tänkte föra över dem men han hade inte hunnit påstod han. Han hade haft hela dan på sig. Då skrev min man tillbaka att okej, om vi ångrar våra negativa omdömen så kan du fortfarande få köpa dvd:n, men nej det gick han ju inte med på. Han skrev bara tillbaka vilken dåre min man är och att han är oseriös.
Så, efter detta går vi in och blockerar ALLA som har, minst, ett negativt omdöme. Detta gör ju verkligen att man förlorar allt hopp om att människor är ärliga.
Tråkigt.
Blev långt det här men jag var bara tvungen.