• SofiaD

Trött jag blir! *Tradera*

Än en gång får jag hem ett paket, frankerat för 55 kr, och där jag betalt säljaren 77 kr! Och inte är det emballagekostnad hon tar betalt för, för det står ingenstans att hon tog extra för det och sen var det inslaget i vanligt brunt papper..
    Ska man orka påpeka det för säljaren eller skita i det?! Blir så jäkla besviken på folk som ska sno åt sig extra pengar på ett sånt fult sätt!!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*
  • Belana

SofiaD - det kan vara så som hon säger, men då får hon skicka kvitto som bevis.

De butiker/mackar som inte har postenutlämning får köpa frimärken på posten, precis som en privatperson. Sedna får de sälja dem vidare till vilket pris de vill. Då lägge rmånga på 50 öre per frimärke, alltså 6 kr/frimärke istället för 5,50 kr. Och det är lagligt, posten stöder det, det är därför det inte står summor på frimärkena längre. Men ett kvitto borde hon kunna prestera i sådana fall.

• SofiaD
    Belana skrev 2007-10-25 15:06:39 följande:
    SofiaD - det kan vara så som hon säger, men då får hon skicka kvitto som bevis.De butiker/mackar som inte har postenutlämning får köpa frimärken på posten, precis som en privatperson. Sedna får de sälja dem vidare till vilket pris de vill. Då lägge rmånga på 50 öre per frimärke, alltså 6 kr/frimärke istället för 5,50 kr. Och det är lagligt, posten stöder det, det är därför det inte står summor på frimärkena längre. Men ett kvitto borde hon kunna prestera i sådana fall.
    Fast hon sa att det gällde 11 kr för skrymmande, hade bet henne 33 kr och ville ha 11 kr till sen trots att det bara satt frimärken på för 33 (det stod summa på frimärkena) Kvittot visade hon inte.
  • Belana

Då hade jag inte heller betalat. Visst kostar skymmande just 11 kr extra, men antingen får hon sätta på det som frimärken så att man ser det eller skicka med kvittot på de 11 kr extra hon betalt.

• Madida

Är själv mer än måttligt trött på tradera. Flera säljare där är helt hopplösa. Jag fick betala för frakt OCH emballagekostnad - och då hade säljaren virat in tröjan i en gammal ica-påse som gått sönder (såklart) så att tröjan stack ut.

Vet att flera packar i bara påsar men jag tycker det är helt galet och skulle själv ALDRIG göra det. Lägger det alltid i en plastpåse och sen slår jag in det i brunt lite grövre papper. Eller så skickar jag i vadderade kuvert. Och jag atr inte betalt för emballage.

• SofiaD

Nej, jag betalde inte heller och hon blev skitsur...

Men den här säljaren har snott mig på hela 22 kr Alltså, jag fattar verkligen inte att man kan komma på tanken - så jäkla lågt! Ska bli kul att se vad hon svarar!

• SofiaD

Hope
    Nej, då blir man sur!! Och dessutom ta betalt för en sketen ica-kasse?! Då ska det vara ordentliga vadderade kuvert tycker jag.

• Knyttet88

Självklart att du skall ha tillbaka dina 22 kr. Du gör rätt som mailar till henne. Jag har oxå råkat ut för samma sak som dig men då fick jag pengarna tillbaka med den dåliga ursäkten att det var maken som hade postat brevet inte hon.
    Vaddå skrattretande!!!!!!! Skall man sälja på tradera så skall man göra det med stil tycker jag. Paketera ordentligt och vara ärlig. det är sådant som skrivs i omdömena och som gör att man kan sälja vidare med bra budgivning.

• Tygbiten

Jag är också irriterad men inte på frakten utan på objektbeskrivningen. OT.
    Köpte en jeansklänning för 21 kr där beskrivningen var 146 cl (kanske lie liten storlek) Hon skrev att den var knälång. När min dotter provade den slutade den på halva låret och hon är 136 cm. När jag sedan mailade säljaren så erbjöd hon sig att betala klänningen men inte frakten. jag skulle alltså betala 22 kr för frakt + 22 för returfrakt för att få 21 kr tillbaka.
    Sedan skrev hon GAPSKRATT när jag gav henne negativt omdöme. Hon menade att jag betalade ju så lite för klänningen.
    Jag vet ingen som vill betala 43 kr utan att få något för det bara för att det är kul.

• Yummie

En annan sak som man lätt kan råka ut för är att säljaren sätter på använda frimärken trots att man betalt för nya.

• Bonn Jäntan
    Yummie skrev 2007-10-26 05:57:20 följande:
    En annan sak som man lätt kan råka ut för är att säljaren sätter på använda frimärken trots att man betalt för nya.
    men det är ju jätte vanligt hos alla. jag använder använda frimärken på mina brev dock ej tradera. men återvinner haha
    Ska sättas igång.
Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*